AMD sänker priserna 7 april

Permalänk

AMD FTW!

Permalänk
Medlem

Fan va nice! Har en 3600+ i min HTPC nu, tycker ni det e värt å uppgradera den till en amd prolle under tusenlappen?
typ 6000

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Det blir bara bättre och bättre. Man kan bygga ihop en ruskigt snabb burk för en billig penning idag.

Lite jobbigt att inte ha råd med käk när man har plockat ihop sin nya leksak.

Var inte det väldigt motsägelsefullt?

Permalänk
Avstängd

sänkta priser på 6400+? låter underbart då den redan är närapå gratis om man jämför med vad en processor kostade för 2 år sedan

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Bara väntat iom att Intel sänker priserna 20.04. AMD sänker alltid priset före Intel.

I second that.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
kommer säkert hjälpa deras ekonomi..... bäddat för nya rekord i Q2

Tror du dom sänker priserna för att det går bra eller missförstår jag dig? AMD sänker priserna för att hålla sig så konkurrensdugliga gentemot Intel som det bara är möjligt. Hade dom haft lika snabba cpu:er hade dom inte varit lika snabba på att sänka sina priser, take my word for it...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
...

jag hoppas du är ensam om att ha missat sarkasmen i mitt inlägg
jag brukar inte direkt hylla AMD för ekonomiskt geniala beslut, och att minska inkomsterna utan att egentligen ha nån chans att öka volym eller sänka kostnader är i bästa fall en tvungen åtgärd så som du skriver, i värsta fall blir det en desperat flopp (vilket inte behöver ha med prissättningsstrategin att göra)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Fan va nice! Har en 3600+ i min HTPC nu, tycker ni det e värt å uppgradera den till en amd prolle under tusenlappen?
typ 6000

- en 6000+ är ganska lite overkill, men en 5000+ BE är inte fel... =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
jag hoppas du är ensam om att ha missat sarkasmen i mitt inlägg
jag brukar inte direkt hylla AMD för ekonomiskt geniala beslut, och att minska inkomsterna utan att egentligen ha nån chans att öka volym eller sänka kostnader är i bästa fall en tvungen åtgärd så som du skriver, i värsta fall blir det en desperat flopp (vilket inte behöver ha med prissättningsstrategin att göra)

Hur skall man kunna se att du är sarkastisk? Kanske en smiley vore på sin plats?;) Hur som helst så garderade jag mig ju med att jag eventuellt missförstod dig, eller hur?:)

Permalänk
Medlem

Har redan köpt en 6400+ men det får man leva med
Bra nyhet i alla fall.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Väldigt intressant att de strömsnåla modellerna blir billigare. Ett riktigt billigt m-atx mobo nu och jag är såld

Visa signatur

| GA-P35-DS3 | Intel E4500@3,2Ghz | 2x1024mb Corsair XMS2 6400 | GeCube HD3850 512mb | 320Gb SATA2 16mb |

Har vart här sen -04 men hette tidigare "the_7_eleven".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
De nya Phenoms har dykt upp hos prisjakt. Även 9850 finns där samt trippel core och den nya X2 E modellerna.

- Tackar så hemskt mycket för länkarna!

Jag är riktigt sugen på en Phenom till mitt Crosshair i sommar...

Permalänk
Medlem

Deva som fan, ännu en anledning till varför jag inte skulle ha köpt min dator på vintern

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

Då blir det ännu billigare att bygga en HTPC!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Då blir det ännu billigare att bygga en HTPC!

Jo, iallafall om dom sänker 45-wattarna också....dom som är intressantast för HTPC.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Fan va nice! Har en 3600+ i min HTPC nu, tycker ni det e värt å uppgradera den till en amd prolle under tusenlappen?
typ 6000

Har en +3700

Och med alla processor releaser och brissänkningar vet man inge när man ska uppgradera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASBR
Jo, iallafall om dom sänker 45-wattarna också....dom som är intressantast för HTPC.

citat från nyheten

Citat:

[i]dessutom kommer priset att sänkas på både Athlon 64 X2 och AMD:s strömsnåla modeller

[/i]

och med strömsnåla processorer så förutsätter jag att de menar 45W varianterna.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Jag som tycker att X2 CPUerna redan är galet billiga... och nu blir de ännu billigare?

//Gorian

Word!!
Ingen tvekan nu om man ska slänga ihop en extraburk till nåt, eller fan, en x2-burk duger nog till det mesta.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
citat från nyheten
[/i]

och med strömsnåla processorer så förutsätter jag att de menar 45W varianterna.

Ah, jag läste aldrig rubriken utan bara texten under, och där nämns typ alla processorer utom BE-serien med dess tre modeller eller vad det är som finns.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

åh fasen.. Betyder det här att man kan få en 6000+ för under 1000 lappen?
6000+ går för dryga tusenlappen nu.

Permalänk
Medlem

Idag ska de sänka priserna, undrar om man märker av det direkt.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog dröja ett par dagar innan det märks nåt ute i butikerna. De flesta har nog ett litet lager som de vill sälja slut innan de kan sänka priserna.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

mjo, nu har priset gåt upp istälet

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Det borde ju snart komma en ny artikel om vad prissänkningen blev, men jag har letat att funnit någon än..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Skynda er, vill skaffa min nya dator så snart som möjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASBR
Jo, iallafall om dom sänker 45-wattarna också....dom som är intressantast för HTPC.

Exakt, jag vill oxå veta detta snart.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Någon som märkt av några större prissänkningar? Jag mailade db och frågade men de sa att det inte var något de visste nåt om.

Permalänk
Medlem

Precis...vad hände med prissänkningen ?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -