AMD framför nya bevis mot Intel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
kan AMD sluta bete sig på detta sättet, nu när det börjar bli snålt i kassan så ska dom ge sig på Intel för saker som började för 20år sen. Tycker dom borde inse sina misstag och ta lärdom av dom och göra en produkt som verkligen ger nått för pengarna och inte blir totalt utklassat av nått som intel ger ut i ett nafs.

hahah va är det okej att muta och göra olaglika saker ellr?
tycker du det? :P:P

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwelegacy
hahah va är det okej att muta och göra olaglika saker ellr?
tycker du det? :P:P

Och det har Intel gjort? Har du bevis eller tillhör du internetpöbeln inom AMD-alliansen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Och det har Intel gjort? Har du bevis eller tillhör du internetpöbeln inom AMD-alliansen?

Har du bevis på att intel inte gjort det?

När stämningsansökan lämnades in 2005 var AMD bätre och billigare än Intel, men varför "valde" då tillverkarna Intel då?

Argumentet att Intel var bätre eller billigare är skitsnack.

Jag är inte AMD fanboy, just nu har jag 3st Intel CPU och bara en AMD som används lite då och då

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Har du bevis på att intel inte gjort det?

När stämningsansökan lämnades in 2005 var AMD bätre och billigare än Intel, men varför "valde" då tillverkarna Intel då?

Argumentet att Intel var bätre eller billigare är skitsnack.

Jag är inte AMD fanboy, just nu har jag 3st Intel CPU och bara en AMD som används lite då och då

Nej, jag har inte bevis för att Intel inte gjort det, därför sitter jag inte och hejar på AMD.

På den tiden använde jag själv AMD. Kanske var jag mycket snabbare att anpassa mig än en hel industri? Vem vet?
AMD:s "armé" idag brukar förespråka att AMD inte alls är så mycket sämre än Intel, kanske Intels "armé" gjorde samma på den tiden, även så det påverkade de stora drakarna? Kanske hade de väl etablerade kommunikationskanaler vilket gjorde det ointressant med en annan "uppstickaraktör" för tillfället? Funkar så i min bransch iaf, om någon kommer med guld och gröna skogar kanske det verkar bra. Man kanske överväger att byta om man ser att det funkar bra efter ett par år? Men om det inte gör det varför byta?

Bara spekulationer, men jag tycker som sagt innan att internetpöbeln är stark, tyvärr ofta utan riktiga argument. Intel hade varit starkast i många år, tillverkare kanske var osäkra på om dom vågade ta ett så stort steg och byta till AMD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling

Exakt hur hotade Intel tillverkarna? Låt mig gissa, du drar fram en gissning och har inga vidare belägg för historien, eller hur?

Jag grundar det på hur jag och många andra upplevde marknaden vid tiden när Athlon blev en allvarlig konkurrent till Pentium. Intel var helt dominerande på den tiden och kunde diktera villkor och göra som de ville. I början vågade inte chipsettillverkare att sattsa på AMD:s cpus och det var knappast bara för att det var obeprövat teknologi då Athlon var älskad av press och datorentusiaster så fort det började dyka upp recensioner och tester.

Intel hade som sagt stor makt då och jag läste flera artiklar under den tiden där man nämnde Intel som försökte bromsa tillverkningen av chipset till Athlon genom att hota chipsettillverkarna som Asus tex. Fast eftersom Asus var tillräckligt stora och såg potencialen i Athlon vågade de gå emot Intel och var en av de första moderkortstillverkarna för Athlon med AMD chipset på. Först senare kom det moderkort med chipset från andra tillverkare. Men nu handlar det inte om själva chipsettillverkning utan moderkortstillverkning.

