Microsoft höjer budet för Yahoo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
ops
konspirationsteorier tar verkligen bort all tanke på rättstavning

nej microsoft är värst för dom är så elaka, Bill Gates= dath Vader
nej Intel är värst för dom mobbar AMD
nej Nvidia är värst för dom säjer så elaka saker om alla
nej Yahoo är värst för dom har typ världens sämsta namn

lol

Nej nej nej, Bill är Darth Sidious, Balmer är Darth Vader..

linus torvalds är Master Joda

Resten stämmer bra

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nej nej nej, Bill är Darth Sidious, Balmer är Darth Vader..

linus torvalds är Master Joda

Resten stämmer bra

Och Apple är Ewoks?

Permalänk
Medlem

Det var en massa offtopic nu.. Håll till sak...

Mike so soft har varit dominerande i operativsystems juxxet en längre tid nu.. XP fungerar ju med sp2-sp3 nära felfritt... Vista är ett enda stort rackel- dom typ XP var när det kom..

och kom nu inte och skriv "linux har fungerat felfritt från starten" och det har dom inte dom har gjort säkert 900fler uppdateringar än vad windows alla system har tillsammans och mac skall vi inte ens prata om.. Dyrast datorn VS priset är aldrig bra

*Med uppdateringar på linux menade jag kärnan så det inte blir några missförstånd..

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur dåligt det skötts tidigare tror jag inte MS har något annat väl än ett fientligt överttagande.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Var inne o kollade, de har tagit bort den rättningen nu

Spelar ingen roll. De censurerar och har sig iallafall.

Söker man på google.se efter .html så får man 8 840 000 000 träffar, söker man på google.de så får man 8 350 000 000 träffar och använder man google.co.uk så får man 8 860 000 000.
Utan censur så borde man fått mer samstämmiga uppgifter.

Problemet är att man inte kan använda google för att söka upp riktigt kritiska sidor och wikipedia kan de själva gå in och ändra i.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Det där var väl inget bra exempel?
Google försöker ge svar som är relevanta, vad som är relevant beror i stor grad på varifrån man kommer. Kör därför bl.a. både UKs och SVs google beroende på vad jag söker på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Helt sjukt att ett företag kan mer eller mindre tvinga ett annat att sälja. En affär är ju något som två parter gör upp om och då förhandlar man om villkor och pris. I det här fallet så är det bara microsoft som vill köpa och de vill själva bestämma pris och villkor. Vilka jävla tomtar.

Ehm - nej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det där var väl inget bra exempel?
Google försöker ge svar som är relevanta, vad som är relevant beror i stor grad på varifrån man kommer. Kör därför bl.a. både UKs och SVs google beroende på vad jag söker på.

Det är ett exempel. Så det är meningen att det ska finnas xx miljoner färre .html sidor beroende på språk? Att sidan dessutom slänger fram sidor som fått fler träffar än de som är relevanta känns för mig något irriterande då man ibland får leta igenom ett par sidor med träffar eftersom de träffar man fått är ett par år gamla. Vid andra tillfällen får man en träff och när man säger till sin flickvän på datorn bredvid att söka på samma sökord så får hon inte samma träffar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att den där visningen om hur många sidor som finns verkar särskilt tillförlitlig till att börja med, må hända att det inte sköts optimalt men jag tycker det är lite långsökt att kalla det för censur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jag tycker inte att den där visningen om hur många sidor som finns verkar särskilt tillförlitlig till att börja med, må hända att det inte sköts optimalt men jag tycker det är lite långsökt att kalla det för censur.

Att kalla det exemplet för censur är mest ett tecken på att man själv har nada koll för vi vet ju att samma domän (google.com exempelvis) ger olika antal (och lista på) svar vid olika tidpunkter eftersom google lastväxlar så att man träffar olika servrar från samma anropsdomän vid olika tidpunkter.

Så 'sir killalot sechs sechs sechs' visar mest på sin egen dåliga koll genom att ställa upp exemplet, och framhärda…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det är ett exempel. Så det är meningen att det ska finnas xx miljoner färre .html sidor beroende på språk?

tja
jag föredrar i alla fall att slippa alla träffa på polska, tyska, ryska bulgariska mm

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.idg.se/2.1085/1.159552
"Nu verkar sagan om Microsoft och Yahoo! ha nått sitt slut. Steve Ballmer har genom ett personligt brev till Yahoo! officiellt dragit tillbaka sitt senaste bud."

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
http://www.idg.se/2.1085/1.159552
"Nu verkar sagan om Microsoft och Yahoo! ha nått sitt slut. Steve Ballmer har genom ett personligt brev till Yahoo! officiellt dragit tillbaka sitt senaste bud."

Får se hur det här påverkar branschen.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
Får se hur det här påverkar branschen.

Den kommer vara den samma som alltid.. Yahoo kommer gå i KK eller slå ihop sig med google eller dylikt-

Bevarande mike's sökmotor framtid så kan det bara sluta på 2sätt, 1 dom använder dom slantarna dom planerade att köpa yahoo för till att vidareutveckla sin egna sökmotor eller 2, Dom lägger ner och pysslar med saker som dom är bra på ("Xbox")

Tror dock Yahoo kommer få det mycket svårt i framtiden om dom inte slår ihop eller säljer ut, dom är rätt ute befarade i EU, har hört att dom fortfarande är rätt stora i Usa men dom kommer nog släppa taget om den sketsidan i sinomtid med

Visa signatur

Jag hatar Ånge.