MSI visar upp stationär Wind

Permalänk
Melding Plague

MSI visar upp stationär Wind

Konceptet med små, billiga och energisnåla datorer tar ett kliv in på den stationära marknaden. Idag visar MSI upp bilder och detaljerade specifikationer på företagets konkurrent till Asus Eee Box B202.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Asus var ju mycket snyggare iaf.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Inaktiv

Känns väldigt retro för mig, and I like it.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg tycker jag. Undrar bara vad som låter i 30dB när både CPU och chipset har passiv kylning?
Förresten borde det inte stå <30dBA?

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OrnLu
Riktigt snygg tycker jag. Undrar bara vad som låter i 30dB när både CPU och chipset har passiv kylning?
Förresten borde det inte stå <30dBA?

Fixat, tack.

Ang ljudet så är det nog den mekaniska hårddisken och ev. chassifläktar som drar upp volymen.

Permalänk
Medlem

Gillar dessa lågpris-datorer som börjat komma nu.
Dock har jag svårt att se mig köpa en stationär sådan. Det är väl snarare de bärbara modellerna som är attraktiva

Kul att de bråkar lite med varandra, dock.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Tycker att en variant med ett 780G och en x2 4050e vore mer attraktivt än en sketen Intel-setup.

Ful var den också.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem

Det hade varit kul om tillverkarna satsade på att göra en dator som kan göra lite av varje istället för inget alls...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det hade varit kul om tillverkarna satsade på att göra en dator som kan göra lite av varje istället för inget alls...

Den klarar Office, surf, och lättare spel (typ barnspel, och äldre klassiker!)

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

va ful den är

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Den klarar Office, surf, och lättare spel (typ barnspel, och äldre klassiker!)

Alltså inget av värde...:p

För att vara allround idag krävs lite mer muskler och några mer Watt gör inte så mycket för naturen om man ändå måste köpa en värsting för att göra resten.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Vill ha.. Något liknande i alla fall. 30 watt och minst två, helst tre dvi. Mitt datorarbete går till 95% ut på att fjärrstyra saker och göra arbetet där. Det jag behöver lokalt är slösurf, bränna skivor, spela någon mp3a och.. ja. Det är nog allt. Skulle nog behöva windows i den så att VI3-klienter och annat fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem

1.6ghz? Verkligen värdelöst, c2d har 2.6ghz. Varför tillverkar man något nytt om det är sämre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
1.6ghz? Verkligen värdelöst, c2d har 2.6ghz. Varför tillverkar man något nytt om det är sämre?

Lägre ghz = lägre förbrukning kort och gott, dom har säkert lagt ghzen bra kontra effektförbrukningen sen vad ska man med snabbare dator till när det är Linux som kommer installeras i första hand å användas till hemdator alt något annat kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
1.6ghz? Verkligen värdelöst, c2d har 2.6ghz. Varför tillverkar man något nytt om det är sämre?

Är du allvarlig?
Varför kör vi bilar när det finns flygplan? Varför har vi kolkraft när det finns kärnkraft? Varför sitter du (högst antagligen) med en skärm mellan 17" och 24" när det finns 50"?

Det är inte meningen att den skall vara snabbare. Den skall vara mindre, dra mindre ström och vara billigare.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Är du allvarlig?

what he said!

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

Hur kraftfull är Atom? Går det att köra den som en HTPC kanske?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]
Hur kraftfull är Atom? Går det att köra den som en HTPC kanske?

Sweclockers har skrivit lite om den tidigare. Se här:

http://www.sweclockers.com/nyhet/7601-intel_atom_mot_via_isai...

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut, om den går under 2k så skulle jag kunna tänka mig den som surf / film / musik / torrent dator. Hur den ser ut är la inte så viktigt då den ändå kommer modas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
1.6ghz? Verkligen värdelöst, c2d har 2.6ghz. Varför tillverkar man något nytt om det är sämre?

2.6ghz? Verkligen värdelöst, P4 har 3.6ghz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redaktör
Sweclockers har skrivit lite om den tidigare. Se här:

http://www.sweclockers.com/nyhet/7601-intel_atom_mot_via_isai...

Tackar, blir att läsa lite!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

hmmm, intressant:)

kunna ha den undanstuvad som seedbox kanske?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

"Gigabit nätverkskort" Särskrivning?

Jag tycker det är mycket intressant med sånna här datorer, de kommer helt klart göra underverk vad det gäller att få ut datorer till "alla". Man köper ju hälre en ny dator för pengarna som dessutom är strömsnål än att behöva köpa en begagnad med samma prestanda men som i jämförelse slukar ström.

Visst är det här långt ifrån ett prestandamonster, men med ett anpassat OS kommer det duga fint åt basicanvändare. Dvs. att surfa, betala räkningar, spela lite mp3:or titta lite på bilderna från digitalkameran osv.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Asus var ju mycket snyggare iaf.

håller absolut med om det och MSI datorn var ju rent ut sagt ful

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Vem tusan har designat den?! Känns som något tagit en retrodesign och sedan gjort den "cool för kidsen" och misslyckats katastrofalt =P

Alltid bra med konkurans dock. Min morbror vill ha en billig stationär dator så kan ju tipsa honom om dessa smådatorer som kommer.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Påminner lite om Nintendo Wii ^^

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Ser hyffsat stor ut om man ser cdinkastet till vänster. Visserligen kan det vara värt en större dator om man får inbyggd cdläsare.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Ser inte alltför tokig ut även om Asus variant var snyggare. Gillar det här konceptet, perfekt att ha som slösurfdator. Äntligen börjar det satsas lite på schysst design också.

Permalänk
Hedersmedlem

Värt att nämna är att datorn kommer finnas i färgerna vitt(som i nyheten) samt svart och rosa.

Permalänk
Medlem

Gjorde inte apple detta för flera år sedan?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.