Permalänk

Nästa gång nån pratar om att Lian-Li gör "stilrena chassin" skall jag drämma det här spektaklet i huvudet på dem. Iofs lär de väl dö av ett chassi på ett halvt ton i skallen, men lite svinn får man väl räkna med...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Nästa gång nån pratar om att Lian-Li gör "stilrena chassin" skall jag drämma det här spektaklet i huvudet på dem. Iofs lär de väl dö av ett chassi på ett halvt ton i skallen, men lite svinn får man väl räkna med...

Jag tycker Lian Li gör stilrena o funktionella chassin. Jag tycker det är fult med chassin som "sticker ut" som Cooler master Cosmos, det om nått ser ut som ett rymdskep eller nå. Men dom hadde kunna skippat den där lådan på taket o lysande fläktar. Och vill man inte ha 3 fläktar i fronten kan man ju ta bort 1 eller 2 fläktar (för er som inte fattat det) och även byta till tystare o bättre fläktar. Man kan även ta bort 5,25-tumsenheterna om man tycker att dom blockerar luftflödet. Och man kan ta bort fläktgaller. Man kan även köpa till fler hårddiskburar om man vill ha fler diskar i. Kanske lite dyrt chassi. Jag gillar Lian Li PC-V serien bättre.

Jag väntar på att få ett chassi i huvudet.

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saxin
Jag tycker Lian Li gör stilrena o funktionella chassin. Jag tycker det är fult med chassin som "sticker ut" som Cooler master Cosmos, det om nått ser ut som ett rymdskep eller nå. Men dom hadde kunna skippat den där lådan på taket o lysande fläktar. Och vill man inte ha 3 fläktar i fronten kan man ju ta bort 1 eller 2 fläktar (för er som inte fattat det) och även byta till tystare o bättre fläktar. Man kan även ta bort 5,25-tumsenheterna om man tycker att dom blockerar luftflödet. Och man kan ta bort fläktgaller. Man kan även köpa till fler hårddiskburar om man vill ha fler diskar i. Kanske lite dyrt chassi. Jag gillar Lian Li PC-V serien bättre.

Jag väntar på att få ett chassi i huvudet.

Så du tycker att Cosmos sticker ut mer än detta åbäke? Nu är jag förmodligen en smula partisk men Cosmos 1000 anser jag vara ljusår snyggare i designen. Varför man gått på övertrycks design vad gäller kylning begriper jag inte riktigt, det har aldrig funkat direkt bra i de lådor jag testat, undertryck brukar funka betydligt bättre.

PS. Varför köpa ett så dyrt chassie om man ska börja demontera det för att få det snyggt eller tystare/svalare...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Så du tycker att Cosmos sticker ut mer än detta åbäke? Nu är jag förmodligen en smula partisk men Cosmos 1000 anser jag vara ljusår snyggare i designen. Varför man gått på övertrycks design vad gäller kylning begriper jag inte riktigt, det har aldrig funkat direkt bra i de lådor jag testat, undertryck brukar funka betydligt bättre.

PS. Varför köpa ett så dyrt chassie om man ska börja demontera det för att få det snyggt eller tystare/svalare...

Ja om det inte hadde varit för den där lådan på taket. Jag gillar inte dom där rören lr handtagen som sitter på Cosmos och så ser hela chassit plastigt ut. Att byta 3 fläktar tycker jag inte är att demontera.

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk

Tycker inte Cosmos är plastigt. Bland det värsta jag vet är tunna, plastiga chassin och jag har stött på en del. Jag tyckte exempelvis Antec 900 och såg robust ut men när jag väl skulle inhandla ett och kollade närmre blev jag väldigt besviken. Bör tilläggas att P180 låg bättre till, det är mest panelerna jag tycker är känsliga där.

Ett stort minus på Cosmos är däremot front-glaset i luckan som är känsligt för repor. Dörren i sig är bland de tjockaste jag sett.

En del i Stacker-serien har lite plastigt utseende, kan inte erinras vilken det var dock.
Har inte varit ett större LianLi-fan, med få undantag som TYR PC-X2000 och PC-B25B vilka är riktigt snygga.

