Nytt svenskt världsrekord i 3DMark Vantage

Permalänk
Melding Plague

Nytt svenskt världsrekord i 3DMark Vantage

De svenska överklockarna ”Kinc” och ”Crotale” slog flera världsrekord på datorfestivalen Dreamhack. Med hjälp av tre Geforce GTX 280 kan prestandajägarna ta över förstaplatsen i ligan över världens snabbaste speldatorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grymt:)!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Det är ju tvåvägs SLI på bilderna, det körde dom väl med dagen innan?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

vem är kingpin som ligger tätt efter dom i toppen?

Permalänk
Medlem

hmm, orkar ni inte ta nya bilder

Permalänk
Hedersmedlem

haha, det är nästan lika högt som -06 rekordet

Permalänk

fatta sen med Nehalem:P...hehehe....sjuuukt;)

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wesc
vem är kingpin som ligger tätt efter dom i toppen?

en av världens mest "kända" överklockare.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Var o kollade på när dom tog rekordet o jag kan säga att dom krävande 3d-filmerna flöt på som smör i solskne.. Fett mysigt

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Jag var där och kollade en massa. Jag till och med tog på ett GTX 280

Olafett: Jag tror att det är bild på 2st GTX kort. Jag har för mig att dem använde 2st GTX kort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag vill också ha världsrekord i 3dmark:D

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk
Medlem

Jag fick bara 9000 poäng :'( aja. XD tycker det va tufft att se

Permalänk

De började med 2 grafikkort och ick då 24500 poäng. Sedan stoppade de i ett till och fick lite poäng till. Dock är bilderna på när 2 grafikkort är istoppade. Ingen som har bilder på när det använade 3 grafikkort?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
fatta sen med Nehalem:P...hehehe....sjuuukt;)

word man

Permalänk

Heja Sverige!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fille@SweC
Heja Sverige!

Ja, hoppas vi kan hålla det här ett tag (svårt att tro det)

Tur att vi kan prestera bra i någon sport (?), i fotboll verkar våran storhetstid iaf vara över...

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Hade varit skoj om man hade nått liknande monstersystem som "privatperson" och fått ännu fler poäng precis innan dom där, hade blivit jävligt snopet att inte fixa världsrekord när alla tittar på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ja, hoppas vi kan hålla det här ett tag (svårt att tro det)

Tur att vi kan prestera bra i någon sport (?), i fotboll verkar våran storhetstid iaf vara över...

Vilken storhetstid?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Jag var där och såg det =D

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem

Och nu verkar ju kingpin har tagit tillbaka ledningen... Rätt ordentligt också...

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
ASUS Nordic

Nvidia har precis släppt beta på deras physx driver. Boostar prestandan i Vantage något enormt. Kommer att köra snart igen med nya drivern. Jobbigt att de inte släppte den innan dreamhack

Permalänk

Kör hårt nu!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Nvidia har precis släppt beta på deras physx driver. Boostar prestandan i Vantage något enormt. Kommer att köra snart igen med nya drivern. Jobbigt att de inte släppte den innan dreamhack

Ja, fast det har tyvärr gjort att 3DMark Vantage, numera är totalt meningslöst, för dom som inte ett grafikkort från Nvidia.
Otroligt korkat av Futuremark att ta med PhysX som ett av fyra poänggivande tester, trots att Nvidia köpt Ageia långt före release av 3DMark Vantage.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |