Adobe öppnar upp Flash

Permalänk
Medlem

och när fan tänkte dom släppa 64bit flash?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
De flesta stora TV bolag i världen har bytt till flash för att även kunna köra HD format.

Byta till flash för att köra HD?
Låter vettigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Youtube må ha dålig kvalitet, men det har väl inte så mycket med flashformatet att göra.

Det är därför som det går så bra att spola på youtubefilmerna?
Eller att alla webbläsare på marknaden går på knä med för mycket skitflash och därmed knappt kan hantera filmerna?

Bästa är på sistone (vad jag märkt) med MSNs flashreklam. Helt plötsligt tar MSN upp 100% av en kärna bara för att en viss flashreklam börjar visas (märk väl att programmet inte var synligt ens).

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt!

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Haha, "no one has complained".

Fråga linuxanvändare som kör 64-bitars OS vad de tycker om den saken. Eller GNU-fantaster som inte vill ha stängd mjukvara på sitt system över huvud taget.

Hur som helst är det bra för oss. Standarder ska vara öppna, och Flash är en de facto-standard på webben idag.

exakt.. saves länkar ovan gav mycket roande resultat för mig, men det hade säkert varit häftiga bildgallerier om de funkat.

och flash används ju dessvärre allt mer även för faktisk navigering, kartor och liknande. tex kan jag inte kolla Elgigantens lagerstatus bara för att de krånglat till det med en användarväänlig kartnavigering..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Bästa är på sistone (vad jag märkt) med MSNs flashreklam. Helt plötsligt tar MSN upp 100% av en kärna bara för att en viss flashreklam börjar visas (märk väl att programmet inte var synligt ens).

Messenger dårå eller? Inte haft reklam på flera år där, patchas bort på direkten. MSN som hemsida är för övrigt bara tragisk, besöker den max 2ggr per år.

-----
Värst vad alla klagar på flash egentligen. Beror ganska mycket, om inte mest, på skaparen av den eventuella flash-filen. Inget om Linux och dess kassa spelare detta, utan generellt.

Mest har jag märkt att det oftast är Actionscript som segar något fruktansvärt. Om man kan göra en eventuell effekt rent grafiskt utan koden får man ner CPUn märkbart. Sen kan ju koden också kanske inte vara helt optimal, funkar den så funkar den liksom. Men att få liknande resultat och samtidigt få ner Quaden från 30% till ~6% är ju bara att klappa händerna och hoppa runt i huset.

Kan inte koda själv utan jobbar mest grafiskt, aldrig haft ett huvud för kod utan snarkar direkt när jag hör det... Att sno färdig kod är något som förekommer och gråter när man inser att denna måste åka. Nog för att min dator klarar det men sen har vi ju förra generationens Svensson, eller nej t.o.m. denna, som segar sig fram om dagarna.

När jag först började med fash var det modemet som verkligen inte pallade med, då snackar vi alltså 56k. Nu är det processorn som det talas om. Att folk klagade förr sket väl jag i, menar, de fick ju knappt upp en vanlig html-sida!? Angående CPUn är det dock inte lika enkelt...

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Hedersmedlem

En artikel som dök upp igår: http://www.linux.com/feature/133157

Ifall någon gillar CLI så är Clive riktigt bra, snabbt och rikt på funktioner (smidigt om man får en länk enär browsern inte ens behöver öppnas). För övriga finns ju en hel del bra varianter.

Med tanke på kommentaren "Linux och dess kassa spelare" av ReQuaker är väl ovan förslag lika dåliga. Clive har integrerad funktion med VLC och en så dålig spelare kan man ju inte använda! Det finns väl inte en enda Windows användare som skulle vilja installera sådant skräp!

Permalänk
Medlem

Syftade mest på flash-playern..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whinar
Kör det just nu, och för er som inte vet: Det finns ingen flashspelare från Adobe till 64 bit Linux, så man får köra med någon buggig seg 3:e parts. Hoppas det blir bättre nu.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ber om ursäkt för missförståndet ReQuaker! Jag uppfattade "Linux och dess kassa spelare" som gällande hela spektrumet. Frånsett denna min lilla fadäs så kan övrig information kanske vara till någons hjälp.

Permalänk
Medlem

Hehe, no worries

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReQuaker
Messenger dårå eller? Inte haft reklam på flera år där, patchas bort på direkten. MSN som hemsida är för övrigt bara tragisk, besöker den max 2ggr per år.

Så det är OK att en liten banner ska ta hela processorn bara för att man kan blocka den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Så det är OK att en liten banner ska ta hela processorn bara för att man kan blocka den?

Haha nej klart inte, men det går iaf att patcha bort den så slipper du sova dåligt om nätterna för det. Sen kan man ju undra vad den egentligen innehåller denna "lilla" fil.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk

http://lists.freedesktop.org/archives/swfdec/2008-May/001459....

Så förvänta er ingen bättre flashspelare till GNU/Linux.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB