Exklusiv kylfläns från Asus

Permalänk
Melding Plague

Exklusiv kylfläns från Asus

Det finns relativt få riktigt exklusiva kylflänsar på marknaden men de har sin nisch och även en trogen köpskara. Vi har tidigare sett exklusiva modeller från bland annat Noctua och Zalman, men tillverkaren Asus har idag släppt en kylare som släpps i ett begränsat antal och som är dyrare än samtliga luftkylare på marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir säkert en stor kloss som inte gör mer än att se måttligt rolig ut.
Jag är absolut inte övertygad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Blir säkert en stor kloss som inte gör mer än att se måttligt rolig ut.
Jag är absolut inte övertygad.

Såga dem inte iförhand, alltid bra med nya modeller, Scythe börjar bli så tråkig, och alla andra "high end kylare" som Ultran
lika bra att dem släpper nya, men denna kanske hade lite för "fint" pris också, men man brukar få vad man betalar för ^

sedan kan man diskutera kvalitén å sånt.. men sålänge det släpps är jag glad, variation skadar inte, då denna knappast kommer ersätta Ultran å dem, men det är kul att den finns, right?
Utan variation blir allt så grått å trist..

Permalänk

"Tillverkaren Asus är relativt nya på kylmarknaden men har funnits en tid.."

Känns inte som en perfekt mening. Bara genom att byta ut "men" mot "trots att man" blir det genast bättre tycker jag, och det finns säkert bättre alternativ.

Snygg kylare btw.

EDIT: Sen kanske författaren menar att företaget i sig har funnits en tid, och isåfall ber jag om ursäkt. (även om det inte var jättetydligt)

Permalänk
Medlem

Exklusivitet pga liten produktion av en ganska så för mig intetsägande kylare (varken direkt snygg och deffinitivt inte innovativ). Hype är nog det enda som passar denna artikel.

Så kan jag tänka mig en sådan kylare? Tja som med andra kylprodukter, ja om den gör sitt jobb bra och prisvärd... sistnämnda är ju inte troligt så blir en annans burk den får sitta i.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Tycker inte den var vidare snygg, dessutom ser jag inte poängen med att sätta en metall-platta ovanpå kylaren, det försämrar ju bara kylförmångan samt ser ful ut.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Tror jag håller mig till min Ninja copper även i fortsättningen.

Permalänk
Avstängd

E triabl-kylare nästa datortränd tro? Va ju smått obehagligt att se MSI's (tror jag det var) bärbara med en massa lull-lull på, var kanske inte tribal på den men fult var det.

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Tycker inte den var vidare snygg, dessutom ser jag inte poängen med att sätta en metall-platta ovanpå kylaren, det försämrar ju bara kylförmångan samt ser ful ut.

" För att göra det hela lite mer effektivt har Asus täppt till toppen med en guldfärgad stålbit och monterat en fläkt på sidan av kylflänsen. Detta gör att den varma luften sugs ut bättre av fläkten."

den ska ju tydligen hjälpa. Sen väntar jag på ett test innan jag ska bedöma den. Dock är det lite fjortisvarning på den.

Permalänk
Medlem

Stansa moderkortet någon?!??!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Variation och vågade konstruktioner är alltid roligt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Den kan knappast vara bra.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Konstruktionen tycker jag påminner om min Tuniq Tower.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tycker den såg helt ok ut, intressant hur folk kan uttala sig om prestandan när ingen har testat den. Är en smula trött på folk som sitter och sågar saker i förhand. Jag kan inte direkt påstå att min Thermalright 120 extblablabla ser så fantastisk ut i jämförelse.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Om det inte går att byta ut fläkten är jag inte intresserad.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Konstruktionen tycker jag påminner om min Tuniq Tower.

Jag tycker den liknar Tuniq Tower välldigt mycket!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

de borde kallat den för Protoss

Permalänk

Dom här är alltid meningslösa, i bästa fall någon +% oftast inte. Vore det inte för att Sweclockers och andra gör produktreklamen till en nyhet skulle de aldrig ha börjat drälla ut.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Inaktiv

Inte direkt "Amazing".

Permalänk
Medlem

Ser ut som om den kommer bryta sig loss från sitt fäste och krossa allt i sin väg på väg ner till källarplanet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid sätta lite krimskrams på en ninja så det blir "nyskapande" känns lite bullshit detta, har inte varit imponerad av Asus kylare förut.