När det kommer till kritan, nästan allt är snyggare än detta sci-fi arv från 80-talet..

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
Jag tycker att chassit verkar väldigt trevligt, om än högt pris. Och hur chassit ser ut är en smaksak, men för att vara ett gamerchassi så är detta inte fult, ni vet alla själva att det finns mycket fulare chassin på marknaden, framförallt inom gaminggenren.

Ett besynnerligt resonemang!
Bara för att det finns mycket fulare chassin på marknaden så betyder det ju inte att det här chassit INTE är fult.

Chassi som lyser är jäkligt lunarstorm!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Så du tycker att Cosmos sticker ut mer än detta åbäke? Nu är jag förmodligen en smula partisk men Cosmos 1000 anser jag vara ljusår snyggare i designen. Varför man gått på övertrycks design vad gäller kylning begriper jag inte riktigt, det har aldrig funkat direkt bra i de lådor jag testat, undertryck brukar funka betydligt bättre.

PS. Varför köpa ett så dyrt chassie om man ska börja demontera det för att få det snyggt eller tystare/svalare...

" Nu är jag förmodligen en smula partisk men Cosmos 1000 anser jag vara ljusår snyggare i designen. "

Jo nog är det något ljusår före i designen alltid.. rymdskepp...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa

" Nu är jag förmodligen en smula partisk men Cosmos 1000 anser jag vara ljusår snyggare i designen. "

Jo nog är det något ljusår före i designen alltid.. rymdskepp...

Hehe, ja visst har det en "futuristisk" design men den är i mitt tycke iaf inte ful

@b3h3moth81, har haft min ett bra tag & inte lyckats få en enda repa?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Nästa gång nån pratar om att Lian-Li gör "stilrena chassin" skall jag drämma det här spektaklet i huvudet på dem. Iofs lär de väl dö av ett chassi på ett halvt ton i skallen, men lite svinn får man väl räkna med...

det väger iofs bra mycket mindre än ditt P180

8<14.1

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Ursprungligt skrivet av personen som skrev recensionen:

"Detta då skillnaden mellan den maximala och minimala hastigheten inte var hörbar på ett avstånd av 20 centimeter. Skillnaden är endast en viss skillnad i ljusintensitet från fläktarna. Det finns således ingen som helst anledning att inte köra fläktarna i maximal hastighet."

Alltså vänta nu, om det inte är någon hörbar skillnad mellan max och minimumhastighet på fläkten, varför inte då köra på max? Det är ju lite som att resonera: chefen tycker inte det spelar någon roll om jag får 10 000:- eller 40 000:- i lön, därför väljer jag 10 000:-. Max har ju i detta fallet en bättre egenskap än minimum = kylförmågan. Om max och minimum är identiska förutom på den punkten, så väljer alla max.

Kul med lite chassi-recensioner på Swec!

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk
Medlem

p-80, pc777 och resten av deras lådor är väldigt fula. Resten är inte heller mycket att hurra för

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

ärligt så defenierar jag inte det där som ett lian li. Ser ut som nån påpekat förut som nåt coolermaster producerat för Led-abstineshungriga fjortisars garderobsbehov

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Har detta chassi själv och det finns en del tips och tricks. Går t.ex att förbättra chassits ljud och kylningsegenskaper väldigt enkelt. Jag har skruvat loss alla fläktgaller vilket är ca 6st sen har jag även plockat bort de perforerade frontparti skydden vilket borde resultera i bättre kylning av processor och moderkort samt förbättra vinddraget i chassits underdel förbi grafikkortet. Gör nog lite skillnad om man har en öppen kylare såsom accelero s1 eller någon av zalmans kylare. Totalt skulle jag uppskatta att jag har plockat loss ett drygt halvkilo småpryttlar :P. Dessutom blir det mindre turbulensljud från alla onödiga hål luften måste passera.

