Hur tar man bort moderkort och processor?

Permalänk

Hur tar man bort moderkort och processor?

Tjena, har precis köpt nytt moderkort och en ny processor, men har inte en blekaste aning om hur man tar bort dom jag har i datorn nu.. Någon som kan länka till en guide (helst på svenska, engelska går också bra.) där det står hur man gör, eller förklara i tråden?

Permalänk
Avstängd

koppla bort alla kablar o kontakter från moderkortet skruva sen bort moderkortet från lådan baktill finns en plåt som om du nu har nytt moderkort måste ta bort. Dra den in mot lådan så lossnar den åxå , det nya moderkortet kan du sen lägga där det gammla låg (efter att du plockat bort det förstås ,va observant att kortet går in riktigt o att skrivfästerna i lådan ligger där hålen ligger på moderkortet..

angående processorn så är det bara olägga i processorn finns anvisningar om det i moderkortsmanualen ,den får du ha framme hela tiden

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

Ok tack, ska försöka.

Permalänk
Medlem

Är du någorlunda händig, så bör det inte vara några problem, ta det bara lugnt.
Det mesta kan bara sitta på ett sätt, så risken att du kopplar fel är väldigt liten (snarare att du missar att koppla i något).
Se bara till att ingen distans hamnar fel (alla hål används inte på alla moderkort), så bör det gå bra.

Permalänk

Har en snabb fråga bara, på mitt grafikkort står det att det har 256 videominne, men på moderkortet står det Grafikstyrenhet Intel GMA 950 ( 224 MB ) - Dynamic Video Memory Technology 3.0

Betyder det att grafikkortet inte kommer funka med detta moderkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sorkenlol
Har en snabb fråga bara, på mitt grafikkort står det att det har 256 videominne, men på moderkortet står det Grafikstyrenhet Intel GMA 950 ( 224 MB ) - Dynamic Video Memory Technology 3.0

Betyder det att grafikkortet inte kommer funka med detta moderkortet?

Låter som ett intregrerat grafikkort på moderkortet?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE