Permalänk
Melding Plague

Computex 2008

Den Computex i taiwan frodas och ökar stadigt i storlek, det är den största it-mässan i asien och näst störst i världen. Jämfört med förra året har antal utställare ökat med 29 procent och antal utställningsbås med 53 procent. Häng med på en rundtur med SweClockers utsände Öjvind Karlsson.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jwels ITX 780G-moderkort såg gulligt ut, kanske blir en sån till HTPCn!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Foxconn Destroyer skulle vara en bra uppgradering mot mitt M2N-E SLI

Sen såg ju också Foxconn F1 ut som ett fartmonster:D

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

måste säga att jag diggar foxconns moderkort...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

trevliga saker.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

intressanta grejer foxconn hade o bjuda på

Visa signatur

;)

Permalänk
Avstängd

Hur fungerar en mediaspelare som compros videomates?

Jag tror följande:
Man pumpar in filmer från pcn till sin videomate, sen kan man stänga av pcn och då kan man spela filmerna genom videomate.
Stämmer detta?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Trevlig artikel

Permalänk
Medlem

Mycket man skulle vilja lägga vantarna på där... T.ex. Logitechs HTPC tangetbord

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

J@W 780G ITX moderkort var klart mest intressanta produkten i min mening också. Man kan ju skapa en väldigt bra HTPC med den säkerligen som är också väldigt liten.

Permalänk
Medlem

Hm..?? Vad menas egentligen ?

"Ikonik säger sig vara först med att ha en trådlös kontakt mellan sina Vulcan nätagg och valfritt moderkort (som har USB-kontakt)."

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6078&page=4

Kan man få en förklaring ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Vive la liberté!

Skulle tro att de menar att man kan koppla in en dosa i sitt moderkort och få telemetri från nätaggregatet samt kanske styra fläkten och spänningarna. Tror det har funnits nått liknande förut, fast det var inte trådlöst.

Permalänk
Medlem

Gillar också det där J&W-kortet. Fullsize CPU-kraft och riktigt bra inbyggd grafik i litet format.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Det där Foxconn F1 såg ju rätt crossfire/SLI vänligt ut, vilken av dom är det den stödjer?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Hm..?? Vad menas egentligen ?

"Ikonik säger sig vara först med att ha en trådlös kontakt mellan sina Vulcan nätagg och valfritt moderkort (som har USB-kontakt)."

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6078&page=4

Kan man få en förklaring ?

Jag skulle tro att funktionerna det står om på bilden under är kopplade till den trådlösa funktionen. Man kan altså få fram data och styra agget men slippa att koppla in sladdar, utan data-överföringen sker trådlöst.

Måste säga att det verkade finnas lite trevliga saker där. Man hade inte haft något emot att strosa runt där ett tag.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

XFX anyone?
Unviker låga skämt om deras slogan

Permalänk

massor av härliga leksaker jag gärna skulle stoppa i min burk

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
J@W 780G ITX moderkort var klart mest intressanta produkten i min mening också. Man kan ju skapa en väldigt bra HTPC med den säkerligen som är också väldigt liten.

Finns det någon återförsäljare för dessa i sverige?

Permalänk
Medlem

Det sista Jetway-moderkortet är baserat på P45, inte P43.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600