Permalänk
Medlem

Ram-minnet töms inte längre

Hjälp!

Installerade nyligen xp-smoker för att hotta upp burken en aningens och har genom det både rattat lite själv på det jag haft kunskap om och även använt några "rekomenderade inställningar"

problemet är nu att min dator glider som margarin tills allt bara tar tvärstopp. 2gb ram har jag och det är min fagra misstanke att de har slutat tömma sig när ja väl börjat fylla upp dem..

så vid exempelvis vanligt surfande så kan ja plötsligt inte längre öppna fler fönster.. stänger jag däremot ett fönster i det skedet så kan jag öppna ett nytt.. men sedan tar det slut igen

startar ja om burken så är det återigen fina fisken tills nästa "fullhet"

en hijackthis logg kan skickas in om det skulle hjälpa!

låt attackerna mot min burks psyke starta!!

Permalänk

universallösning... format c:

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

om ja nöjde mig med det svaret så hade ja ju lika gärna kunnat lämna in den på lagning för 800:-

o allt "bra" tweakande som ja gjort skulle försvinna då igen

Permalänk
Avstängd

kolla va som tar upp mängden ramminne genom att trycka ctrl+alt+del kolla Prestanda först sen processer

tryck bort den proces som tar mest ramminne . men det låter som det program du la in för o hotta upp burken bara va ett virus

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
kolla va som tar upp mängden ramminne genom att trycka ctrl+alt+del kolla Prestanda först sen processer

tryck bort den proces som tar mest ramminne . men det låter som det program du la in för o hotta upp burken bara va ett virus

ok.. ska stressa skiten ur burken igen så får vi se vad som dyker upp.

snabb google koll på smoker säger inte mycket dåligt faktiskt.. ja brukar göra research innan ja lägger in program så här, men om någon vet bättre så slänger ja det direkt, dessutom har det verkligen boostat datorn i övriga bemärkelser

återkommer när datorn laggar ihop!

**********************************

Nu är det fixat! Datorn är harv igen.. jag öppnade flikar som en tok i explorer o stängde ner o öppnade nya tills det tog slut.

i prestanda kan ja se följande chockerande siffror:

Fysiskt minne:
totalt 2095532
Tillgänlighet 957300
systemcache 932996

Allokerat minne:
Totalt 1229004
Gräns 5609888
Topp 1254096

Och detta säger mig ungefär ingenting när det kommer till vad som är normalt o sånt :S

CPU-användning ligger runt 4% så vi kan nog ignorera den
internet explorer använder 164 448 kb vilket ja inte minns är normalt eller ej.

There you have it! behövs fler nuffror så skall jag gladeligen strypa min dator sakta tills den ger mig dessa på silverfat