Det är svårt att hitta info om detta så om nån annan hittar några artiklar där anklagas för att förhindra Athlons frammarsh får ni gärna posta de här

Har hittat detta men det står inget om Intels inblandning i det hela:

"Not long after the successful launch of the Athlon, news of shortages popped up on several news sites. With the tremendous interest for the CPU this sounds not unusual. But these reports were not about a shortage of CPU's, but shortages of chipsets and motherboards. AMD did not just launch a new CPU, but a whole new platform. Older CPU's like the K5 and K6 were compatible with Intel's chipsets and could thus be used with widely available motherboards with Intel (compatible) chipsets. The Athlon needed its own chipset and this was a major risk AMD took.

Manufacturers of motherboards needed to design new motherboards for the Athlon processor and chipset manufacturers new chipsets. AMD tried hard to convince the manufacturers to support the new platform, but many wanted to wait and see what would happen. Competition was fierce and diverting efforts for an unproven platform was considered a big risk. To get the initial Athlons on the market AMD designed its own chipset, the AMD 750 chipset that was manufactured by UMC. Early motherboards from FIC, MSI and Gigabyte were all based on the 750/751 north-bridge and the 756 south-bridge.
Fortunately VIA was working on its Athlon chipset, KX133, and Ali also announced it would start manufacturing a chipset for the Athlon. But at the launch of the Athlon, only one chipset was available to motherboard manufacturers, the AMD 750."

källa http://www.cpu-info.com/index2.php?mainid=Athlon

Edit: Hittat lite till. AMD har anklagat Intel för full spel många några gånger tidigare men Intel blev friade 2001 av "FDC" tydligen. Känster och genkänster samt en del pengar ivolverade skulle jag tro..

" AMD is also accusing Intel of selectively withholding information that allows companies to compete against it, a spokesman said. AMD said it believes Intel allegedly threatened motherboard manufacturers and OEMs to use only Intel products to the exclusion of all other competitors.

"We have said many times that Intel competes fairly, lawfully and aggressively," an Intel spokesman said. In 1997 and in 2000, Intel was investigated by the U.S. Federal Trade Commission and was cleared of any unfair trade practices, the spokesman said."

källa http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EKF/is_44_47/ai_79627134

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling

Dom senaste 15 åren har jag jobbat i IT branchen med upphandlingar på nordisk eller global nivå. Hur mycket tid har du själv lagt på att utvärdera produkter?

Jag började bygga egan burkar på P1 tiden men hade redan då haft 486:or och kunde lite mer än vanlig "användare". Sedan dess har jag jobbat som datortekniker samt supporttekniker bla.

Du som kunnat marknaden i 15 år bör då veta hur stor Intel var innan och att AMD hade nästan noll inflyttande på datorbranshen. De flesta "vanliga" visste inte ens vad AMD var. Så antingen var du Intel-fanboy och fortfarande är, kände inte alls till hur marknaden var eller sköt fullständigt i hur stämningen mellan Intel och AMD var då.

Många upplevde nog Pentium CPU:s som statussymbol. Snabba med enorm pålitlighet medan AMD:s cpu:s skulle vara långsamma, dåliga och inte alls så pålitliga som Intels. Sedan kom Athlon och vred upp och ner på allt. Många hade därför svårt att acceptera den nya situationen och mest Intel och "Intel-fans". Med Intels monopolställning gjorde de därför mycket skada för AMD den första tiden då Athlon släppts. Då menar jag inte bara genom lagliga handlingar. Hade jag haft bevis för detta hade AMD säkert också haft och stämd Intel för ett bra tag sedan... Däremot har man hjärna och kan dra egna slutsatser när man vet hur det var på den tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling

Skippa påhoppen. Du får gärna tala om att jag är blåst utifall "si och så". Men om du vill komma och påstå att jag ÄR blåst, då får du gärna PM'a mig så tar vi det över telefon. Det blir lättare för dig att bilda dig en verkligare uppfattning om hurvida jag är blåst eller inte den vägen.

