The Pirate Bay vill stoppa internettrafiken till Sverige

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
Det har stått i aftonblaskan, dagens nyheter ( detta läser många vuxna ) och expressen.

Nu vet jag inte hur det har påverkat allmänhetens åsikt i just den här frågan, men att låta aftonbladet hetsa upp folket och sedan låta det rösta är väl oftast sämre än att avgöra frågan i riksdagen?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Timpolanen
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic

Sveriges FRA lag är den störa ASS KISS för USAs regering. all denna FRA avlyssnings grej har ett enda syte, nämnligen att ge USA kontroll över sveriges medborgare. ifall USA vill hitta skit om dig så finns det inspelat och klart i en databas här i sverige så att de kan kontrollera dig och få dig och göra som dom vill. så enkelt är det. EN STREK-KOD i nacked.

Nej. Däremot så routas 90% av Rysslands internettrafik genom Sverige ut till övriga världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ska inte Sweclockers skriva om vad Aftonbladet, McDonalds, Volvo och Sony tycker om lagen också? Tycker det var ganska ovärd nyhet...

Jävla Sony och deras rootkit!

(Sorry, men jag tänkte förekomma alla idioter som alltid måste kommentera i den stilen så fort "Sony" nämns på ett forum)

Visa signatur
Permalänk

Det är det här den nya regeringen menar med att de skapar mer jobb. Du kan nu blir svensk internettrafikavlyssnare...känn på den.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk

Hela grejen med att USA/Bush tar upp fighten mot terrorriserna (speciellt Irak kriget) är att Bush blev sponsrad till sin valkanpanj för att få mer röster. Men av vilka då? Jo, av miltär/vapen nissar som nu vill ha sin "pay back" och då såg Bush en bra möjlighet att utnyttja det genom terrorister. (Det är såklart inte bara därför men vilka andra länder satasar så hårt mot terroristerna?
Jag tycker att datorn de ska/har fixa är rent vansinne kostar ju en förmögenhet! (Lästen någonstans att den hade typ 14 000 processor kärnor!) Kan de inte lägga sin pengra på något viktigare istället! Ex Bättre skolgång och mat. (På den skolan jag gick på förut fick de sparka 22 lärare pga pengarbrist!) Moderaterna har också sagt att den ska sänka skatterna nu, 30 miljarder i ofinnaserade (a.k.a pengar de inte vet vad de ska få ifrån!)
Allt handlar om makt och pengra oh snart kommer vi inte att ha mycket frihet kvar. Jag läste högre upp om GPS fotbojor det kanske inte är så överdrivet, kanske nu men i framtiden...

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
Ni pratar om demokrati men är det inte anarki ni är ute efter

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Prologic
[B]Anarki ??? utvekla gärna.

Anarik: Förvirring och kaos i brist på lagar och/eller regering

Internet är ganska anarkistiskt idag
precis som vilda västen var för
brukar likna Internet vid ett bibliotek man kastat in en handgranat i

underrättelse tjänst har alltid funnits vad säger att Internet ska va totalt befriat från all lag och ordning ingen kan neka att nätet är ett paradis för den som vill utnyttja människor

sedan anser jag debatten är ganska sned vriden där bara negativa saker lyfts fram

FRA har säkert sina fel och brister men man får väl fick sa det undan för undan genom att pröva sig fram

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
För att lagen beställdes från USA och våra kära politikerhor*r gör allt som USA vill.
Sen vill staten ha stenhård koll på vad du och jag gör helt enkelt. Ungefär som DDR, nästa steg är väl obligatoriska GPS/RFID fotbojor till alla.

Vadå nästa steg förslaget ligger redan. Och väntas röstas igenom.
(har inte läst igenom hela tråden men postar ändå detta)

Citat:

Ursprungligen skrivet av Rick Falkvinge
"Det ligger också ytterligare ett extremt repressivt lagförslag som handlar om trafikdatalagring. Det innebär att information om alla du kontaktar - när, vem, hur länge ni pratade och varifrån - ska sparas (sparas!) och lagras sökbart i ett år. Notera särskilt det där “varifrån”. Din mobiltelefon görs alltså om till en statlig spårsändare, ifall polisen skulle vilja veta var du var någonstans på kvällen den 15 oktober 2007."

Permalänk

Internets undergång är på väg. Nya toppdomäner, avlystning samt blockering av sidor. Hela skiten kommer gå åt skogen helt enkelt.

En sak ska dock bli gött. Och det är när alla svenska medborgare åker utomlands och inte kan ta ut pengar!! Hehehe hahaha HAHAHAHAHA!

Permalänk
Medlem

fett bra tycker jag.. nu synar vi verkligen deras bluff!
o skönt att man kan, om man vill, tanka ifrån tpb i lugnan ro

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Fan det vore så sjukt bra om dom lyckades få till det, så att dom röstar bort den där satans lagen som är skit rakt igenom.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Att ni bara orkar tjafsa om såna här saker, utvecklingen har sin gång, det är bara att anpassa sig! Om 10 år så bryr sig inte en jävel vad ni tycker + att då har vi helt nya lagar och regler att följa...det är som en oändlig följetong, vi kommer alltid att revoltera mot makten! Lägg ner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digitalboy
Att ni bara orkar tjafsa om såna här saker, utvecklingen har sin gång, det är bara att anpassa sig! Om 10 år så bryr sig inte en jävel vad ni tycker + att då har vi helt nya lagar och regler att följa...det är som en oändlig följetong, vi kommer alltid att revoltera mot makten! Lägg ner!

"Det är bara anpassa sig" "vi kommer alltid att revoltera mot makten!"
?

Utveckling?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digitalboy
Att ni bara orkar tjafsa om såna här saker, utvecklingen har sin gång, det är bara att anpassa sig! Om 10 år så bryr sig inte en jävel vad ni tycker + att då har vi helt nya lagar och regler att följa...det är som en oändlig följetong, vi kommer alltid att revoltera mot makten! Lägg ner!

Det är knappast utveckling med ett totalitärstyrt samhälle som vi är på väg mot:((

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig acceptera något korkat förfasen!

skulle nästan vara kul om alla ISP's bannade sverige
FRA lagen skulle nog vara ganska kortvarig om det skedde.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Bomber och granater, mjältbrand, RPG18, aktion, CIA-kontor, amerikanska ambassaden.

Så, nu väntar jag bara på att FRA/Säpo kommer och hämtar mig och skickar mig på semester till Guantanamo.

Jag får hoppas man får haka på så blire jätteroligt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kyroz
Nej. Däremot så routas 90% av Rysslands internettrafik genom Sverige ut till övriga världen.

Den siffran har sannerligen ökat. Först jag hörde talas om den låg det på att 40% av rysslands utrikes samtal gick igenom sverige

Permalänk
Hedersmedlem

Om inte FRA skakar fram någon hittills okänd och ekonomiskt överkomlig teknik så lär övervakningen inte bli mer än en snuttefilt för oroliga makthavare; likt den miljömedvetne som glider in framför källsorteringsstationen i sin Hammer. Ofta är fruktan för det okända är en stark drivkraft mot det extrema. Ibland är det endast ett sätt att dölja en ohanterbar situation som de flesta helst vill gömma bakom kulisser av påstått genomtänkta handlingsplaner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikklas12
)ExecutoR( : Du kommer ihåg fel. Den info som FRA samlar in (förr var det signalspaning och nu även spaning på internet) är till för att bekämpa yttre hot. Om FRA "hittar något" är det inte polisen som tar hand om det utan millitären och SÄPO. Den eventuella informationen FRA samlar inte får inte användas mot svenskar i vanliga brottsmål.

Vad jag vet är att vi inte lever i en militärstat och att det är polisen som sköter brottsutredningen i Sverige.

