MSI storsatsar på Intel P45

Permalänk
Melding Plague

MSI storsatsar på Intel P45

Inom kort lanseras den nya styrkretsen Intel P45. Moderkortstillverkare jobbar för fullt med att ta fram modeller som baseras på den alldeles färska kretsuppsättningen. Nu släpper MSI på tyglarna och publicerar information om en helt ny uppsättning moderkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Goa prylar det här....

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig köpa mej ett msi kort i alla fall haft några och tycker dom är rent SHITE! =)...

Permalänk
Medlem

Inget MSI i mitt hus.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Inget MSI för allt i världen, extremt fula förpackningar också, de vet väl att det är moderkort de säljer? Suck alla dessa gamers.......

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag äter hellre en hink med skit än köper ett kort från MSI

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

hmm håller med er här. visst, MSI duger för budgetbyggen med AM2, men inget med MSI i över 5k till en hel dator.

Permalänk

Vilket jävla fanboy hat det var här då!

Utmärkt bruk av kreativ kritik också: "Jag äter hellre en hink med skit än köper ett kort från MSI". Säger väl det mesta om den personens förmåga leverera nåt givande.

On-topic: Själv har jag använt MSI ett bra tag och har inte haft några problem med deras produkter, och jag har testat allt från Abit till Epox. Alla företag/märken har sina brister!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [*KH*]Morierty
On-topic: Själv har jag använt MSI ett bra tag och har inte haft några problem med deras produkter, och jag har testat allt från Abit till Epox. Alla företag/märken har sina brister!

Vissa mer än andra...

Permalänk

Som abit.

Permalänk
Avstängd

har kört abit epox soltek gigabyte xfx msi m.m...

Gillade aldrig msi tyckte det var ett BLUESCREEN mobo alla jag hade!

Så därför tycker jag dom gör skitmobos! inget personlig imot dom men jag gillar ej deras moderkort end of story är ingen fanboy! av något märke..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuke
Jag äter hellre en hink med skit än köper ett kort från MSI

Hinken är skickad...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

OFFTOPIC: Alla msi kort som jag har haft har inget utav dom funkat tillsammans med mina andra grejjer = BLUESCREEN, Köper Asus nästa gång jag köper mammabräda!

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem

Gott att se att det kommer p45 med ddr2. Hoppas bara det kommer några G45 med ddr2 också. Skulle kunna bli en trevlig htpc

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [*KH*]Morierty
Vilket jävla fanboy hat det var här då!

Utmärkt bruk av kreativ kritik också: "Jag äter hellre en hink med skit än köper ett kort från MSI". Säger väl det mesta om den personens förmåga leverera nåt givande.

On-topic: Själv har jag använt MSI ett bra tag och har inte haft några problem med deras produkter, och jag har testat allt från Abit till Epox. Alla företag/märken har sina brister!

/ Slumpmässig raljerande kommentar med mild antydan till nedsatt kognitiv förmåga hos argumentationskombatant /

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Inaktiv

MSI är en i mitt tycke lika kass tillverkare av moderkort som vilken annan tillverkare som helst, för att vända på det.

Inget moderkort är kompatibelt med allt, vilket det hela egentligen handlar om i frågor om problem. Det bästa jag ägt och fortfarande sitter på är ett 680i från Abit, som är fårvånande stabilt.

Har ägt några MSI:s genom tiderna likväl från andra tillverkare, inkluderat Asus som många tycks favorisera, och medans kreationer från MSI inte precis varit överklockar-kungar har de iaf. hållt genom åren.

Permalänk
Medlem

Det är tydligen inte bara jag som tycker detta. Men MSI måste ändå vara bland sämsta möjliga tillverkare gällande moderkort. Har provat flera s k highend kretsar, både intel & amd relaterad senaste två/tre åren och har faktiskt inget gott och säga alls. Rekomenderar bekanta hellre en billig asrock än denna tillverkare.
Jag tackar Asus & Giga-byte, i synnerhet Asus för riktig bra kvalite.

Permalänk
Avstängd

Mitt Soltek (Socket A) rullar på som inget hänt. Har aldrig haft problem med det moderkortet. Mitt K8N Neo2-FX (Socket 939) funkade bra så länge man inte använde 4 minnen för då blev det blåskärm efter ett tag

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Tycker mig se att fler på detta forumet har problem med exempelvis Asus än just MSI

Permalänk
Medlem

Jag har varit igenom ett par olika moderkort av olika tillverkare (budget-tillverkare och allmänna OEM-modeller samt märkesmodeller av bl.a. ASUS, Epox, Gigabyte etc). Just nu använder jag ett MSI P35 Platinum och har varit väldigt nöjd med detta. Snart ett år gammalt och har inte krånglat en dag. Förstår inte detta MSI-hat som verkar vara utbrett i denna tråd. (Kanske är det så att nöjda kunder inte anser sig behöva nämna hur bra det är och att missnöjda kunder låter mer? Tror vi låter det vara osagt)

Nog från mig, tack för att ni läste detta onödiga inlägg.

Permalänk
Medlem

Har alltid kört med asus och de strulade alltid, sen jag började med MSI har allt funkat prima, och grym kundsupport.

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuke
/ Slumpmässig raljerande kommentar med mild antydan till nedsatt kognitiv förmåga hos argumentationskombatant /

Nån som har hittat synonym-funktionen i Word månne?

Permalänk

Vet även jag med mig många som haft ett jäkla meck med asus brädor. Säkert bara en tillfällighet...

Själv är jag en dedikerad Gigabyte fanboy. Lätttydda modellnamn och bra kvalite. Dessutom är deras moderkort ofta vackra att se på.

Har endast haft ett gigabyte moderkort som strulat och detta var efter att jag försökte koppla en 183 watts fläkt till mit hiper 480w nätagg. Då tog det stopp men det enda som faktiskt gick sönder var just moderkortet.

Permalänk
Medlem

usch blä msi.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

På mitt MSI moderkort glappar flera av PCI-platserna. Det blir mumma när man kör raidkontrollern på där. Fick flera gånger bygga om min raid-5 kedja innan jag kom på att det var fel på inte mindre än TVÅ PCI-platser.

Jag känner ingen som frivilligt skulle stoppa in ett MSI kort i datorn. Visst, likväl som det finns måndagsexemplar kanse någon får ett exemplar som faktist funkar! =D

/zonar

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Tycker mig se att fler på detta forumet har problem med exempelvis Asus än just MSI

Vill du gissa vilket av de märkena som säljer flest moderkort?

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk
Medlem

Jag har ett msi k9n diamond just nu och har inga problem alls...fungerar klockrent

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Tycker mig se att fler på detta forumet har problem med exempelvis Asus än just MSI

Mitt ASUS 790FX M3A32-MVP Deluxe/WIFI funkar perfect så det kan man inte klaga på. Men det kanske är för att det är AMDs eget chipset istället för nVidia? Mitt första ASUS kort (Socket A) som jag köpte med VIA chipset var däremot ostabilt som attan, men det kortet är histora nu

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64