Första bilderna på Radeon HD 4000

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Det skulle vara befogat om jag var det, med det är jag inte. Om jag är något så skulle jag vara antiATI då jag kritiserar ATI, men någon fläktpojke är jag inte.

Det är intressant att du påpekar att jag inte tog upp nVidia's strömförbrukning när du har inte nämnt ATI's. Både på nuvarande och kommande, istället fick jag göra det.

Innan man börjar springa med en fläktpojke stämple så skulle man kanske stanna upp och se sig i spegeln istället.
Så lägg av med häxjakten, det börjar bli barnsligt. Låt oss gå tillbaka till ämnet.

Du får säga vad du vill men jag syftar knappast enbart på detta inlägget. Det märks väl att du är extremt negativ till ATi:s produkter och rosar allt Nvidia gör. Sen är det ett fritt land och du får tycka vad du vill och göra dina val i livet, dock tycker jag det verkar idiotiskt att inte se saker ur ett objektivt perspektiv.

Så här skriver du:

"HD4780 kommer bli en skön benvärmare med sina ~155W av effekt. Jag ville inte änns tänka på hur HD4780X2 kommer bli...."

Då svara jag så här, för jag är mer chockad över Nvidias kommande kort.:

För att inte tala om benvärmaren 9800Gx2 och kommande GTX 280 [~240W]. Huga!

Sen svarar du så här:

"Du glömde HD3870X2 och kommande HD4870X2."

Nog glömde jag Hd3870x2 allt men varför skall jag nämna HD4870x2 igen som du inte ens ville tänka på?

Tycker det är löjligt att du ondgör dig över RV770:s strömförbrukning när GT200 verkar att bli rena monster på det området.

Sen förklara du det som att det är rykten ang. GT200 spec. Men det samma gäller väl för RV770? Eller har ATi gått ut med bekräftande spec angående RV770?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Både ATi och nVidia har bekräftat strömförbrukning.
nVidia har bekräftat 236W, precis samtidgt som de bekräftade 602MHz med "ynka" 1298MHz på shadersen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

Tycker det är löjligt att du ondgör dig över RV770:s strömförbrukning när GT200 verkar att bli rena monster på det området.

Sen förklara du det som att det är rykten ang. GT200 spec. Men det samma gäller väl för RV770? Eller har ATi gått ut med bekräftande spec angående RV770?

Är det ondgöra att påpeka något nästan självklart? Du gör det med GT200.

Om jag skulle rosa för allt nVidia gjorde och kommer göra så skulle jag i varje tråd skriva hur jävla bra GT200 och GX280 kommer vara. Men det gör jag inte, eftersom jag har inte något större intresse för det. Det som intresserar mig mest är nVidia fortsätter expandera, ha bra kvartal och vara progressiv med sin marknadsekonomiska statergi.

Ingen kan vara objektiv, inte änns du Dino hur mycket än du försöker.
Alla har personliga erfarenheter som påverkar omdömet och resonemanget i ställningstagande.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Om jag skulle rosa för allt nVidia gjorde och kommer göra så skulle jag i varje tråd skriva hur jävla bra GT200 och GX280 kommer vara. Men det gör jag inte, eftersom jag har inte något större intresse för det. Det som intresserar mig mest är nVidia fortsätter expandera, ha bra kvartal och vara progressiv med sin marknadsekonomiska statergi.

Så det ligger i ditt intresse med en marknad i obalans?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Både ATi och nVidia har bekräftat strömförbrukning.
nVidia har bekräftat 236W, precis samtidgt som de bekräftade 602MHz med "ynka" 1298MHz på shadersen.

Ok, vart har du källorna som säger att det är bekräftade uppgifter? Finns uppgifterna på respektive företags hemsida? Sådana uppgifter kan lätt ändras in i det sista. Det är fortfarande tre veckor kvar till release.

Några bekräftade uppgifter har vi inte föränn de första recensionerna kommer ut på nätet.

Sen kan uppgifter vara mer eller mindre trovärdiga, men bekräftade skulle jag inte påstå att dem är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Är det ondgöra att påpeka något nästan självklart? Du gör det med GT200.

Vadå påpeka något självklart? Menar du att det är så självklart att GT200 är "benvärmare", som du väljer att kalla det, så dem behöver inte ens nämnas i sammanhanget?

[QUOTE]
Om jag skulle rosa för allt nVidia gjorde och kommer göra så skulle jag i varje tråd skriva hur jävla bra GT200 och GX280 kommer vara. Men det gör jag inte, eftersom jag har inte något större intresse för det. Det som intresserar mig mest är nVidia fortsätter expandera, ha bra kvartal och vara progressiv med sin marknadsekonomiska statergi.
[/QUOTE]

Den synen får du fram i flertalet trådar här på Swec. Man behöver inte vara övertydlig i sina argument för att visa en inställning. Jag tycker mig se den tendensen hos dig. Men vi behöver inte diskutera detta mer i denna tråden eftersom det är en uppfattning jag fått och du dementerar den så då väljer jag att i fortsättningen inte anklaga dig mer för något du säger att du inte är.

Ok, inte för att jag fattar varför det intresserar dig att Nvidia ha goda kvarttalsrapporter, har du aktier i Nvidia eller?

Upplys mig gärna vad är det som är så intressant med Nvidias marknadsekonomiska strategi, utveckla gärna.

[QUOTE]
Ingen kan vara objektiv, inte änns du Dino hur mycket än du försöker.
Alla har personliga erfarenheter som påverkar omdömet och resonemanget i ställningstagande.
[/QUOTE]

Nej totalt objektiv är extremt svårt att vara och självklart har man sina preferenser sedan innan men man kan ha en öppen och objektiv inställning till saker och ting.

Slutligen, härskartekniker funkar inte på mig. Det trodde jag var klargjort sedan innan.

Väg tonen i dessa två uttalanden.

"Ingen kan vara objektiv, inte änns du, hur mycket än du försöker. ;)"

"Ingen kan vara objektiv, inte änns du Dino hur mycket än du försöker. ;)"

Vilken upplevs som nedvärderande?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Så det ligger i ditt intresse med en marknad i obalans?

Nej, inte alls.
Men jag har föjlt nVidias ekonomiska utvekling under en lång tid och jag har fått intresse att se hur det går för de. Sedan FX fiaskot har de expanderat och ökat sin försäljning på ett väldigt lyckat sätt och nu har de majoriteten av marknaden i sin hand.
Jag kan väl säga att jag beundra nVidia som föratag för att dem har nå ditt de har gjort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Vadå påpeka något självklart? Menar du att det är så självklart att GT200 är "benvärmare", som du väljer att kalla det, så dem behöver inte ens nämnas i sammanhanget?

Ok, inte för att jag fattar varför det intresserar dig att Nvidia ha goda kvarttalsrapporter, har du aktier i Nvidia eller? Upplys mig gärna vad är det som är så intressant med Nvidias marknadsekonomiska strategi, utveckla gärna.

Vilken upplevs som nedvärderande?

För mig kommer GT 200 bli en benvärmare, då allt över 100W är en benvärmare för mig.

Tyvärr inte. Skulle gärna vilja investera i nVidia aktier, men tiden är inte rätt.
Sen svar jag gav till Boris.

Herregud Dino.
Du får slappna av lite och ta inte allt så personligt. Jag försökte inte vara nedvärderande.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."