Jag misstolkade din mening här "Om ni på något sätt tror att Intel kan tvinga andra att köpa deras CPU så är ni blåsta, that's it." och trodde du hoppade på oss genom att kalla folk här för blåsta. Ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Jag älskar verkligen att sätta mig framför sweclockers och läsa förum. Får mig alltid ett gott skratt! På tal om 486or ovanför så har jag kvar min fina amd 120mhz prolle med windows logga på. Men ni bryr er nog lika mycket om det som att jag också smekt datorer i 15 år. Men domifuling du verkar veta det mesta snälla förklara för oss mindre vetande istället för att bara lalla runt. Ungefär som en politiker som pratar i 60min om förbättringar men i slutändan fick man aldrig veta något.

Särskrivningar och felstavningar är min melodi så ingen ide att klaga.

Förresten vem var ansvarig för cyrix processorn? och vad hände sedan

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
kan AMD sluta bete sig på detta sättet, nu när det börjar bli snålt i kassan så ska dom ge sig på Intel för saker som började för 20år sen. Tycker dom borde inse sina misstag och ta lärdom av dom och göra en produkt som verkligen ger nått för pengarna och inte blir totalt utklassat av nått som intel ger ut i ett nafs.

AMD hade bäst processorer Med socket 939 massa år.Varför gick det inte bättre?Så säger du snålt i kassa.Stämniningen kom in 2005.
Utan AMD hade du suttit vid en P4 nu. nej ingen ide skriva till puckon som dej.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunk
Förresten vem var ansvarig för cyrix processorn? och vad hände sedan

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyrix

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
kan AMD sluta bete sig på detta sättet, nu när det börjar bli snålt i kassan så ska dom ge sig på Intel för saker som började för 20år sen. Tycker dom borde inse sina misstag och ta lärdom av dom och göra en produkt som verkligen ger nått för pengarna och inte blir totalt utklassat av nått som intel ger ut i ett nafs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampari
Spännande. Det verkar som att AMD är lite sura för att Intel är bättre?

Stämmningen kom när AMDs cpuer var bäst så det har inget med de att göra! Core 2 var inget som intel kom med i ett nafs.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Har du bevis på att intel inte gjort det?

När stämningsansökan lämnades in 2005 var AMD bätre och billigare än Intel, men varför "valde" då tillverkarna Intel då?

Argumentet att Intel var bätre eller billigare är skitsnack.

Jag är inte AMD fanboy, just nu har jag 3st Intel CPU och bara en AMD som används lite då och då

Bevis på att Intel inte har gjort det? Du menar, om man inte kan bevisa att någon inte är skyldig, då är dom skyldiga? Härligt. Inse att du sitter inne med hat och dina åsikter färgas rejält och ditt omdömme blir dåligt. Du basserar dina åsikter på gissningar. Osmart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
[B] Jag grundar det på hur jag och många andra upplevde marknaden vid tiden när Athlon blev en allvarlig konkurrent till Pentium. Intel var helt dominerande på den tiden och kunde diktera villkor och göra som de ville. I början vågade inte chipsettillverkare att sattsa på AMD:s cpus och det var knappast bara för att det var obeprövat teknologi då Athlon var älskad av press och datorentusiaster så fort det började dyka upp recensioner och tester.

Intel var dominerande, och hade rejält mycket bättre rykte än AMD. Vi fick förfrågan av både HP och Dell ifall vi skulle vara intresserade av servrar/workstations med AMD teknologi men vi svarade att vi vart totalt ointresserade. Enterprise kunder chansar inte, och jag kan lova dig att det är dessa tillverkarna snackar med först. Finns det ingen ingång här så krävs det något rejält för att införa något så stort som en helt ny plattform för klient/server.

Citat:

Intel hade som sagt stor makt då och jag läste flera artiklar under den tiden där man nämnde Intel som försökte bromsa tillverkningen av chipset till Athlon genom att hota chipsettillverkarna som Asus tex. Fast eftersom Asus var tillräckligt stora och såg potencialen i Athlon vågade de gå emot Intel och var en av de första moderkortstillverkarna för Athlon med AMD chipset på. Först senare kom det moderkort med chipset från andra tillverkare. Men nu handlar det inte om själva chipsettillverkning utan moderkortstillverkning.

