Permalänk
Medlem

Utan processor?

Kan jag starta upp en dator och få bild eller få den att "låta" och visa att den iaf har ström kontakt utan en processor inkopplad?

Visa signatur

asus rog Z490-F gaming - 10900k - 32gb 3600mhz - 970 Evo 500gb - obsidian 750D - Corsair RM850i 850w - Corsair Hydro H150i Pro 360mm

Permalänk
Avstängd

nej

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
nej

Hur blir det om processorn är borta? exempelvis utkopplad händer inget när man försöker starta då?

Visa signatur

asus rog Z490-F gaming - 10900k - 32gb 3600mhz - 970 Evo 500gb - obsidian 750D - Corsair RM850i 850w - Corsair Hydro H150i Pro 360mm

Permalänk
Medlem

EDIT:
Du bör få några bios-pip som indikerar att du inte har någon cpu i.
EDIT2: Hm, jag e lite seg idag...

Permalänk
Avstängd

det kommer att tjuta o varna men ingen bild kommer att komma upp

edit: gå tillbaka till den andra tråd o fortsätt med det ,du verkar inte veta va 4pinns extra ström för processorm är så du ska nog inte meka nå onödigt mycke i allfall (inget illa ment bara sanning)

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
det kommer att tjuta o varna men ingen bild kommer att komma upp

edit: gå tillbaka till den andra tråd o fortsätt med det ,du verkar inte veta va 4pinns extra ström för processorm är så du ska nog inte meka nå onödigt mycke i allfall (inget illa ment bara sanning)

Min första dator jag sätter ihop helt ärligt man måste lära sig nån gång...men ska nog lämna in den så fixar dom kostar ändå ba 250kr typ

Visa signatur

asus rog Z490-F gaming - 10900k - 32gb 3600mhz - 970 Evo 500gb - obsidian 750D - Corsair RM850i 850w - Corsair Hydro H150i Pro 360mm

Permalänk
Avstängd

okej du hade gärna kunna sagt det från början så hade man kanske kunna låta lite trevligare ,förbannat svårt att förklara på ett sätt som gör att en nybörjare ska förstå jag gör bara allt utan o tänka

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit