Moderkortstillverkare sänker priserna i Europa

Permalänk
Melding Plague

Moderkortstillverkare sänker priserna i Europa

Asus har sänkt priserna på vissa nuvarande moderkort inför lanseringen av nya modeller. Gigabyte och ASRock överväger att göra detsamma.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det någon som bryr sig över 50-100 spänn i det här sammanhanget? Skulle då inte påverka mitt beslut om vilket moderkort jag skulle köpa eller inte. Billigare är dock alltid trevligt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Inaktiv

50-100 spänn mer i plånboken är alltid välkommet.

Permalänk
Medlem

Det är väl ganska naturligt att man sänker priserna på gamla produkter när man släpper något nytt? Ser inte riktigt nyhetsvärdet i detta

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

För liten skillnad, bättre får de försöka om de ska bli av med alla kort.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Äger ASUS ägare av ASRock?

Permalänk
Medlem

Asrock är Asus dotterbolag om jag inte minns fel, man kan säga att Asus är topp och Asrock är deras budgetmodeller.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Inaktiv

Snart kommer moderkorten dumpas i pris, precis som ram-minnen och grafikkort gör. Precis som jag så har många slutat kasta pengar på spel-datorer och nöjjer sig med en surf-nöjjesmaskin kombinerat med en spelkonsoll.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Snart kommer moderkorten dumpas i pris, precis som ram-minnen och grafikkort gör. Precis som jag så har många slutat kasta pengar på spel-datorer och nöjjer sig med en surf-nöjjesmaskin kombinerat med en spelkonsoll.

Så en surfdator plus konsoll skulle vara billigare än en hyfsad speldator?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Snart kommer moderkorten dumpas i pris, precis som ram-minnen och grafikkort gör. Precis som jag så har många slutat kasta pengar på spel-datorer och nöjjer sig med en surf-nöjjesmaskin kombinerat med en spelkonsoll.

Eller så har man båda, för "speldatorer" är ju så dyra idag

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan är spelen bra mycket dyrare för konsollerna så PC:n är billigare i längden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

DB dumpade iväg alla sin ds3 moderkort senaste veckan, 330kr st. Hade jag inte redan haft ett hade jag köpt ett..lol...330kr...

Permalänk
Medlem

Intressant värre.

Permalänk
Medlem

härligt att dom sänker priserna på p35 precis efter att man skaffat ett :/
tur det inte var med än 50-100kr så det sved ju inte så mycket.

lite konstig nyhet endå på det sättet att det är väldigt naturligt att man sänker priserna på äldre produkter.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk

Nyheten hör inte riktigt till kategorin "Grafikkort"?
50-100 kr gör stor skillnad skulle jag tro på OEM-marknaden, tvivlar dock på att de använder P35.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Passar bra då jag tänkt köpa moderkort ganska snart.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W