Minimalt och energisnålt från VIA

Permalänk
Melding Plague

Minimalt och energisnålt från VIA

Att VIA fokuserar på strömsnåla plattformar är ingen hemlighet. Under den senaste tiden har VIA presenterat dels Isaiah-plattformen, men de har även lanserat ett gäng Eden- och C7-processorer. Idag har de släppt ett Pico-ITX-moderkort med en Eden ULV-processor som konsumerar extremt lite energi.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

den tar ju mindre än min router!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Bygg in i en skärm ffs! =O

Permalänk
Medlem

Om den blir lite billig så tar jag en, hmm ett coolt scenario.

"Tja, vad är det du har i fickan?
Ah, det är bara min stationära dator!"

Eller klassas den som bärbar? i och med att den är bärbar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Om den blir lite billig så tar jag en, hmm ett coolt scenario.

"Tja, vad är det du har i fickan?
Ah, det är bara min stationära dator!"

Eller klassas den som bärbar? i och med att den är bärbar.

var ska du ha nätagget då? eller kanske går med batteri?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

FPS i CS med denna rigg?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Skam dock att det är så dyrt. Här borde staten gå in och subventionera strömsnåla datorer.

Permalänk
Medlem

konstigt att den är så dyr.

Permalänk
Medlem

De har fortfarande inte givit ut några prisuppgifter, ändå säger ni att den är dyr? Det är föregångaren som är länkad till prisjakt, bara så att ni vet det...

Permalänk
Medlem

Nu vill vi ha lite prestandatester så ! Vad tor ni den tar i Crysis 1280x1024 ?

PS: Var ska ddr2 in nånstans ?

Permalänk
Medlem

Min laptop har en AMD Thurion X2 (dual core) som rullar på 1,8ghz.

90% av tiden om inte mer så håller jag den på 800mhz och enkelkärnigt för att hålla nere temp och dra lite ström! Äntligen har några som ASUS, VIA, Intel, MSI börjat fatta poängen med bärbara!

Permalänk
Medlem

Var sitter ram-stickan? :S

Permalänk
Medlem

ser ut som ramet sitter på undersidan, ser iaf ut så på den snea bilden

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB

PS: Var ska ddr2 in nånstans ?

På baksidan, var så på förra nano itx modellen iaf, självklart e de ju inte vanliga ddr2 minnen utan sådana man har i laptops.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem
Permalänk

där under

Permalänk
Medlem

Men finns väl två versioner... Epia PX5000EG och PX10000EG.

Vilken är bättre ? Har de släppt en nedbantad version nu eller?

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=jh0xomY8stw&eurl

Skillnader och en liten rolig tävling

Det de inte nämner är att detta är en svagare processor, mend et är väl meningen med det för ett ljudlöst, strömsnålt och kallt system

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
var ska du ha nätagget då? eller kanske går med batteri?

Man hade lätt kunnat driva den med batterier. Det var en snubbe som drev en EEE pc med _enbart_ AA batterier och eee pc drar ca 13-15 watt, batteritiden blev cirka 3-4 timmar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Äsch. Ett NIC till och du hade haft världens bästa FW (nåja, men en bra, stabil och smidig en).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Äsch. Ett NIC till och du hade haft världens bästa FW (nåja, men en bra, stabil och smidig en).

mm.. Minst ett NIC till borde den ha. ;p

Permalänk

Gullig ^^

Permalänk
Medlem

De va tamefan de minsta ja någonsin har sett

Mkt sött o gulligt ^_^,

Permalänk
Avstängd

respekt:D

Permalänk

Undra hur länge den kommer att överleva när kyl-flänsen tas bort, jag chansade på maxtiden i tävlingen =D

Permalänk
Medlem

Kanske ska ta och bygga in nästa dator i ett gammalt modem

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Undra hur länge den kommer att överleva när kyl-flänsen tas bort, jag chansade på maxtiden i tävlingen =D

3 min

Den skulle ju ha en hårtork mot sig och det brukar smälta epoxyn på ungefär 10min på C2D...

Permalänk
Avstängd

VGA/Dsub? Känns lite väl retro va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Man hade lätt kunnat driva den med batterier. Det var en snubbe som drev en EEE pc med _enbart_ AA batterier och eee pc drar ca 13-15 watt, batteritiden blev cirka 3-4 timmar.

beroende på hur många batterier man anvnder då^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
VGA/Dsub? Känns lite väl retro va?

tänkte på det jag med

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
tänkte på det jag med

Oh jag med :):):):):)