Förhandstitt – Gigabytes P45-moderkort

Permalänk
Avstängd

Bra bräda men vad ska man göra med 4 LAN kort !? Tvivlar på att man köper en klockningsbräda för att använda den som router. Det vore höjden av dumhet..det vore väl bättre me flr USB portar samt mer utrymme mellan dessa på höjden.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Om du ska ansluta 4 enheter till din dator som agerar router, så räcker inte 2.

det finns switchar

om man vill ha alla i olika subnät så kanske. fast den marknaden är inte så stor.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Eftersom styrkretsen ännu inte lanserats är det inte möjligt att presentera prestandaresultat

Förstod det, med tanke på att dom smutskasta Asus så vill dom inte se sämre ut nu

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Varför i hela fridens namn använder tillverkare alltid Realtek till nätverket? Finns det verkligen ingen efterfrågan alls på kretsar med lite mer mjukvarustöd och kvalitet? Är det bara jag som vill ha Intel eller Broadcom?

Fyra Realtek 8111c på samma kort fick mig nästan att rysa av obehag

Jag har ju hellre realtek som fungerar direkt än marvell yukon iaf :).
Rena mardrömmen på linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
Jag fattar inte varför man vill ha 4 nätverksportar, men det är för att seriekoppla dem och köra snabbare då mao?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
Tror du menar paralellkoppla..
Serie, då sku dom komma efter varandra, och inte bli ngn skillnad.
Paralell, då går dom längst med varandra, occh du får 4 st gbit linor "brevid" varandra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
det finns switchar
om man vill ha alla i olika subnät så kanske. fast den marknaden är inte så stor.

Det finns en standard som heter IEEE 802.3ad, och namnges som Link aggregation (även Link Aggregation Control Protocol (LACP)). Med Link Aggregation så kan man köra flera nätverkskort parallellt, och få en högre hastighet till nätverket. I detta fallet så blir det 4x1Gbit, dvs 4Gbit. Dock så måste även switchen man kopplar alla NICsen till ha stöd för 802.3ad.

Andra namn för 802.3ad är EtherChannel, teaming och trunking.

Sen så kan man såklart använda dessa 4st NICs för att routa om man känner för det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Varför i hela fridens namn använder tillverkare alltid Realtek till nätverket? Finns det verkligen ingen efterfrågan alls på kretsar med lite mer mjukvarustöd och kvalitet? Är det bara jag som vill ha Intel eller Broadcom?

Fyra Realtek 8111c på samma kort fick mig nästan att rysa av obehag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
Agreed! gillar inte realtek!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
varför skulle man i hela fridens namn vilja ha broadcom?
sämre skit får man leta efter. inte en endaste drivrutin till linux. usch!
intel är dock duktiga på det där

Tur att det inte var Creative då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

För *nix användare är detta ännu enklare, eftersom systemen har inbyggt stöd för detta. En vanlig lösning är bonding, som dessutom är väldigt enkelt att sätta upp. Min egen användning på min personliga PC är inte för att öka hastigheten, men däremot att balansera trafiken (när en mix av nätverksberoende program körs märk förbättringen tydligt).

Permalänk
Medlem

IDE och diskettenheter, kan dom inte sluta med dom snart? Jag ser hellre fler sata och usb portar. eller spara en femtilapp per moderkort helt enkelt.

Permalänk

p35 Vs. p45

En sak har jag inte fattat. Vad är skillnaden mellan de äldre p35 mot de kommande p45? Kommer skillnaden överhuvudtaget att märkas?

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Re: p35 Vs. p45

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunvald89
En sak har jag inte fattat. Vad är skillnaden mellan de äldre p35 mot de kommande p45? Kommer skillnaden överhuvudtaget att märkas?

Agree. Ska köpa dator i sommar, ska man köpa P35 eller värt o vänta till p45? Vad är skillnaderna?

Permalänk
Medlem

Hallå trevligt servermoderkort

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=gigabyte+P45 Priser och datum för Gigabyte P45 korten DS3, DS4, DS5 och DQ6