Precis det som behövs. Att folk änns bjäbbar förstår jag inte. Att AMD lyckats införa något är ganska otroligt i sig. Självklart finns det hårt motstånd från hela affärsvärlden innan bevis på att det fungerar finns. Inget konstigt alls.

Citat:

Edit: Hittat lite till. AMD har anklagat Intel för full spel många några gånger tidigare men Intel blev friade 2001 av "FDC" tydligen. Känster och genkänster samt en del pengar ivolverade skulle jag tro..

Nu får du ge dig. Så om Intel blir friade igen så kommer du fortsätta anklaga Intel, baserat på gissningar? Du verkar inte vidare insatt i företagsvärlden men väljer ändå att såga bolag även om dom frias i domstol? Det där är ganska tydligt tecken på att något färgar hur du tänker. Jag börjar inse att det är lite väl mycket konspirationsbjäffs inblandat, och då är det lönlöst att försöka blanda in sanning och något faktabaserade åsikter då allt kan vändas och vridas på i en konspiration. Sorgligt.

Citat:

Du som kunnat marknaden i 15 år bör då veta hur stor Intel var innan och att AMD hade nästan noll inflyttande på datorbranshen. De flesta "vanliga" visste inte ens vad AMD var. Så antingen var du Intel-fanboy och fortfarande är, kände inte alls till hur marknaden var eller sköt fullständigt i hur stämningen mellan Intel och AMD var då.

Jag visste mycket väl vad AMD var, jag var väl insatt i branschen. Jag var samtidigt Intel Fanboy eftersom vi inte litade på AMD som propp-tillverkare. Det krävs en hel del innan ett företag som spenderar extremt mycket pengar på tillförlitlighet änns skulle tänka på AMD, det är fortfarande så. Dock har AMD blivit betydligt starkare varumärke, men dom ligger fortfarande hästlängder efter Intel. Nu även i spelvärlden igen.

Citat:

Många upplevde nog Pentium CPU:s som statussymbol. Snabba med enorm pålitlighet medan AMD:s cpu:s skulle vara långsamma, dåliga och inte alls så pålitliga som Intels. Sedan kom Athlon och vred upp och ner på allt. Många hade därför svårt att acceptera den nya situationen och mest Intel och "Intel-fans". Med Intels monopolställning gjorde de därför mycket skada för AMD den första tiden då Athlon släppts. Då menar jag inte bara genom lagliga handlingar. Hade jag haft bevis för detta hade AMD säkert också haft och stämd Intel för ett bra tag sedan... Däremot har man hjärna och kan dra egna slutsatser när man vet hur det var på den tiden.

Du vet ju inte hur det var. Du vet att AMD inte sålde bra, men du vet uppenbarligen inte alls varför. AMD hade helt enkelt för dåligt rykte för att tillverkare skulle satsa på det, med eller utan Intels hjälp. Sedan vore Intel dårar om dom inte utnyttjade situationen, vilket är deras skylldighet gentemot dom som satsar pengar i bolaget. Dom har däremot ingen som helst skyldighet att medvetet hjälpa AMD genom sämre pr osv. Sedan är jag helt säker på att Intel aggerat olagligt. Precis som jag är helt säker på att AMD aggerat olagligt, annars hade dom aldrig änns fått in en fot på propp marknaden.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
...Precis som jag är helt säker på att AMD aggerat olagligt, annars hade dom aldrig änns fått in en fot på propp marknaden.

Hur menar du då?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Bevis på att Intel inte har gjort det? Du menar, om man inte kan bevisa att någon inte är skyldig, då är dom skyldiga? Härligt. Inse att du sitter inne med hat och dina åsikter färgas rejält och ditt omdömme blir dåligt. Du basserar dina åsikter på gissningar. Osmart.

eftersom du uppenbarligen inte brytt dig om att läsa artiklen ska jag sammanfatta den åt dig

AMD har hittat massa nytt bevis mot Intel och vill ha mer tid för att gå igenom detta, vilket Intel är oroliga över.