Förövrigt har jag en annan åsikt ang dörren. För mig öppnas den och stannar kvar i rätt läge upp till ca 100 graders vinkel. Dock är den lite småskev så den går bara att montera så den öppnas åt vänster andra hållet så kärvar det ordentligt om man ska försöka stänga den. Tycker kvaliten kunde varit bättre för priset. Man får passa sig när man drar åt skruvar då aluminiumet är relativt tunt är det lätt att dra sönder gängorna. Har själv dragit sönder ett par 3st xD men bytte ut skruvarna mot lite större så var allt frid och färd igen.

Skillnaden på lägsta och högsta fläktläget är definitivt hörbar om man har tysta komponenter i övrigt. 1500rpms fläkten som sitter bak är kanonbra, jag monterade den på TRUE och satte en noctua med motstånd i bak istället, trots att den går på maxvarv överröstar den inte frontfläktarna på sin lägsta inställning. Jag kanske fick ett lyckoex som var ovanligt välbalanserat.

Har även satt ljuddämpningsmatta på de fria ytorna inuti, tror inte det gjorde någon skillnad dock eftersom allt ljud slipper ut genom frontgallren. Ljudnivån går definitivt att få ner till en som passsar även den mest kräsne användare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saxin
Jag tycker Lian Li gör stilrena o funktionella chassin. Jag tycker det är fult med chassin som "sticker ut" som Cooler master Cosmos, det om nått ser ut som ett rymdskep eller nå. Men dom hadde kunna skippat den där lådan på taket o lysande fläktar. Och vill man inte ha 3 fläktar i fronten kan man ju ta bort 1 eller 2 fläktar (för er som inte fattat det) och även byta till tystare o bättre fläktar. Man kan även ta bort 5,25-tumsenheterna om man tycker att dom blockerar luftflödet. Och man kan ta bort fläktgaller. Man kan även köpa till fler hårddiskburar om man vill ha fler diskar i. Kanske lite dyrt chassi. Jag gillar Lian Li PC-V serien bättre.

Jag väntar på att få ett chassi i huvudet.

<Dunk!>

Poängen som du missar med sådär en 180 grader är att varken du eller jag tycker chassit är stilrent som det är. Du menar vidare att om de skippat lådan uppepå samtidigt som du byter fläktar till ickelysande så blir det "stilrent", men då är det ju inte samma chassi! "Jag tycker Lakritspuck är den godaste glassen. Iofs hatar jag lakritssmak, men om GB tar bort den från glassen så blir den faktiskt godast"

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Stilrena chassin kommer från Lian Li. Slutpratat

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fin_sliparn

Alltså vänta nu, om det inte är någon hörbar skillnad mellan max och minimumhastighet på fläkten, varför inte då köra på max?

Recensionen håller med dig. Du har nog missat ett "inte"

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vilka tidlösa chassin har Lian Li gjort från 1993?

Har aldrig hört talas om dem innan de silvriga alu modellerna började säljas kring år 2000 men de kanske hette något annat?

Recencenten möjligtvis kanske kan posta bild/länk till chassin de tillverkat från 1993?

Jag är mycket nyfiken på dessa då AT-chassin är mycket snygga.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Recensionen håller med dig. Du har nog missat ett "inte"

Tackar och buggar Läste meningen 5 gånger till efter ditt inlägg, först då satt den

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk
Avstängd

Ja har fundera, och jag förstår varför Dom gjort detta monster
Dom vill även kunna konkurera på den såkallade gamerfronten...tex nii11nee33hundr3d

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Ja har fundera, och jag förstår varför Dom gjort detta monster
Dom vill även kunna konkurera på den såkallade gamerfronten...tex nii11nee33hundr3d

Nä de gör dom med store bror till denna. Lian Li PC P80 tror jag den heter.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Riktigt Fugly.

Lian Li har kommit på hur man bockar aluminium eller så har någon LL chefs 11 åriga son fått designa ett chassi, eller så hittade de ritningar ifrån en Star Trek episod ifrån 70-talet.

Yikes !

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

jag tycker det var snyggt i alla fall. Någon som har erfarenhet av detta chassi???

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----