Fler modeller än någonsin från Gigabyte

Permalänk
Medlem

Alltsa, lite vilsen blir jag alltid nar jag ska kopa morderkort, men att nu behova bli vilsen i endast en tillverkares moderkort ar ngt nytt. Varfor har de sa otroligt manga modeller? Enligt mig skulle det ju racka med ett budget, ett mellan och ett superduper.

Jag tycker ocksa I-ram ar intressant. Det ar synd att de inte gor en version med sata2 och ddr2.
Forsta versionen behovde extern stromforsorjning for att inte forlora data, har de bytt det mot ett batteri nu?

Permalänk
Medlem

någon som vet hur pass vettigt det integrerade grafikkortet är i GA-EG43M-S2H? X4500 - kanske vore något för ett HTPC-bygge? Sitter just nu ett X1950XT 256mb i min htpc, men den för ett förskräckligt liv... Dock är den det minsta jag behöver för mina behov då jag både ser på film och spelar en del på min HTPC.

Någon som sett några benches för X4500? har googlat lite, men utan lycka

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Verkar som kylflänsarna blir mindre. Mitt P35-DS4 v1.0 har mycket större kylfläns än de nya EP45-DS4 (som inte ens har heatpipe hela vägen) och även större än min kompis P35-DS4 v2.0 som ju bara är nyare revision av mitt moderkort.

Jag märkte det också men det är väl antagligen för att P45 är svalare än P35.

Permalänk
Medlem

Det kan knappast göra någon större skillnad att ha en sån 'extern' kylare. som på 'värsting' kortet... Måste vara på tok för lång väg för värmen att fara för att kyla ner sig. Nä, de tror jag inte på. Bort med allt va heatpipes är och heter.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

nästan som att I-RAM är en reklam produkt för att ge hipe åt deras märke

kan inte förstå att de inte tillverkar en för DDR2, DDR1 är ju på tok för dyrt
och den hade nog sålt som smör, om den hade alla fall haft minst 6st DDR2 platser och kostat under 2k

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
nästan som att I-RAM är en reklam produkt för att ge hipe åt deras märke

kan inte förstå att de inte tillverkar en för DDR2, DDR1 är ju på tok för dyrt
och den hade nog sålt som smör, om den hade alla fall haft minst 6st DDR2 platser och kostat under 2k

Mmmm det hade suttit smaskens med I-Ram för DDR2, gärna 6-8 minnes slottar och gärna att det gick att köra multipla sådana I-Ram kort. *Dräggla som Homer Simpson*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

@Bogey, du kan köra lika många kort som du har PCI och SATA kontakter. Du kan köra de i RAID också.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Odin Pro-nätagget såg lovande ut, skulle vara en trevlig uppgradering mot mitt nuvarande, dessvärre lär det väl dröja ett år innan dom börjar dimpa in i svenska butiker och med en helvetes massa moms..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Körde ett snabbt test på min I-Ram som jag nu kör via en SATA-kontroller som sitter på PCI.

http://img522.imageshack.us/img522/4485/iramiv5.jpg

Ska försöka få igång det andra för att köra RAID0 på de.

EDIT: För att det inte ska uppfattas som bump så lägger jag till på existerande inlägg.
Kunde inte köra korten i RAID0 eftersom det fattas en PCI plats.

Så jag köpte ett SIL3132 PCI-e 1x och testade med ett kort först, får se när jag kan köra i RAID0.

http://img292.imageshack.us/img292/3707/irampcie1xsil3132ii4....

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

när kan man tänkas se dessa kort i butik?
datorbutiken har dom inte

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Saxat från gigabyte:

One onboard SATA connector supports 1.5Gb/s data transfer rate

Visa signatur

abit-ag8/Intel p4 3,0@3,7/ Corseair twinx1024-3200c2/ Zalman CNPS9500 LED cpu fläkt/250 fsb/m-audio/his radeon hd3580 256mb/Acer Extensa 5620/netgear wnr2000