Folding@Home snart för Nvidia

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Folding är väl lite mer seriöst än SETI @ home men blir det verkligen något resultat som är användbart? Med tanke på hur mycket el alla dessa datorer och PS3or drar när de foldar så hoppas jag det leder till något annars är det ju bara slöseri.

Skall man tänka så är det väl många företeelser som "bara är slöseri"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Skall man tänka så är det väl många företeelser som "bara är slöseri"?

- Sweclockers, World of Warcraft, LAN,

- your right handed .. fitting in with the rest of the world. fight the power go left handed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_M
Eftersom F@H körs på lägsta prioritet så är det ju inga problem att ha igång det medans man spelar, men hur blir det om det körs på grafikkortet? Kommer det släppa ifrån sig grafikkortet lika smidigt som processorn eller kommer man få stänga av när man skall lira?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Jag vill minnas att F@H krashar om man startar ett spel samtidigt som den foldar på ett grafikkort. Var typ ett år sen jag körde F@H på grafikkort så jag minns inte direkt.

De nya gpu-klienterna ska klara av att köras i bakgrunden är det tänkt. Hur det blir i första versionen av Nvidias klient får vi vänta och se, men målsättningen är nog den iaf. Här är tex info om ATi-korten http://www.stanford.edu/group/pandegroup/cgi-bin/index.php?n=... "Yes. Unlike the original GPU client, which interfered with many operations that used the GPU, the new CAL-based client does not" Hur bra det fungerar har jag däremot ingen aning om.

Permalänk
Medlem

vad är folding@home?:S

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hablam
vad är folding@home?:S

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Hela 8-serien (tom 8400GS) och 9-serien stödjer CUDA.

http://www.nvidia.com/object/cuda_learn_products.html

Okej. Där ser man, tack.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kan man inte använda grafikortet till 100% på folding så man kan bidra med det högsta möjliga?

Permalänk
Medlem

Köp en PS3'a annars.. kostar ungefär lika mycket nuförtiden

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Köp en PS3'a annars.. kostar ungefär lika mycket nuförtiden

De hade ju bara en femtedel av prestandan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Köp en PS3'a annars.. kostar ungefär lika mycket nuförtiden

Som totalt är värdelöst i Folding. :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

När jag läser om folding@ tänker jag alltid på galna vetenskapsmän som skapar biologiska mördarbakterier, domedagsvirus och äckliga light produkter.

Jag har för mig att man kan kolla på nätet vad forskning går ut på, troligen fejk medans de galna vetenkapsmännen moahahaha: ar i bakgrunden.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
När jag läser om folding@ tänker jag alltid på galna vetenskapsmän som skapar biologiska mördarbakterier, domedagsvirus och äckliga light produkter.

Jag har för mig att man kan kolla på nätet vad forskning går ut på, troligen fejk medans de galna vetenkapsmännen moahahaha: ar i bakgrunden.

Man vet faktiskt inte. Folk säger "Jo jag vet visst vad som händer backstage" men faktum är att dom inte har en aning. Det skulle kunna vara en Cloverfield.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Kan man inte använda grafikortet till 100% på folding så man kan bidra med det högsta möjliga?

Beror helt på klient och WU, men visst är det möjligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Som totalt är värdelöst i Folding. :/

Den är väl lika nyttig som alla andra klienter, men du tänker förstås på poängen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Man vet faktiskt inte. Folk säger "Jo jag vet visst vad som händer backstage" men faktum är att dom inte har en aning. Det skulle kunna vara en Cloverfield.

Hehe, javisst skulle det kunna vara det Men det finns väl helt enkelt ingenting som pekar på det ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Den är väl lika nyttig som alla andra klienter, men du tänker förstås på poängen?

Hehe, javisst skulle det kunna vara det Men det finns väl helt enkelt ingenting som pekar på det ^^

Jo den gör ju nytta, bara att den inte är så snabb som den skulle kunna vara kan man tycka. Den har ju en processor om 7 aktiverade kärnor.

Hehe, nej ingenting som pekar på en Cloverfield än i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Men asså denna så kallade folding@ kommer man ju åt via nätet och då kommer det ju att finnas folk som kommer att kunna utnytja denna prestandan lr har jag helt fel det kanske inte går att utvinna något även om man kan hacka sig in på folding@ nätet ?

Visa signatur

Har sålt min speldator :)