Att Intel döljer något som dom är oroliga att AMD har kommit på dom verkar väll som en ganska kvalificerad gissning

men det är klart, du skulle väll alldrig kunna tänka dig at ditt älskade Intel kanske har gort någonting olagligt

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrymmeMannen
eftersom du uppenbarligen inte brytt dig om att läsa artiklen ska jag sammanfatta den åt dig

AMD har hittat massa nytt bevis mot Intel och vill ha mer tid för att gå igenom detta, vilket Intel är oroliga över.

Att Intel döljer något som dom är oroliga att AMD har kommit på dom verkar väll som en ganska kvalificerad gissning

men det är klart, du skulle väll alldrig kunna tänka dig at ditt älskade Intel kanske har gort någonting olagligt

Läser du vad jag skriver? Jag har redan skrivit flertalet gånger att Intel förmodligen gjort olagliga saker, precis som AMD.

Förklara en sak för mig. Hur många gånger har AMD lämnat in bevis för att Intel gjort något olagligt? Om dom gjort det tidigare, hur har dom "bevisen" stått sig i domstol? Och skippa saker som att dommaren vart mutad med glass och annat skitsnack. Om du inte förstår kontentan av mina inlägg, så ska jag med glädje sluta skriva. Jag börjar inse att du, och andra lovers/haters, enbart läser det som passar dig, och det AMD som du håller kärt alternativt inte passar Intel som du hatar så mycket. Det är löjligt att ställa sig på en sida och skrika "Han gör fel, dom skrev det i tidningen, döda honom".

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Visst var Athlon populära men de var knappast störst på marknaden. Just pågrund av det som de nu stämmer Intel för. Även om P4 var istortsett sämre på alla punkter hade Intel skrivit avtal med världens största PC-tillverkare så de tillverkade nästan uteslutande dator baserade på Intel processorer... Idag har AMD slagit sig in mer på oem marknaden men Intel dominerar fortfarande, men med det sagt behöver det ju inte betyda att Intel sysslat med illegala metoder för att skriva avtalen.

Alla stora företag kör med illegala fuffel avtal/mutor/bedrägeri skulle jag tro. Tycker man läser om sådant varje dag.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Det är löjligt att ställa sig på en sida och skrika "Han gör fel, dom skrev det i tidningen, döda honom".

Läser du vad jag skriver? Jag har redan skrivit flertalet gånger att Intel förmodligen gjort olagliga saker, precis som AMD.

Hur tycker du själv att du gör? Själv känner jag att du i vått och torrt försvarar Intel och som du själv skriver "Det är löjligt att ställa sig på en sida och skrika.."
Är det inte precis det du själv gör? Du försvarar ju tom. Intels olagligheter som du själv verkar ha koll på att det har hållit på med, vart får du den faktan ifrån? Man kan ju inte försvara ett agerande med: Alla andra gör ju det också. Eller hur? Det är ju ren sandlådenivå att göra så. Men tydligen försvarar du det, eller?

Då måste du ju indirekt hålla med om att AMD gör rätt att i att stämma Intel också då? Med tanke på detta uttalande:

"Läser du vad jag skriver? Jag har redan skrivit flertalet gånger att Intel förmodligen gjort olagliga saker, precis som AMD. "

...och bara för att vara tjatig, kan du inte förklara hur du menade där jag citerade dig:

citat:Ursprungligen inskrivet av Domifuling

" ...Precis som jag är helt säker på att AMD aggerat olagligt, annars hade dom aldrig änns fått in en fot på propp marknaden. "

Fråga från mig:
Hur menar du då?

(Kolla några rader uppåt så ser du mitt inlägg)

Sätter du i system att ignorera vissa personer eller varför har du nu inte svarat på mina frågor två gånger i rad nu?

