Svenskt världsrekord i 3DMark Vantage

Permalänk
Inaktiv

Kan man inte kyla processorn så att den blir supraledande? då borde man väl kunna pumpa redlöst mycket ström igenom den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Klarar den burken Crysis på high?

min burk klarar Crysis på high utan större problem..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Celine
Flytande kväve som de använder sig av har ju en smältpunkt på -210.00 °C så vi får nog tyvärr inte se några nobelpris på DreamHack.

Senast jag kollade låg flytande helium på mellan −272 °C till -269 °C ;):P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk

Bara att gratulera.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Första officiella överklockningsförsöket med GTX280 SLI?

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
Senast jag kollade låg flytande helium på mellan -272 °C till -269 °C ;):P

Helt rätt, Flytande Helium har en temperatur på ca -271°C

Det är dock Flytande kväve som har en temperatur på -196°C till -195°C

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

vad blir det i 06 då?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Ang. flytande kväve/helium.

Där jag jobbar (CERN) använder vi en del och mer skall det bli när LHC-acceleratorn startar upp!

CERN kommer använda mest flytande helium i hela världen och tydligen kostar 1liter ca 25-30Sek!

-------------------------------- 8< --------------------------------------------------------------
The LHC cryogenic system is very large as well as very cold. Refrigeration power equivalent to over 140 kW at 4.5 K is distributed around the 27 km ring. In all, LHC cryogenics will need 40,000 leak-tight pipe junctions, 12 million litres of liquid nitrogen will be vaporised during the initial cooldown of 31,000 tons of material and the total inventory of liquid helium will be 700,000 litres.
----------------------------------------------------- 8< -----------------------------------------

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

Hmm varför kan man inte läsa om värdrekordet på Aftonbadet eller på SVT spoprten?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
Hmm varför kan man inte läsa om värdrekordet på Aftonbadet eller på SVT spoprten?

Om dom gjorde världsrekordet på melodifestivalen så hade nog aftonbladet varit intresserade..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikss0n
Ang. flytande kväve/helium.

Där jag jobbar (CERN) använder vi en del och mer skall det bli när LHC-acceleratorn startar upp!

CERN kommer använda mest flytande helium i hela världen och tydligen kostar 1liter ca 25-30Sek!

-------------------------------- 8< --------------------------------------------------------------
The LHC cryogenic system is very large as well as very cold. Refrigeration power equivalent to over 140 kW at 4.5 K is distributed around the 27 km ring. In all, LHC cryogenics will need 40,000 leak-tight pipe junctions, 12 million litres of liquid nitrogen will be vaporised during the initial cooldown of 31,000 tons of material and the total inventory of liquid helium will be 700,000 litres.
----------------------------------------------------- 8< -----------------------------------------

Se då till att slå nytt 3Dmark rekord då!

Permalänk
Medlem

hjälper det till att ha ett physx kort ?
Hjälper det till även i andra spel typ AoC, Crysis osv ??

Eller är det BARA spel som har stöd för kortet typ nya Ghost Recon liret ??

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
Hmm varför kan man inte läsa om värdrekordet på Aftonbadet eller på SVT spoprten?

Troligtvis för att +95% av läsarna/tittarna faktiskt inte bryr sig om detta. Världsrekord slås dagligen i de mest udda "grenarna" och du skiter säkert i +95% av dem...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

O_O

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Celine
Kommer de ner i 0 Kelvin så får de nog nobelpriset i fysik, vilket vore grymt kul Gränsvärden mot 0 Kelvin skapar faktiskt problem även för elektriska processer så för nära ska man inte komma.

Flytande kväve som de använder sig av har ju en smältpunkt på -210.00 °C så vi får nog tyvärr inte se några nobelpris på DreamHack.

Motivera gärna varför det ger nobelpris i fysik för att kyla ner någonting till -210 grader celsius

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Motivera gärna varför det ger nobelpris i fysik för att kyla ner någonting till -210 grader celsius

Det gör det inte, däremot skulle du få det om du kylde ner något till 0 Kelvin. Som det står i H_Celine om du läser det igen. Eftersom det enligt de idag gällande teorierna är teoretiskt omöjligt.

Permalänk
Medlem

De killarna har alldeles för kul på jobbet! XD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
hjälper det till att ha ett physx kort ?
Hjälper det till även i andra spel typ AoC, Crysis osv ??

Eller är det BARA spel som har stöd för kortet typ nya Ghost Recon liret ??

Physkortet funkar så vitt jag vet,i UT3 som jag själv kör,tror assassins creed har det också men inte säker,spel som är baserade på unreal engine 3 har det allihop tror jag om utvecklaren inte stänger av det när spelet görs...

EDIT,jag hittade länken till physxstödda spel:))
http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html

Nvidia köpte ju upp ageia i början av året..