Permalänk
Medlem

Det enda som är intressant ar CW värde. Om den är ful eller inte skiter jag i.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

" För att göra det hela lite mer effektivt har Asus täppt till toppen med en guldfärgad stålbit och monterat en fläkt på sidan av kylflänsen. Detta gör att den varma luften sugs ut bättre av fläkten."

Visst är det väl så. Men om man ser till hur andra liknande lösningar ser ut så har även de en hel topplatta så vad är det för revolutionerande med detta? Guldplätterad platta eller?
Jämför med: Noctua NH-U12P och Scythe Infinity

Tacka vet jag Zalmans 7700-Cu!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Såga dem inte iförhand, alltid bra med nya modeller, Scythe börjar bli så tråkig, och alla andra "high end kylare" som Ultran
lika bra att dem släpper nya, men denna kanske hade lite för "fint" pris också, men man brukar få vad man betalar för ^

sedan kan man diskutera kvalitén å sånt.. men sålänge det släpps är jag glad, variation skadar inte, då denna knappast kommer ersätta Ultran å dem, men det är kul att den finns, right?
Utan variation blir allt så grått å trist..

Limited Edition = Omotiverat dyrt skräp.
Skulle de släppas i proper kvantitet skulle jag ha en lite mildare inställning även om jag inte är alls imponerad. För om kylaren skulle vara "bäst" (/dyrast) skulle den väl lanseras i mängd för att Asus ska kunna slå bort konkurenterna - för det finns ju inte mycket val, det är ju inte så att användare byter sin 500kr+ kylare för att köpa en som är... nyare, bara för att.

Warheart:
När Asus släpper en begränsad upplaga av en korkad produkt finns det god anledning att kritisera skiten - skulle den fungera bra nog för att motivera priset skulle Asus släppa denna i kvantitet. Istället tar de och lanserar en Limited Edition för att kunna ha högre pris per enhet och samtidigt försöka att få någon form av status, även om jag är säker på att denna kommer falla i glömska omgående.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
" För att göra det hela lite mer effektivt har Asus täppt till toppen med en guldfärgad stålbit och monterat en fläkt på sidan av kylflänsen. Detta gör att den varma luften sugs ut bättre av fläkten."

Visst är det väl så. Men om man ser till hur andra liknande lösningar ser ut så har även de en hel topplatta så vad är det för revolutionerande med detta? Guldplätterad platta eller?
Jämför med: Noctua NH-U12P och Scythe Infinity

Tacka vet jag Zalmans 7700-Cu!

Om inte mina ögon bedrar mig så sitter fläkten mitt i kylaren mellan två kylflänsar. De tidigare exempel på denna konstruktion jag sett har haft öppen topp (fläktramen ser ju hyfsat effektivt till att luften inte smiter ut uppåt eller nedåt). Så jag ser inte att toppen de satt på kan förändra särskilt mycket.

Fläktpositionen skiljer denna kylare från de flesta andra kylare, inte plåten på toppen.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Kylarn verkar ju inte diffa sådär jättemycket från Asus Silent square och Silent square pro kylare...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=221638
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=221639
(och de har väl inte slagit speciellt stort?)

Så knappast värt att betala världens överpris för denna limited edition produkt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

"Kåpan" som satt på kylaren var ingenting för mig.

Tacka vet jag AMD's orginalkylare som jag tycker är snygg och enkel!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Om inte mina ögon bedrar mig så sitter fläkten mitt i kylaren mellan två kylflänsar. De tidigare exempel på denna konstruktion jag sett har haft öppen topp (fläktramen ser ju hyfsat effektivt till att luften inte smiter ut uppåt eller nedåt). Så jag ser inte att toppen de satt på kan förändra särskilt mycket.

Fläktpositionen skiljer denna kylare från de flesta andra kylare, inte plåten på toppen.

Förvisso men nu var det ju inte det som skrevs i artikeln. Det pratas om topplattan vilken inte kan anses vara en nymodighet. Var man nu än placerar en fläkt i en sådan konstruktion är det heller ingen nyhet då det redan finns andra kylare som har fläkten monterad i mitten. Sedan är det inte speciellt praktiskt att placera en fläkt där men det är en annan femma...

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.