Nehalem prestandatestad

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Men som sagt, om du läser artikeln så står det att de hade väldig tidsbrist och ...

Och du sväljer allt som står med hull och hår

Du anar inte hur mycket som skrivs som egentligen bara är förtäckt marknadsföring. Det finns ju experter inom detta område som hävdar att runt 80% av all text inom amerikans journalistik är förtäckt opinionsarbete.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Visst kan det vara så, men som en stor trovärdig sida så tvivlar jag starkt på det - mer än krav för att säkerställa anonymiteten.

Tvärtom, just att han påpekar det är snarare ett tecken på att det inte är det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
För återigen, om man inte ska spekulera för mycket så har ju inte intel en susning om vilken moderkortstillverkare det är hursomhelst...

Hmm, du jag tror de har superkoll, företagshemligheter är något som kan skyddas mer än värsta bankvalven nästan. Läcker man information så gör man det för att man vill det. Skulle information läcka annars som inte får komma ut så kan jag lova att huvuden rullar (de som är ansvariga för säkerheten, kanske några chefer mm). Bara en sådan sak som kan påverka aktiekursen måste skötas extremt noga så alla har tillgång till exakt samma information.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Du anar inte hur mycket som skrivs som egentligen bara är förtäckt marknadsföring.

Jag anar att det är väldigt mycket i alla fall - men du har fått mig att tänka till en gång till om detta, jag vet inte vad jag ska tro.
Har ingen vidare "erfarenhet" om ämnet så har inget att gå på.

Om någon har någon länk på ett någotsånär liknande fall där man blivit ertappad skulle jag vara intresserad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Hmm, du jag tror de har superkoll, företagshemligheter är något som kan skyddas mer än värsta bankvalven nästan. Läcker man information så gör man det för att man vill det. Skulle information läcka annars som inte får komma ut så kan jag lova att huvuden rullar (de som är ansvariga för säkerheten, kanske några chefer mm). Bara en sådan sak som kan påverka aktiekursen måste skötas extremt noga så alla har tillgång till exakt samma information.

Det var lite så jag tänkte, typ. Men hursomhelst är jag glad över att ha fått en "sneak preview" av vad egentligen Nehalem är, det är liksom inte en myt längre. Och nån ska ju vara först med att få pilla med den nya processorn, och jag är glad att det blev Anand, hur det än gick till.

Angående VEM som lånade ut processorn har jag ingen åsikt om. Jag tvivlar bara på att Intel inte hade en susning om att det överhuvud taget hände.

Utöver detta så måste jag säga att jag är väldigt sugen på dessa processorer! Min E2160 är inte gammal, och jag visste den var budget när jag köpte den. Men nu har mina planer att uppgradera till en Yorkfield kallnat avsevärt!

Som många andra här är nu planerna att vänta, spara lite till en helt ny plattform utöver en Nehalem. Eftersom jag sitter på DDR2 minnen så är det ju tyvärr stora delar som måste bytas ut när tiden kommer.

Eller visst fasen, den första Nehalem som dyker upp lär ju som sagt inte vara den man har råd med... Så nån gång nästa vår kanske det är dags. Tror ni min E2160 hänger med till dess?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

om jag fattat detta aningen rätt så är denna cpu som att gå i "P¤" väg alltså hyper threading försvann väl med conroe?

faan får nog bli en E8500 då för Q9450/9550 verkar ju inte finnas att köpa i alltför stor skala

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|