Radeon HD 4800 kan försenas

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 4800 kan försenas

Tidigare rapporter har indikerat att ATI:s kommande 4800-serie skall lanseras så snart som nästa månad. Men enligt nya uppgifter från två olika källor ser det nu ut som att lanseringen kommer att skjutas upp.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan försenas betyder inte ska försenas.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Ja det är lite hetsigt nu med lanseringen nu när AMD försöker jobba ikapp nVidia. Vi får hoppas på att det inte blir alltför försenat om det ens blir någon försening.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Oftast betyder det ska försenas, tyvärr. Vore trisst för Ati då de hade tjänt rejält på ett försprång. Jag vill ju köpa nu

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Jag tycker Sweclockers börjar bli lite väl mycket skvallerblaska nu. Det har pratats om en lansering i Juni rätt länge och när uppgifterna om en maj-release kom så förvånades folk eftersom det var mycket tidigare än förmodat.

Ni får ju bestämma er. Antingen är det en tidig lansering i maj eller en försenad lansering i juni.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Jag tycker Sweclockers börjar bli lite väl mycket skvallerblaska nu. Det har pratats om en lansering i Juni rätt länge och när uppgifterna om en maj-release kom så förvånades folk eftersom det var mycket tidigare än förmodat.

Ni får ju bestämma er. Antingen är det en tidig lansering i maj eller en försenad lansering i juni.

Det handlar i båda fallen om obekräftade uppgifter, så klart det blir mycket spekulationer. Men så är det i hårdvarubranschen, man vet aldrig vad som händer nästa dag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tråkigt om de försenas. Hade vart kul att se dem i maj.

Permalänk

Men var den tidigarelagda releasen i maj bekräftad från AMD? Kan ju bara varit ett ryckte någon site startade som spred sig? Och att det fortfarande är det tänkta juni/juli datumet som AMD siktar på?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Man får hoppas på att de kommer i maj, snälla låt de komma då.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Intressant att Swec och NH tydligen har fått helt motstridiga uppgifter
http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?topic=168418...

Jaja, innom en kort framtid borde vi ju märka om det är "försenat" eller snart lanseras.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Självklart är jag inte helt opartisk i och med att jag vill ha ett sånt här kort så snart som möjligt men om det är någonting som både Fudzilla och The Inquirer har listat ut och nu dessa två är de enda så skulle jag ta det med en stor nypa salt då just dessa två sidor är kända som de antagligen minst pålitliga hårdvarusidor på hela internet Men som sagt de har ju haft rätt en och en annan gång

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd

Är det inte bättre att uppgradera till hösten? Känns som man kan göra annat på sommaren

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Är det inte bättre att uppgradera till hösten? Känns som man kan göra annat på sommaren

WORD !!!

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Är det inte bättre att uppgradera till hösten? Känns som man kan göra annat på sommaren

Om inte annat kan det vara vettigt att se hur nvidias kommande kort presterar.

Permalänk

Fudzilla, The Inq <-- säger väl allt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tror på Maj, inte bara för att jag absolut vill ha kortet innan jag börjar spendera pengarna på energidrycka och datorfläktar, men just för att AMD skulle kunna få en fördel genom att få en tidig lansering. Även om detta kan innebära att AMD gör en "8800GT", dvs. lansera kortet innan de finns i tillräcklig kvantitet - men samtidigt kan ju det uppfattas som något positivt i den mindre vetandes ögon som får det hela att se ut som en enorm efterfrågan.

Sena Maj kan jag gissa på isåfall, möjligen första veckan i Juni här i Sverige som värst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
- men samtidigt kan ju det uppfattas som något positivt i den mindre vetandes ögon som får det hela att se ut som en enorm efterfrågan.

Som du tyckte med 8800GT? Det blir ju som du skriver exakt samma sak och det bojkottade du men nu passar det bra?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ingen större förlust för min del, tänkte ändå vänta tills Augusti -> September

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

....lyckades ATI hålla tyst inför lanseringen av 3800-serien, och föst 10 dagar innan officiell lansering dök bilder och den mesta informationen upp på Internet.

Finns det någon fördel med att undvika publisitet egentligen

eller räknar dom med att dom ska få mer publicitet genom att holla saker och ting hemligt, att det ska skapas stora diskutioner med överskrifter som. Vad ska det hemlighetsfulla ATI hitta på i framtiden??

off topic

vad e en provmedlem
E det bra att vara det eller??