Sen angående fakta som du skiver att det är viktigt att man har när man kommer med ett påstående, jag hittar fortfarande inte vart du får din fakta ifrån. Om du har hänvisat till den så var det då inte mycket du kom med. Och ja, jag har läst hela tråden två gånger och har inte missat något. Så, vart får du din fakta ifrån? Har jag missat den, i sånt fall ber jag om ursäkt för min dåliga koll.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

"...framförallt hävdar AMD att Intel har orsakat försäljningsförluster." det klarade dem nog ganska bra på egen hand, deras grejer får ju stryk av Intel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
"...framförallt hävdar AMD att Intel har orsakat försäljningsförluster." det klarade dem nog ganska bra på egen hand, deras grejer får ju stryk av Intel.

Det handlade om när AMDs prollar var mycket bättre och billigare. Har du ens läst tråden?! Idag är det ett annat läge, nu gör Intel bättre prollar men om du läser tråden så ser du att detta gäller en ganska gammal stämning då Intel hade en betydligt sämre processor än AMD, närmare bestämt sin P4. Det är inte dagens prollar detta handlar om, hur kan du ens missa en sån sak?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Läser du vad jag skriver? Jag har redan skrivit flertalet gånger att Intel förmodligen gjort olagliga saker, precis som AMD.

Förklara en sak för mig. Hur många gånger har AMD lämnat in bevis för att Intel gjort något olagligt? Om dom gjort det tidigare, hur har dom "bevisen" stått sig i domstol? Och skippa saker som att dommaren vart mutad med glass och annat skitsnack. Om du inte förstår kontentan av mina inlägg, så ska jag med glädje sluta skriva. Jag börjar inse att du, och andra lovers/haters, enbart läser det som passar dig, och det AMD som du håller kärt alternativt inte passar Intel som du hatar så mycket. Det är löjligt att ställa sig på en sida och skrika "Han gör fel, dom skrev det i tidningen, döda honom".

Jag tror inte att domaren var mutad med glass

Jag förstår "kontentan" i dina inlägg, kanske till och med bättre än du själv gör. Du skriver att man inte ska välja antingen AMD eller Intel och vara lojal till döden, men ändå framställer du tanken att Intel skulle vara värre än AMD helt befäng.

Jag tvivlar på att AMD skulle ha gått till domstol om dom inte ansåg att dom hade en chans att vinna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

När stämningsansökan lämnades in 2005 var AMD bätre och billigare än Intel, men varför "valde" då tillverkarna Intel då?

Amd hade inte fabriker som kunde pumpa ut tillräckligt med processorer åt dell och så många andra, dock hade intel det. Minns jag läste någonting om det iaf och vi som ville köpa löst skulle inte få några processorer alls.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Amd hade inte fabriker som kunde pumpa ut tillräckligt med processorer åt dell och så många andra, dock hade intel det. Minns jag läste någonting om det iaf och vi som ville köpa löst skulle inte få några processorer alls.

Det var det Dell hade som ursäkt inte vad som var sanningen.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Läser du vad jag skriver? Jag har redan skrivit flertalet gånger att Intel förmodligen gjort olagliga saker, precis som AMD.

Förklara en sak för mig. Hur många gånger har AMD lämnat in bevis för att Intel gjort något olagligt? Om dom gjort det tidigare, hur har dom "bevisen" stått sig i domstol? Och skippa saker som att dommaren vart mutad med glass och annat skitsnack. Om du inte förstår kontentan av mina inlägg, så ska jag med glädje sluta skriva. Jag börjar inse att du, och andra lovers/haters, enbart läser det som passar dig, och det AMD som du håller kärt alternativt inte passar Intel som du hatar så mycket. Det är löjligt att ställa sig på en sida och skrika "Han gör fel, dom skrev det i tidningen, döda honom".

Att du är en fan-boy skriks det lång väg. Du ber andra vara opartiska, var sådan själv då till en början så kanske du kommer någon vart. På den mer tekniska biten om infrastruktur i AMD versus Intel sammanhang är du ute och cyklar också.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

har de ett dokument som totalt omfattar 200miljoner (!) sidor lär de åtminstone ha en del bevis till förfogande. Men vilken armé av jurister som måste gå åt för att få någon som helst ordning på all den bevisningen..