Asus och Alienware satsar på tre Geforce GTX 280

Permalänk
Medlem

Min dator för 7000 pix har dubbelt så mycket minne som man kan ha på denna lyxburk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Min dator för 7000 pix har dubbelt så mycket minne som man kan ha på denna lyxburk

Fyfan va häftigt !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Min dator för 7000 pix har dubbelt så mycket minne som man kan ha på denna lyxburk

Liten fråga: Varför har du 8 GB minne för? Finns inget spel eller program som använder sig av mer minne än 4 GB. kan tänka mig att du köpte 8 Gig bara för det är billigt med minnen.

Permalänk

De satsar på 3 GTX280 men varför kan de inte satsa på NÅGOT SNYGGARE chassin... hatar plast chassin... CoolerMaster och LianLi tack för att ni finns

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Finns bara en kommentar på det.

Än är inte den sista idioten född!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Någon som har försäljningssiffror/statistik för Alienware-systemen? Är ju egentligen lite smått otroligt att folk bokstavligt talat kastar bort pengar på system som de kunnat få för hälften av priset och kanske mindre. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Liten fråga: Varför har du 8 GB minne för? Finns inget spel eller program som använder sig av mer minne än 4 GB. kan tänka mig att du köpte 8 Gig bara för det är billigt med minnen.

Billig boost som ger jäkligt najs prestanda i vista. Har vista mycket ram så används detta till att lagra program och dylikt som man startat tidigare. Skönt att öppna sina tunga applikationer på bara någon sekund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
@joeghurt, byter du grafikkort och processor var 6:e månad? jösses!

Alltså, Alienware's monstersystem är ju överflödiga, men de kan ju ha ganska schyssta system också, inte allt för dyra. Sen får man ju allt färdigbyggt och fraktat hem till sig (alla kan ju inte sätta ihop en dator utan problem, mig inräknat). Men kostar det så smakar det, man behöver kanske inte uppgradera varje år heller...

Tittar man på den bärbara marknaden så verkar Asus G70 riktigt nice också, dock för cirka 22 000:-

Hejsan hoppsan.. Det är lite tvetydigt men jag tror jag menade typ antingen grafikkort eller cpu var 6:e månad. så man har grejerna i typ ett år... i mitt fall så hade jag sönder mitt 8800GT för bara en vecka sedan som jag haft i nästan 7 månader och nu lider jag med ett FX5200 så jag kommer med 100% sannolikhet att köpa nytt grafikkort bland den nya konkurransvågen som precis börjat. Är lite lack på nvidias drivrutin som kraschar/startar om och ger felmeddelandet nvlddmkm.sys eller vad det nu var och förhindrade mig från att spela cs... Det var bara vissa spel som fungerade problemfritt. Nvidia står iofs för, om jag inte minns fel, 50% av alla krascher i vista?

aja.. vet faktiskt inte varför jag snackar om det när kommentarerna gäller alienware och asus.. så over and out.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $en$eLes$
Ojoj! Saftig prislapp? JA, prisvärt? NEJ! Men en liten fråga bara, vem fan vill sitta framför en 27" skärm på ca en meters avstånd!? Jag som tycker att 22" känns som max för en datorskärm :E

Jag sitter typ <1m från min 27" skärm, hur skönt som helst Sen att jag har dålig syn och inte ser annars är en annan sak, men på den punkten är en 27" med 1920x1280 bra då den har de största pixlarna, alltså "störst bild" utan att behöva köra annan, icke nativeupplösning.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Blir så trött på allt tjat att man är dum i huvet om man lägger så mkt pengar på en dator och att man kan få en lika bra för 30k. Utbud/efterfrågan? Om det finns en marknad för dessa datorer så finns det ingen anledning att dissa eller kritisera någon. Människor som har pengar kan spendera dem hur fan de vill, jag lägger mig inte i det. Eller skulle ni kritisera P Diddy eller Tom Cruise som köper hus för över 100 miljoner kronor när de kan få ett mer prisvärt alternativ för 20 miljoner?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Någon som har försäljningssiffror/statistik för Alienware-systemen? Är ju egentligen lite smått otroligt att folk bokstavligt talat kastar bort pengar på system som de kunnat få för hälften av priset och kanske mindre. xD

Det finns över 200miljoner dumma amerikanare, säkert ett par hundra tusen av dem har råd till en sådan dator. Kanske inte jätte stor marknad men med tanke på hur mycket dom tjänar på varje såld dator(säkert 20x mer än på en vanlig) så rullar det nog på bra.

Tänk själv, varför bygga ihop en själv när du kan få den komplett om du har 100milj kr

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Någon som har försäljningssiffror/statistik för Alienware-systemen? Är ju egentligen lite smått otroligt att folk bokstavligt talat kastar bort pengar på system som de kunnat få för hälften av priset och kanske mindre. xD

Det går att hitta lite gamla siffror om man googlar.

Verkar som Alienware sålt datorer för 173 miljoner dollar år 2005:
- http://blogs.chron.com/techblog/archives/2006/03/dell_to_acqu...

Svårt att hitta nu när det är helägt av Dell, och Dell verkar efter en snabb koll inte redovisa det separat.

edit: och om datorerna går för mellan två och fem tusen dollar styck så borde det betyda någonstans i området 35-85 tusen sålda datorer.

Permalänk

Upptäckte en liten halvkul (heldyr) fakta på Alienwere's hemsida. I orginal config så hade datorn en 3.2GHz Intel Quad. Nästa uppgradering var samma processor överklockad till 4.0GHz.
Detta tog de "bara" 200dollar för, dvs cirka 1200kr. Saftigt!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Självklart finns det ju idiotiska Alienware configs, men kan man sina grejer behöver man ju inte betala de där 200 dollarna för att överklocka...

Som sagt, vill man ha ett färdigbyggt system med bra support (antagligen mest för den amerikanska marknaden) så köper man en Alienware. Vi kan ju snacka hur mycket som helst här om att vi tycker att det är onödigt, men dom säljer ju, så så länge det går bra för Alienware kommer dom inte sluta..

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Det finns över 200miljoner dumma amerikanare, säkert ett par hundra tusen av dem har råd till en sådan dator. Kanske inte jätte stor marknad men med tanke på hur mycket dom tjänar på varje såld dator(säkert 20x mer än på en vanlig) så rullar det nog på bra.

Tänk själv, varför bygga ihop en själv när du kan få den komplett om du har 100milj kr

Skriva nedsättande kommentarer om amerikanska medborgare kan du göra på andra forum. Sånt dravel hör inte hemma här.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det hade kostat att bygga ihop systemet själv.

Edit varit roligt att veta!

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D