Futuremark uppdaterar 3DMark Vantage

Permalänk
Melding Plague

Futuremark uppdaterar 3DMark Vantage

Slutet av förra månaden lanserades det efterlängtade prestandatestprogrammet 3DMark Vantage. Till skillnad från tidigare versioner av 3DMark testar Vantage även DirectX 10-prestanda, vilket är mer än relevant då de flesta nya spel stödjer den nya DirectX-versionen. Nu har Futuremark släppt en uppdatering till Vantage.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

va bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

okej, mitt bara lägger av i mitten o påstår att något annat program stör testet. -fast jag stängt ner allt som går och försökt flera gånger. hoppas det funkar bättre efter patchen.

Permalänk

P4152 3DMarks wohoo

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Tyckte programet var ganska värdelöst då man bara kan köra det en gång,
oftast vill man köra det flertal gånger med olika konfig och klockningar, vilket inte går nu så enkelt, avinstallera det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Fullständigt värdelöst. Här går man och köper en skärm med 1280*768 i upplösning och 3Dmark Vantage sen stöder det inte det i testen. Usch vad jag känner mig lurad.
Botten är nåd Futuremark. Alla andra 3Dmark funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |kAkAo|Nuts
Fullständigt värdelöst. Här går man och köper en skärm med 1280*768 i upplösning och 3Dmark Vantage sen stöder det inte det i testen. Usch vad jag känner mig lurad.
Botten är nåd Futuremark. Alla andra 3Dmark funkar.

Varför köpte du en skärm med 1280*768?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Varför köpte du en skärm med 1280*768?

Kanske en stor LCD skärm/TV?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Jupp. En LG 26 tums widescreen med 8 Ms svarstid. Är mycke nöjd med den. Funkar kanon till spel och tv för den delen åxo men tyvärr inte för en sketen benchmark.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |kAkAo|Nuts
Fullständigt värdelöst. Här går man och köper en skärm med 1280*768 i upplösning och 3Dmark Vantage sen stöder det inte det i testen. Usch vad jag känner mig lurad.
Botten är nåd Futuremark. Alla andra 3Dmark funkar.

Ja vet inte vad du menar, men jag ser i alla fall den upplösningen:

Permalänk
Medlem

Jag tror att Vantage kommer leda fram till att alternativa tester används mer än 3dmark serien. Folk vill helt enkelt inte betala för något så simpelt som ett benchmark! Men ändå vill alla köra dem, om och om igen...

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allebaggen
Ja vet inte vad du menar, men jag ser i alla fall den upplösningen:

http://i43.servimg.com/u/f43/12/33/73/87/namnlo12.jpg

ja de ser jag åxo men ändå säger den direkt ifrån att den inte stödjer den upplösningen så fort jag startar. Är det nåt annat fel då??
Minimum resolution 1280*1024

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |kAkAo|Nuts
ja de ser jag åxo men ändå säger den direkt ifrån att den inte stödjer den upplösningen så fort jag startar. Är det nåt annat fel då??
Minimum resolution 1280*1024

Jag kunde iaf köra i den upplösningen. Vet inte vad de kan vara..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Tyckte programet var ganska värdelöst då man bara kan köra det en gång,
oftast vill man köra det flertal gånger med olika konfig och klockningar, vilket inte går nu så enkelt, avinstallera det.

40:- är relativt enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterj
40:- är relativt enkelt

Jo egentligen men i och med dessa 40:- kommer 9 av 10 inte skaffa denna version, vilket gör att man inte får så mycket jämförande resultat,
hursom tänker inte pröjsa kommer använda 3dmark6 istället, kanskejag skaffar det senare men avaktar tills vidare

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allebaggen
Ja vet inte vad du menar, men jag ser i alla fall den upplösningen:

http://i43.servimg.com/u/f43/12/33/73/87/namnlo12.jpg

Vad är det ball bakgrund? Ge mig

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Hjälpsam

Jag kan inte göra mina poäng public längre, är det patchen, catalyst 8.5 eller tillfälligt strul?
Edit: det var tillfälligt strul.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Synd bara att man tokvägrar att installera Windows Vista på ens dator.

Permalänk
Medlem

Liten felskrivning:

" ___En___ problem som lösts är att programmet ibland inte accepterar giltiga licensnycklar."

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!