Permalänk
Medlem

Demo Moderkort?!

Tjena! Jag ska uppgradera min dator med nytt moderkort, prolle och chassi! Nu är det så att komplett har demomoderkort för typ 200 spänn och jag undrar är det någon som har köpt sådana någongång?

För det står ju typ;

Denna produkt är en demovara till reducerat pris. Produkten kan inte säljas som ny och kan bero på att den varit använd, har sliten förpackning, reparerad av leverantör och liknande. Efter bästa förmåga lägger vi in information om vad som är orsaken till varans demo-status.

OBS Alla produkter skall vara i fullt funktionabelt skick och har vanlig garanti.

NB! Endast kort !!! (drivrutiner, kablar, manual, brackets, IO shield ++ saknas!!)
Varan är en demoprodukt/ersättning från leverantör.
Varan kan ha skruvmärken i fästen osv. (förslitningsdelar).
Märkningen på kartongen motsvarar inte alltid produkten.

Alltså kan man bygga datorn även om det är demo? Alltså utan IO shield och skit?

Permalänk
Medlem

Det går bra att bygga datorn med sådana moderkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 2st mobo'n som varit demoprodukter och dom har funkat klockrent...
Men du får ju som sagt inte med något extra, förutom mobot.

Permalänk
Medlem

Funktionaliteten är väll i stort sett alltid garanterad, dock så kan man få bli utan all kringutrusning och förpackning. Har köpt en ap som demovara, den tuffar på fortfarande på efter 4år.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Okej men vad är det som följer med? Kan man verkligen bygga utan IO shield?

Utan sladdar går det väl bra och manual finns oftast på nätet men vilken kringutrustning blir man utan? Vad är det man måste köpa till om man bara får kortet?

Permalänk
Medlem

Har man byggt förut brukar man ha alla delar hemma, utom just IO-shield eftersom den är unik för varje kort. Men den gör faktiskt ingen större nytta, utan är mest en dekoration. Det är tom så att det sannolikt är bättre för Mosfetsen att köra utan IO-shield, eftersom det är mindre risk att det fastnar varm luft i det hörnet av lådan då.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Men grejen är den att jag inte har byggt datorer hemma förut... Men jag tror att jag beställer en vanlig eftersom detta är första gången och jag vill helst inte "snåla" och förstöra allting..

Permalänk
Medlem

Ibland får man med prylar till moderkorten och biland inte. I/O shielden är inte nödvändig. Du kan i vissa fall få en skickad till dig direkt av tillverkaren.
Det som kan vara värre är att inte få instruktioner och S-ATA-diskett. Har man då ingen annan dator att gå in på nätet med så kan det bli så illa att man inte kan starta datorn. Om man då inte har en hårddisk med IDE liggande med windows på(vilket jag alltid har nu).

Överlag är jag nöjd med de köp jag gjort utav demokort på komplett. Halva priset eller billigare och inga fel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.