Komplett lämnar fyra av tio länder

Permalänk

Dom borde kanske ha studentrabatt ? Som dustinhome har. Jag handlar från dustinhome med studentrabatten, brukade handla från Komplett innan jag visste att dustin hade rabatt

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Dom borde kanske ha studentrabatt ? Som dustinhome har. Jag handlar från dustinhome med studentrabatten, brukade handla från Komplett innan jag visste att dustin hade rabatt

Precis!

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn
Jag med.
Har haft otur med komplett dom gångerna jag då har handlat hos dom.
vilket är 4 gånger, så jag har övergivit dom.
Spelar ingen roll om dom åker ned ^^
Datorbutiken och inet ftw!

Agree!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ellehbg
Jag viste inte ens att det fanns så många komplett

men det visste jag!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Asch det var tråkigt. Komplett har varit en trogen följeslagare under många år.
Jag hoppas inte dem dåliga tiderna kommer till Sverige heller!

Permalänk
Sötast

<3 komplett

Permalänk
Medlem

Jag gillar Komplett och deras styrka tycker jag ligger mycket i när det gäller reklamationer. Beställde precis en ny TV från dem.

Visa signatur

AMD 64 X2 4600, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair Twinx2048-4000PT, Point of View 8800GTX, Western Digital 74Gb Raptor , Silverstone Zeus 750W, Lian-Li PC-G70, ViewSonic VP191s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twoedge
Är datormarknaden på väg nedåt.

Komplett drar ner , Datorbutiken går samman med JME data som upphör och stänger några butiker.

Eller är det så att det är en sådan stor prispress att lönsamheten naggas lite i kanten.

Ledning och inköp borde nog till stor del gå på db. Nedläggningen av t.ex. Kristianstad är ofattbar om man kollar siffrorna. Tillbehör som aldrig säljs skickas ut i butikerna mängder och kablar som måste finnas saknas alltför ofta så som dvd-brännare och annat nödvändigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Komplett väljer jag personligen, mycket bra webb samt otroligt bra lager

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

De var ju nyss en annan nyhet där jag läste lite om komplett. De omsätter ju lixom flera miljarder per år om man jämför med "stora Maxi Ica Stormarknad" i norrköping som omsätter en halvmiljard.. Klart lönsamheten går bra i Sverige.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kalla mig för en "butikshora"

Jag handlar där det är billigast för tillfället.
Har dock blivit mest handlat hos Komplett, Datorbutiken, Inet, Webhallen, Inwarehouse, och tyvärr shg.

SHG som förövrigt precis skickade en faktura till mig som "inte var betald" trots att jag fick det hemskickad via postförskott.. I FEBRUARI 2007!!

Nåja.. Tycker att det är mer synd att jme+db=sant än att komlett lägger ner i Europa..

Visa signatur

*Master| P190 | C2Q Q6600/NH-U12F | P5B PREMIUM VISTA EDITION | XMS2 6400 4GB CL4 | 8800GTS | Raptor 74GB + 1x400 + 2x500 + 1x750 + 2x1000 | 1200W |22w"|
*SLAVE | C2D E4300 | P5B MX/WIFI | XMS2 6400 2x1024 CL4 | Gainward 8600GT | 2x400 | 19w |
*HTPC | Antec FUSION | i övrigt som "SLAVE - skärm

Permalänk
Inaktiv

Du behöver nog inte tänka för mycket på den fakturan ma3stro Bestrid den och hoppas de konkar innan de hinner ta tag i den igen. Det gjorde jag.

Permalänk
Medlem

Jag handlar allt från Komplett.se som har någe större värde (>1000:-) även fast det kostar en hundring extra eller så. Kan alltid lita på deras support ifall någonting sker.

Har handlat förut från DB mm men inte riktigt gillat deras bemötande vid problem. Men dom är helt ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Dom borde kanske ha studentrabatt ? Som dustinhome har. Jag handlar från dustinhome med studentrabatten, brukade handla från Komplett innan jag visste att dustin hade rabatt

Samma här, fraktpriserna är jobbiga, de kunde iaf bjudit på frakt när man kommer över 500 eller något sånt på komplett.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT