Tjugo läsare vinner säkerhetspaket från Kaspersky

Permalänk
Medlem

Grattis, även om det mest känns som om de har plockat vinnarna på måfå.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Snacka om trevligt
Detta kommer att installeras bums på datorn min ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag också hade Ondvara som förslag men jag vann inget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
dom ville kanske ha nått som kunde funka för en svensson typ som att dom flesta kallar sin dator för Data för att dom inte vet att det är en skillnad?

Jag brukar kalla min dator för "databurk" ibland för att det är en låda som innehåller en massa data...

Annars så tycker jag att "vandalkod" var riktigt bra! Kommer använda det i fortsättningen. Grattis till alla som vann.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andkem
Jag brukar kalla min dator för "databurk" ibland för att det är en låda som innehåller en massa data...

ska vi inte börja kalla sjärnor för "Fusions kulor" för att dom är runda och det pågår fusion innuti dom? eller varför inte säga att datorn är är ett "värmeelement" för att den värmer upp rummet? eller säga att det är en "bordsfläkt" för att den fläktar ut massa luft på baksidan av skrivbordet?

en "datalåda" är en låda som inhåller Data alltså information, en dator är en elektrisk maskin som finns på grund av att nån smart snubbe kom på hålkorts systemet där av 1/0

om jag ger dig en skolåda med massa diagram som visar amd vs intel i prestanda då har du en låda med massa data i. jag skulle personligen vilja se dig hitta en start knapp och surfa ut på sweclockers med den.
slutsats: En "datalåda" är inte samma sak som en dator. även fast ganska mycket folk tror det.

"In computer science, data is anything in a form suitable for use with a computer. Data is often distinguished from programs. A program is a set of instructions that detail a task for the computer to perform. In this sense, data is thus everything that is not program code."
-Wikipedia

"A computer is a machine that manipulates data according to a list of instructions."
-Wikipedia

det betyder att så vidare din dator inte är full av diagram och annan information istället för program tror jag inte du kan riktigt kalla det för "datalåda" hur du än vänder och vrider på det iallafall.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
ska vi inte börja kalla sjärnor för "Fusions kulor" för att dom är runda och det pågår fusion innuti dom? eller varför inte säga att datorn är är ett "värmeelement" för att den värmer upp rummet? eller säga att det är en "bordsfläkt" för att den fläktar ut massa luft på baksidan av skrivbordet?

en "datalåda" är en låda som inhåller Data alltså information, en dator är en elektrisk maskin som finns på grund av att nån smart snubbe kom på hålkorts systemet där av 1/0

om jag ger dig en skolåda med massa diagram som visar amd vs intel i prestanda då har du en låda med massa data i. jag skulle personligen vilja se dig hitta en start knapp och surfa ut på sweclockers med den.
slutsats: En "datalåda" är inte samma sak som en dator. även fast ganska mycket folk tror det.

"In computer science, data is anything in a form suitable for use with a computer. Data is often distinguished from programs. A program is a set of instructions that detail a task for the computer to perform. In this sense, data is thus everything that is not program code."
-Wikipedia

"A computer is a machine that manipulates data according to a list of instructions."
-Wikipedia

det betyder att så vidare din dator inte är full av diagram och annan information istället för program tror jag inte du kan riktigt kalla det för "datalåda" hur du än vänder och vrider på det iallafall.

Jag vill bara be om ursäkt om du tolkade mitt inlägg som ett försök att vara spydig och du har naturligtvis rätt i det du säger. Men jag kommer nog fortsätta att kalla min dator för "databurk" även om det inte är helt korrekt så tycker jag att det låter roligt.

Och av någon anledning så fick "fusionskulor" mig att skratta (kommer kanske säga det i fortsättningen).

EDIT: stavfel.
EDIT2: Är inte alla dessa ettor och nollor lagrade i magnetisk form, i form av elektriska impulser och kanske i vissa datorer hålkort en form av data? Jag bara undrar om det kanske inte kan vara lite korrekt att kalla min dator för "databurk" i alla fall? Den innehåller ju faktiskt en hel del data (Det var iaf. så jag tänkte från början.).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andkem
Jag vill bara be om ursäkt om du tolkade mitt inlägg som ett försök att vara spydig och du har naturligtvis rätt i det du säger. Men jag kommer nog fortsätta att kalla min dator för "databurk" även om det inte är helt korrekt så tycker jag att det låter roligt.

Och av någon anledning så fick "fusionskulor" mig att skratta (kommer kanske säga det i fortsättningen).

EDIT: stavfel.
EDIT2: Är inte alla dessa ettor och nollor lagrade i magnetisk form, i form av elektriska impulser och kanske i vissa datorer hålkort en form av data? Jag bara undrar om det kanske inte kan vara lite korrekt att kalla min dator för "databurk" i alla fall? Den innehåller ju faktiskt en hel del data.

vill be om ursäkt tillbaka för att jag överreagera där. och jag satt och fundera ett ganska bra tag på vad jag skulle ta för exempel och det va det första som slog mig. dock så tror jag du skulle kunna säga så fast isåfall blir det inte själva lådan som e en datalåda utan det blir en "datadisk" tror jag om själva disken som snurrar i hdd. men själv klart får du kalla den va du vill jag brukar tex säga fel ibland. (inte för att jag antyder att du säger så bara för att du råkar säga fel omedvetet)

men som sakt jag ber om ursäkt igen för att jag överreagea men jag brukar störa mig så in i himmelen mycket på hela min släkt och halva min vänskaps krets och deras vänner som ringer mig och säger att dom har fått "virus på datan" och när man försöker få reda på va det är för dator om den är ny/gammal eventuelt vad för komponenter. så får man till svar att den är gjort av "dell" "hp" "fyrkantig" det är som att ringa till en mekaniker och säga "min bil funkar inte det är en sån där bil med 4 hjul vet du vad som är felet?"

och sen ska man hjälpa dom över telefon och det tar 20-40min att fixa nått som tar 5-10min själv för att dom inte vet hur man letar effektivt efter information på skärmen.

fast jag ska nog inte säga nått om min flickvänn skicka iväg mig för att köpa smink skulle jag nog va ännu mer nollkoll än dom som köper "en jätte bra spel dator på onoff som knapt klarar cs"

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
ska vi inte börja kalla sjärnor för "Fusions kulor" för att dom är runda och det pågår fusion innuti dom? eller varför inte säga att datorn är är ett "värmeelement" för att den värmer upp rummet? eller säga att det är en "bordsfläkt" för att den fläktar ut massa luft på baksidan av skrivbordet?

en "datalåda" är en låda som inhåller Data alltså information, en dator är en elektrisk maskin som finns på grund av att nån smart snubbe kom på hålkorts systemet där av 1/0

om jag ger dig en skolåda med massa diagram som visar amd vs intel i prestanda då har du en låda med massa data i. jag skulle personligen vilja se dig hitta en start knapp och surfa ut på sweclockers med den.
slutsats: En "datalåda" är inte samma sak som en dator. även fast ganska mycket folk tror det.

"In computer science, data is anything in a form suitable for use with a computer. Data is often distinguished from programs. A program is a set of instructions that detail a task for the computer to perform. In this sense, data is thus everything that is not program code."
-Wikipedia

"A computer is a machine that manipulates data according to a list of instructions."
-Wikipedia

det betyder att så vidare din dator inte är full av diagram och annan information istället för program tror jag inte du kan riktigt kalla det för "datalåda" hur du än vänder och vrider på det iallafall.

Nu blev jag glad, om du formulerar om lite så skulle det bli ännu bättre!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Nu blev jag glad, om du formulerar om lite så skulle det bli ännu bättre!

jag va ju ivrig när jag skrev ser du väll

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
vill be om ursäkt tillbaka för att jag överreagera där. och jag satt och fundera ett ganska bra tag på vad jag skulle ta för exempel och det va det första som slog mig. dock så tror jag du skulle kunna säga så fast isåfall blir det inte själva lådan som e en datalåda utan det blir en "datadisk" tror jag om själva disken som snurrar i hdd. men själv klart får du kalla den va du vill jag brukar tex säga fel ibland. (inte för att jag antyder att du säger så bara för att du råkar säga fel omedvetet)

men som sakt jag ber om ursäkt igen för att jag överreagea men jag brukar störa mig så in i himmelen mycket på hela min släkt och halva min vänskaps krets och deras vänner som ringer mig och säger att dom har fått "virus på datan" och när man försöker få reda på va det är för dator om den är ny/gammal eventuelt vad för komponenter. så får man till svar att den är gjort av "dell" "hp" "fyrkantig" det är som att ringa till en mekaniker och säga "min bil funkar inte det är en sån där bil med 4 hjul vet du vad som är felet?"

och sen ska man hjälpa dom över telefon och det tar 20-40min att fixa nått som tar 5-10min själv för att dom inte vet hur man letar effektivt efter information på skärmen.

