Starkt framåt för spelkonsoler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Själv minns jag när DVD-läsaren var ett av huvudargumenten att köpa PS2, men handen på hjärtat. Hur många använder sin PS2 för att titta på DVD-filmer?

Iofs är BD-spelarna ganska dyra idag, men de kommer att gå ned i pris. Plötsligt är man inte lika benägen att slita på PS3-läsaren.

Det finns skillnader här också;
nummer 1. DVD var redan standard och spelarna hade varit ute i ca 1 år innan PS2 kom ut på marknaden. Blu-Ray var helt nytt och PS3 var bland de första spelarna, dessutom var det krig med HD-DVD

nummer 2. DVD spelaren i PS2 var inte lika bra som BD spelaren är i PS3. PS3 är fortfarande bland de bästa BD spelarna som finns ute i marknaden och den var också först med att stödja nya HDMI v1.3. DVD spelaren i PS2 var ett halvhjärtat försöka att göra PS2 mer lockande.

nummer 3. 90% av alla Bluray spelare som finns är PS3 maskiner, och nästan alla i stort sett som har en HDTV och PS3 använder den redan som en Bluray spelare.

nummer 4. Skillnaden mellan VHS och DVD är inte ens i närheten lika stor som skillnaden mellan DVD och Bluray. Vad vill jag säga med det? Jo att med DVD så var det fortfarande scartkontakten som användes (RGB) medans det nu är digitalt, progressivt och högupplöst. Med PS2 så var den ämnad att ha spelen på DVD skivor, så den hade en DVD läsare, men då tänkte Sony varför inte uppdatera mjukvaran så att den även blir en DVD spelare? Så DVD uppspelning på PS2 är en bonus medans PS3 är tänkt att vara en mediacentral (funkar lite sådär, men det är tanken i alla fall)

Själv måste jag säga att jag helt ärligt använde PS2 som DVD spelare i 1 år eller 2. Självklart kom det en massa bättre med komponent och numera HDMI utgångar, inbyggda hårddiskar, DVD brännare och inspelningsfunktion m.m.
Detsamma kommer att hända med BD spelarna, men fortfarande 1 år efter release ligger PS3ans BD spelare väldigt bra till

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Nästan alla gången man spelar på datorn så sitter man isolerad. TV-spel är oslagbart när man ska vara fler och spela samtidigt.

Nästan alla gånger jag spelar på datorn vill jag vara isolerad, så visst har du rätt. Att sitta flera stycken framför ett TV-spel är kul i en kvart, ensam framför datorn kan jag sitta en hel natt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Kan inte annat än hålla med Dessutom blir det så in i helvets jävla (ursäkta språket) krångligt om man ska spela multiplayer på en pc, om man inte har 1 eller flera joysticks. Dessutom finns det ett ju så grymt mycket större spelutbud till konsoler än till pc, ok kanske inte...men definitivt fler prisvärda i alla fall.
Skulle vara sjukt roligt om t.ex Crysis kom till PS3

Vad menar du med multiplayer? Jag har aldrigt ägt en joystick men klarat mig fint i split screen spel ändå (om det är split screen du menar med multiplayer).
Om det finns fler spel till konsoler kanske stämmer, men jag tycker att PC spelen överlag är bättre. Och de flesta absolut värda sitt pris.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juventino
Helt rätt! PS3 kommer att ha snyggast grafik i slutändan om det blir marginellt eller stort vet ingen, men det kommer väldigt troligt att bli så.

Sen så har du fel, den kraftfullaste konsolen HAR ALDRIG vunnit ett konsol krig utan nästan alltid gjort bort sig och det är inget undantag än idag. Kolla på Wii som säljer mer än PS3 och 360 tillsammans trots att den endast är marginellt bättre än en gammal Xbox. Kolla på PS2, som var svagast förra generationen men sålde 3 gånger mer än båda Gamecube och Xbox. Och kolla på PSP som är mycket starkare än DS, men vad händer där? Big surprise!

Bäst grafik har aldrig haft någon betydelse i slutändan, folk köper konsoler för spelen inget annat (det är därför PS3 säljer så pass bra som den gör trots sitt pris). Alla kommer väl ihåg hur det gick på Xbox lansering när den var prissatt 5000 kr? Tror de sålde 300 konsoler i Sverige på release och tvingades sedan sänka priset. Väldig skillnad mot PS2 som sålde över en miljon i Japan på release.
Jag vet att det inte är en rättvis jämförelse, delvis har ju Japan mycket större befolkningsmängd och fler hardcoregamers. Men faktum är att Xbox då var en konsol som inte hade några spel, folk ville inte ha en sån konsol medans PS2 levde på sitt namn. Efter prissänkningen på Xbox gick det mycket bättre och med flera exklusiva titlar så fick de luft under vingarna och 360ns release gick bra...
ALLT handlar om spelen!

Hehe jepps! Var ju precis det jag menade, att det handlar igentligen inte om grafiken och enbart spelen. Kanske var lite otydlig, men håller fullt med dig!

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Hur många miljoner datorer sålder förra året?

Permalänk
Medlem

Blir bara mer o mer sugen att köpa ett Wii för varje dag som går. Var hemma hos några vänner igår o lirade Resident Evil 4 , var verkligen sjuk ballt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Forza 3 för 360...tror det kommer o äga Gran Turismo rätt rejält faktiskt..kommer tidigare än GT5 oxå

Forza 2 körde ju trots allt över Gran Turismo-serien riktigt rejält sist

spelen är inte ens lika imo så ingen bra jämförelse..