Och ja både ghost recon 1 och 2 har fullt physxstöd:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

"EVGA GtX280 Triple SLI + EVGA 790i SLI Vantage numbers :)"
http://overclockingpin.com/final%20gtx280/final%20gtx280/e545...

Visa signatur

Jawop°
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Kan man inte kyla processorn så att den blir supraledande? då borde man väl kunna pumpa redlöst mycket ström igenom den?

Då får vi inga nollor

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikss0n
Ang. flytande kväve/helium.

Där jag jobbar (CERN) använder vi en del och mer skall det bli när LHC-acceleratorn startar upp!

CERN kommer använda mest flytande helium i hela världen och tydligen kostar 1liter ca 25-30Sek!

-------------------------------- 8< --------------------------------------------------------------
The LHC cryogenic system is very large as well as very cold. Refrigeration power equivalent to over 140 kW at 4.5 K is distributed around the 27 km ring. In all, LHC cryogenics will need 40,000 leak-tight pipe junctions, 12 million litres of liquid nitrogen will be vaporised during the initial cooldown of 31,000 tons of material and the total inventory of liquid helium will be 700,000 litres.
----------------------------------------------------- 8< -----------------------------------------

Inte för låta nedvärderande om ditt arbete nu, men jag har aldrig förstått vitsen med CERN och dess partikel-lekar genom tiderna mer än att det kostar en helvetes massa och gör av med enorma mängder energi.

Har det blivit några gigantiska upptäckter än, eller man försöker fortfarande få ut något syfte av all data från tidigare experiment.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Inte för låta nedvärderande om ditt arbete nu, men jag har aldrig förstått vitsen med CERN och dess partikel-lekar genom tiderna mer än att det kostar en helvetes massa och gör av med enorma mängder energi.

Har det blivit några gigantiska upptäckter än, eller man försöker fortfarande få ut något syfte av all data från tidigare experiment.

Menar du seriöst att vi enbart ska lägga lojting på forskning där vi är 100% säkra på att det ger något? =P

Själv tycker jag det räcker att vi slänger stålar på sådant som vi aldrig lyckats göra förut, då har vi chans att lära oss saker.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Ang CERN. (foerlat om traaden kapas lite):

Har inte svenska tecken pa denna maskin men hall till godo.

Haer finner du CERN's stoerre upptaekter genom aren:
http://en.wikipedia.org/wiki/CERN#Scientific_achievements

2st Nobelpris, Utvecklandet av WWW, Framstaellandet av Antimateria etc.

Sjaelv jobbar jag med att separera radioaktiva isotoper och skapar bara en miljo for forskarna att bedriva sina experiment i. Jag vet att ngt experiment de gjort har varit foer att hitta baettre material att belaegga harddisk-plattor med saa att lagringstaetheten okar. Det finns manga spin-off effekter av forskningen haer som kanske inte syns direkt som ett CERN-fynd.

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Inte för låta nedvärderande om ditt arbete nu, men jag har aldrig förstått vitsen med CERN och dess partikel-lekar genom tiderna mer än att det kostar en helvetes massa och gör av med enorma mängder energi.

Har det blivit några gigantiska upptäckter än, eller man försöker fortfarande få ut något syfte av all data från tidigare experiment.

Kortfattat... de hoppas finna bevis för existensen av Higgs Boson partikeln vilket skulle bekräfta nuvarande teoretiska modeller angående "Standard modellen" inom partikel fysik. Standard modellen är en beskrivning av hur 3 av våra 4 mest fundamentala partiklar i universum interagerar med varandra. Den stödjs redan nu av en massiv mängd experiment men sökandet efter Higgs Boson partikeln är en stor pusselbit som kan falsifiera teorin som den är formulerad idag...

Deras experiment kommer, om de kan genomföras utan fel, att ge oss en förbättrad förståelse för hur universum fungerar ner i de minsta byggstenarna vi kan detektera. Experimenten är ett stort steg mot vår förståelse för en eventuell GUT (Grand Unified Theory) och en förenad beskrivning/förståelse av de mest fundamentala krafterna i universum...

Brian Cox (teoretisk fysiker och tidigare keyboardspelare i 90-tals dängar-bandet D:Ream med hits som "Things can only get better" ) beskriver deras arbete väldigt enkelt och förståeligt.
http://uk.youtube.com/watch?v=_6uKZWnJLCM

Här (http://en.wikipedia.org/wiki/CERN#Scientific_achievements) kan du läsa lite mer om CERN "sponsrade" upptäcker... ett par nobelpris och ytterligare flera viktiga upptäckter räknar jag inte direkt som oproduktivt...

Permalänk
Medlem

Blev det inget mer WR dagen efter ?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
ASUS Nordic
Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Snyggt! Grattis igen!