Subrosa: Nu har FRA, som är en av Sveriges mest hemliga myndigheter, absolut inte anmälningsplikt. Även om det hade varit så måste du läsa vad jag skriver.
Som bevis är det FRA hittar värdelöst om det inte handlar om yttre hot mot Sverige.

Och det är inte alls märkligt. Lagen är inte skriven för att övervaka civila. Den finns för att bedriva spaning på utländska hot. Är den till för yttre hot ska den bara användas för yttre hot och för att se till det har man skrivit in vad den INTE får användas till - tex brottsbekämpning. Annars hade det varit en annan lag.
De som skrev den och röstade igenom den är inte onda storebror , de har bara svårt att se att konsekvensen blir övervakning.
Jag trot att 99% av riksdagsmännen inte vet vad lagen handlar om.

Problemet är att lagen innehåller en klausul som säger att Polisen får tillhandahållen information om brott idkas. Det finns även en del som tillåter bevis från FRA till att vara fällande i svensk domstol, vilket är absurt.

Visa signatur

| eVGA 790i Ultra | E8400@4ghz | Peltier/Vatten-hybrid CPU kylning (ST=20°) | 9800GX2(X2) | 2GB Cellshock DDR3@2ghz | Modded-P190 | 150gb Raptor (2 sectors) | Vista Ultimate x64+XP Pro x86 |

Permalänk
Medlem

FRA is the SHIEET!

Permalänk

Bajs är bajs även om man rullar det i pärlsocker.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Vår liberala allians vill ge frihet.. Jag undrar om inte friheten dom pratar om är att ge USA frihet att ta över världen.

Det är otroligt att det verkligen inte finns några "balls" inom svensk politik. Att bara följa minst vink från jordens största förtryckare, aka USA, är att svika den frihet som så många människor offrat livet för. Karl Marx vänder sig i graven.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoman
Vår liberala allians vill ge frihet.. Jag undrar om inte friheten dom pratar om är att ge USA frihet att ta över världen.

Det är otroligt att det verkligen inte finns några "balls" inom svensk politik. Att bara följa minst vink från jordens största förtryckare, aka USA, är att svika den frihet som så många människor offrat livet för. Karl Marx vänder sig i graven.

[ot] Karl Marx har snurrat runt som en propeller där nere i jorden ända sedan han insåg hur Stalin och alla andra "kommunistiska" diktatorer missbrukat hans manifest för personlig vinning. Varvtalet kan knappast ha påverkats överhuvudtaget av den här lagen, med tanke på de organisationer som stått för långt värre övervakning i (delvis) hans eget namn: KGB, Stasi, etc.[/ot]

Permalänk
Avstängd

trevligt, men inte realistiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Vad FRA-lagen skulle få för konsekvenser var ju rätt uppenbart.

Nu kommer folk kryptera trafik i mycket högre utsträckning, de som de egentligen vill åt kommer GARANTERAT vara krypterat. Kontentan blir alltså att ALLT blir svårare för myndigheterna att kontrollera.

Bra tänkt där idioterna bakom FRA.

Vilket i längden kommer resultera att stark kryptering kommer bli förbjuden.
Att när avlyssnarna märker att en person använder stark kryptering kiommer dom utgå ifrån att man pysslar med olagligheter och man kommer då få besök där man kommer få två val. Lämna ifrån sig nyckeln eller få fängelse.
Senast i dagarna dömdes två män i UK för att dom vägrade lämna ifrån sig nyckel till krypterad data.
Och de flesta gamla rävar minns väl att det rådde exportförbud för allt annat än krypton svagare än DES för inte så många år sedan i USA.

Permalänk
Medlem

Asså svenska staten eller myndigheterna tror att det är Piratebay som är scene sidan..
Men det är ju folk själv som laddar upp, scene ligger ju högre upp.. så om man ska stoppa det, ska man ju stoppa scenerelease sidorna.. eller?

Jag är mot IPRED och alla dessa lagar.

Fri nedladdning <3.

Visa signatur

En fet macka är en fet macka.