Asus tar krafttag på speldatormarknaden

Permalänk
Melding Plague

Asus tar krafttag på speldatormarknaden

Tillverkaren Asus kommer inom kort att släppa en kraftfull bärbar dator speciellt för datorspelare. Precis som Alienwares värstingdatorer bjuder Asus system på 17-tumsskärm och grafikkort i SLI.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom kan pressa priserna lite också

Permalänk
Medlem

Dåligt att det inte är 8800M GTX i SLI.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

två BlueRay läsare? Hur tänkte de?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
två BlueRay läsare? Hur tänkte de?

Indeed. Ta bort den ena och sänk priset med ett par tusenlappar.

Permalänk

Mer är bättre för svensson

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare, två Blurayspelare plus de andra komponenterna kommer inte direkt göra priset bättre. Ta bort den ena och tryck in bättre grafikkort istället, då får man vad man söker i en bra laptop och förhoppningsvis nån tusenlapp mindre.

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk

Riktigt intressant med monsterdatorer...

Priset var ungefär lika intressant som dubbla BB...

Permalänk
Medlem

finns säkert folk som länge har väntat på 2st bluerayenheter i samma bärbara..Men det är lite jobbigt att blueray spelar inte klarar vanliga cdskivor för dom som har det..Med bra pris så kommer det säkert bli jätte populärt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Va fan ska man med två bluray läsare?!! Var de helt dumma i huvudet när de skapade denna dator eller är informationen fel?!

Kass som stryk också om den inte kostar 15k eller mindre.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Släng en Blue-ray läsare och fixa 8800GTX SLI

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Eh nördig kommentar kanske, och kanske redan någon påpekat detta; och jag bara har missat det.

Men kallas denna serie entusiastgrejor från Asus verkligen "Republic of Gamer"? Borde det i ärlighetens namn inte vara "Republic of Gamers"?

Jag menar, det var inte mycket till en republik med bara en gamer i den, eller hur?!?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
Eh nördig kommentar kanske, och kanske redan någon påpekat detta; och jag bara har missat det.

Men kallas denna serie entusiastgrejor från Asus verkligen "Republic of Gamer"? Borde det i ärlighetens namn inte vara "Republic of Gamers"?

Jag menar, det var inte mycket till en republik med bara en gamer i den, eller hur?!?

Du har helt rätt om jag inte minns fel,det står republic of gamers på mitt commandos orginallåda iafall:-)

Hitta en bra länk:)

http://se.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=117&l3=0&l4=0&model=...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Eftersom Sweclockers redaktion verkar helt bäng idag så kan jag påpeka.. att 2x Blu-Ray betyder att den stödjer två lager. INTE att det är två blu-ray enheter.

Visa signatur

| eVGA 790i Ultra | E8400@4ghz | Peltier/Vatten-hybrid CPU kylning (ST=20°) | 9800GX2(X2) | 2GB Cellshock DDR3@2ghz | Modded-P190 | 150gb Raptor (2 sectors) | Vista Ultimate x64+XP Pro x86 |

Permalänk
Hedersmedlem

Skall man göra en speldator så räcker det inte bara med bättre grafikkort utan hela datorn måste göras om så den passar spelare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Me likey bra bärbar prestanda

Ska bli intressant med priset!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedishbanshee
Eftersom Sweclockers redaktion verkar helt bäng idag så kan jag påpeka.. att 2x Blu-Ray betyder att den stödjer två lager. INTE att det är två blu-ray enheter.

Dubbla lager klarar väl alla spelare? Skulle tippa på att det är hastigheten som avses Rätta mig om jag har fel!

EDIT: Men vi kan ju vara överens om att det inte är 2st Blu-ray-enheter iaf

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Kostar lite mycket bara

Visa signatur

Antec Sonata III; Asus P5KC iP35; E6850@3,0GHz; 3,2GB Corsair 800MHz; Asus VW222U 22" Wide; XFX GeForce 8800GT-670MHz-512MB.

Permalänk
Medlem

jag har faktis inte ägt någon laptop, men är de bra för gaming? blir dem inte varmare än stationära också ?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
jag har faktis inte ägt någon laptop, men är de bra för gaming? blir dem inte varmare än stationära också ?

Du får en bättre dator för 6 tusen (stationär då).

Permalänk
Hedersmedlem

Om man reser en hel del och vill kunna spela spel så kan det vara hänt att en släpbar som denna kan vara värt priset men annars är det bara skryt faktorn som gäller.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tjockleken måste ha att göra med att det måste in fläktar i chassit. Min MBP blir skålhet när man spelar på den och den har bara en 8600M GT och två små klena rackare på sidorna som ska sköta allt. Jag nojjar lite på att datorn inte mår bra av att bli så varm.

jag funderar kring skärmstorleken. Minskar man den till 15" på asus dator så ökar prestandan med samma hårdvara. 17" inte mobilt.

EDIT: dubbelnegation, inte smart. hehe

EDIT2: 8600 ska det stå, inte 8500. Dags att sova snart....kl 01.10...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabz
Tjockleken måste ha att göra med att det måste in fläktar i chassit. Min MBP blir skålhet när man spelar på den och den har bara en 8600M GT och två små klena rackare på sidorna som ska sköta allt. Jag nojjar lite på att datorn inte mår bra av att bli så varm.

jag funderar kring skärmstorleken. Minskar man den till 15" på asus dator så ökar prestandan med samma hårdvara. 17" inte mobilt.

EDIT: dubbelnegation, inte smart. hehe

EDIT2: 8600 ska det stå, inte 8500. Dags att sova snart....kl 01.10...

Jag har tänkt på det länge, varför så stora skärmar? Mindre skärmar innebär lägre native upplösning och man klarar spel med högre inställningar bättre.

Finns ju bärbara med 17" skärmar och upplösningar på 1920x1200 men man kan ju inte spela på dem med tanke på vad grafikkortet klarar av.

Nackdelen är väl att datorn måste vara så stor för att få plats med allt lullull utan att börja brinna och ingen vill ju ha fula tjocka ramar runt skärmen eller en bärbar som är en decimeter tjock.

Vad folk verkar vilja ha är en 1,5cm tjock laptop med 17", 5 timmars batteritid och prestanda som ett stationärt monster. (gärna till en låg kostnad)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Dell XPS 1730 har två 8800GT i SLI och Ageia kort.
Den räknas av flera ledande laptopsajter som världens kraftigaste spellaptop (ja, även jämfört med Alienware).

Tur man har en....