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk

troligt vis har han fått många varningar, men har fått en till chans o skärpa sig

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Fudzilla, The Inq <-- säger väl allt.

Att det sannolikt stämmer.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Säger det igen som de flesta inte håller med om, det finns oftast mkt mer info om nVidias kommande kort än Ati's.

Ontopic: De flesta ryktena har ju sagt att Ati's fått upp väldigt bra volymer och att deras tapeout var väldigt tidigt. Så det här låter väldigt konstigt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Som du tyckte med 8800GT? Det blir ju som du skriver exakt samma sak och det bojkottade du men nu passar det bra?

Är det märket som passar så är det väl lätt att vända kappan efter vinden.

OnT:
För övrigt tycker jag det är bättre med att ATI och NVIDIA lanserar ungefär samtidigt. Blir lättare att jämföra vad som är bäst istället för att springa och köpa grisen i säcken och sedan sitta och tjura på diverse internetforum. ATI:s kort är intressant, men jag anser inte det vara klart köp innan man ser vad svaret blir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Är det inte bättre att uppgradera till hösten? Känns som man kan göra annat på sommaren

Beror på hur sugen man kanske är på de kommande spelen. Jag vet iaf att jag spelar ganska mkt på sommaren, särskilt när sommaren i Sverige har 2 veckor sol hehe.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Blir lättare att jämföra vad som är bäst istället för att springa och köpa grisen i säcken och sedan sitta och tjura på diverse internetforum.

- Är det därför som Sweclockers invaderas av onödiga trådar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Är det därför som Sweclockers invaderas av onödiga trådar?

Står nog för en hel del ja! "Köpte X för Y kronor igår, var det ett bra köp?"

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Nä men dra mej baklänges på en liten vagn! Glömde ni läsa innan ni skrev eller är ni helt enkelt inte speciellt heta på engelska? Det står (på inc) att 4850 ska lanseras, precis som väntat, i juni "at the latest" dvs eventuellt tidigare och då redan i maj. Sedan står det att GDDR5 har tillverkats med lycka och att därför 4870 kommer att lanseras bara EN månad efter 4850 istället för TVÅ som tidigare väntats. Detta betyder:
Juni: 4850
Juli: 4870 och nya NV.

Det står även som swec nämnde att recencenter sannolikt kommer få både 50 och 70 samtidigt i juni, vilket inq (och jag) tror kommer innebära den positiva publicitet damit behöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Självklart är jag inte helt opartisk i och med att jag vill ha ett sånt här kort så snart som möjligt men om det är någonting som både Fudzilla och The Inquirer har listat ut och nu dessa två är de enda så skulle jag ta det med en stor nypa salt då just dessa två sidor är kända som de antagligen minst pålitliga hårdvarusidor på hela internet Men som sagt de har ju haft rätt en och en annan gång

The inq är en av de absolut bästa, säkraste och snabbast källorna vi har. Dom äger helt enkelt!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Som du tyckte med 8800GT? Det blir ju som du skriver exakt samma sak och det bojkottade du men nu passar det bra?

Läs vad jag skriver. Även om jag formulerar mig själv lite fumligt så menar jag inte att jag tycker illusionen av efterfrågan är något positivt när den uppstår i form av dåliga lager. Den mindre vetande skulle kunna ta den usla lagerstatusen som ett tecken på efterfrågan, det var vad jag skrev och vad jag menade.

Själv tycker jag det är skit när saker inte levereras i tillräcklig kvantitet, eller åtminstone inte när de levereras i kvantitet som är näst intill gjort för att bara provocera.

Citat:

Antinsson: The inq är en av de absolut bästa, säkraste och snabbast källorna vi har. Dom äger helt enkelt!

Men precis som alla osäkra, dåliga och långsamma källor så är de inte talesmän för företaget i fråga, så att de skriver något annat än vad tidigare var sagt kan ju även en jakt på trafik mot sidan som sedan resulterade i mer intäckter från reklam.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Som du tyckte med 8800GT? Det blir ju som du skriver exakt samma sak och det bojkottade du men nu passar det bra?

ta det lungt, han vill dej nog inget illa

Permalänk
Medlem

Kan ju vara en strategisk fråga också. ATi kanske VILL invänta Nvidias 9900 serie för att bättre veta vad de har att tävla emot. Därmed kanske man kan höj klockfrekvenserna i sista minuten om det inte skulle räka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Som du tyckte med 8800GT? Det blir ju som du skriver exakt samma sak och det bojkottade du men nu passar det bra?

Orka med fanboy pajkastning.