fast jag ska nog inte säga nått om min flickvänn skicka iväg mig för att köpa smink skulle jag nog va ännu mer nollkoll än dom som köper "en jätte bra spel dator på onoff som knapt klarar cs"

Du behöver inte be om ursäkt. Jag förstår precis den där känslan när en kompis ringer och behöver hjälp och det tar en smärre evihet att förklara allt; "högerklicka först på filen där det står file1 sedan så klickar du på...". Ibland kan det vara svårt att ha tålamod och hålla humöret under kontroll. Men jag har upptäckt att fjärrhjälp kan vara en riktigt använbar funktion vid de tillfällena.

Det där om smink skulle nog stämma in på mig med, hehe.

Permalänk

Oj, jag kammade hem ett pris.. Va roligt, tack och bock även om jag hade det ordet som många andra oxå klurade ut men inte lyckades vinna på.

Har varit med i många tävlingar men att vinna den här just nu passade mig perfekt nu när AVG slutar uppdatera sin gratis version. kunde inte vara bättre...

Permalänk
Medlem

Om jag bara ska gå efter *rolighet* så fastnade jag för fulvara och skram

Vet inte om jag tycker malware behöver översättas men jag gillar tävlingen.

Permalänk
Medlem

Sveriges mest ointressant tävling!

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Avstängd

"Det råder inga tvivel om att SweClockers läsare har talang."

Möjligt, men i vilket ämne?

I övrigt tyckte jag surkod var bra. Det tydliggör dels att det är något man inte vill ha och dels hur kul det kan vara att rensa upp efter det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
jag va ju ivrig när jag skrev ser du väll

Jag känner mig likadan ibland.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

men ååhhh, jag hade ju också skickat in ordet "skräpvara"
Antar att den som va först vann

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Tackar o bockar!

någon som vet om aktiveringskoden gäller ett år från aktivering eller ett år från nu?

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
Tackar o bockar!

någon som vet om aktiveringskoden gäller ett år från aktivering eller ett år från nu?

Aktiveringskoderna gäller i ett år från aktivering!

Stort tack till alla som deltog i tävlingen!!!!

//Jocke - Kaspersky Lab

Visa signatur

Wannabe-g33k årgång 1970...

Permalänk

Jädrans, blev helt paff när jag fick ett PM om en licens.

Tackar jag också!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Jag som tyckte att "Häxkod" var så bra. Min röst hamnar på sabogram, låter bara bra helt enkelt.

Tack.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
I övrigt tyckte jag surkod var bra. Det tydliggör dels att det är något man inte vill ha och dels hur kul det kan vara att rensa upp efter det. [/B]

Jag tackar jag

Inte för att göra någon sur, men jag tror att det är endel som är rätt så dåliga förlorare.
Med tanke på att folk hänger upp sig på att det sas vara en fackterm som skulle till, men nu är det faktiskt så att det tekniska språket (var tyska) är engelska, så fackordet för Malware, är helt enkelt Malware. Då bör man kunna förstå att det är ett ord som ska användas i folkmun, inte i doktorsavhandlingar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alarcron
Jag tackar jag

Inte för att göra någon sur, men jag tror att det är endel som är rätt så dåliga förlorare.
Med tanke på att folk hänger upp sig på att det sas vara en fackterm som skulle till, men nu är det faktiskt så att det tekniska språket (var tyska) är engelska, så fackordet för Malware, är helt enkelt Malware. Då bör man kunna förstå att det är ett ord som ska användas i folkmun, inte i doktorsavhandlingar.

alla kanske inte kan tyska jag hade ingen aning om det men man lär sig nått nytt varjedag.

Förövrigt efter som jag aldrig vunnit förut undrar jag bara hur långtid det brukar ta ungefär innan man får sitt pris inte för att jag försöker stressa fram det utan bara så man vet ungefär hur länge man behöver vänta

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Hedersmedlem

Priset är smisk på stjärten så hoppas du att det dröjer.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alarcron
Inte för att göra någon sur, men jag tror att det är endel som är rätt så dåliga förlorare.

Äh, det viktiga är inte att vinna, det är att veta att man är bäst.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jädrans, blev helt paff när jag fick ett PM om en licens.

Är det bara jag som inte fått nått PM om licensen?

Permalänk
Medlem

Man tackar man tackar...

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airik
Är det bara jag som inte fått nått PM om licensen?

har inte heller fått någon

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |