Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Anledningen till att vapen är lagligt i USA är väldigt vettig. Tanken är att ett befolkning med skjutvapen hemma har lättare att göra motstånd om dom skulle behöva skydda sig mot landets styrelse. Det står också i konstitutionen och är alltså något som inte går att förändra.

Sex-grejen är ju något helt annat, och ärligt talat är väl inte vi så mycket bättre här. Föräldrar låter sina ungar spela GTA, men om dom såg hot coffe skulle dom antagligen bli en aning upprörda. Sen finns det ju en massa galna människor i den kristna högern som för oväsen men dom representerar ju knappast befolkningen.

Att man kan stämma företag är väl snarare bra? Här i Sverige får man tacka och ta emot om ett företag behandlar en illa, i USA har man iaf en chans att göra något åt det. Att Rockstar blev dömda är för att spelet var märkt med en viss åldersgräns, när det visade sig att sexscenerna fanns med gäller inte den gränsen. Alltså helt rätt av det föräldrar som blivit lurade att få sina pengar tillbaka. Dom flesta galna stämningar man hör om blir det ju aldrig något av, snarare något USA-hatare drar upp för att få skratta lite.

Det har alltså inte med sjävla sexscenen att göra utan att det var dolt och märkningen inte stämde överens. GTA IV har ju nästan lika grova scener, helt öppet, och ingen klagar på det.

Jo jag har alltid sagt att US är "the land of the free"...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Ofta att 13 åringar i puberteten klagar och känner sig förnedrad av animerad softcore. Förmodligen, av de 2500 ungar som fick sina spel beslagtagna av föräldrarna sparade ihop veckopengen och köpte ett nytt som sedan gömdes i p-tidningslådan.
Men det är USA det, om det luktar $, finns det alltid hyenor som vill komma åt.

Helt rätt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
"Problemet" var att detta upptäcktes efter att folk köpt spelet, därför kunde de inte låta bli att köpa det när de redan gjort det...
Och det som ska "varna" användarna (läs föräldrarna) för sådant här är åldersgränsen som inte var inte anpassad för den där scenen.

Tro inte att jag försvarar stämningen nu, men det är ju lätt att se varifrån argumenten kommer - desto svårare att hålla med dem

Så här står det på ESRB.org

MATURE
Titles rated M (Mature) have content that may be suitable for persons ages 17 and older. Titles in this category may contain intense violence, blood and gore, sexual content and/or strong language.

ADULTS ONLY
Titles rated AO (Adults Only) have content that should only be played by persons 18 years and older. Titles in this category may include prolonged scenes of intense violence and/or graphic sexual content and nudity.

Det fanns en sexscen med som man inte såg någon naken människa i. Den var mild dessutom. Skulle definitivt kunna passa under Mature så det här är fullständigt onödigt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Ja, det skulle definitivt kunna passa under mature men det är väl inte upp till mig/dig att avgöra det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Precis. Sedan är det inte tänkt att 13-åringar och ynglingar spelar spel för 18+ (Mature). Men jänkarna grät ju över sexscenerna i Mass Effect trots att det är både enklare och mer diskret än i filmer som ändå lyckas göra det på ett smakfullt sätt. Då tänker jag framförallt det skandalösa inslaget i Fox News (suck) när de krigade ned spelet som ett genusbestyckat galet sexspel utan att ha sett spelet själva, om ens kartongen.

Instämmer, yttersta högern har ingen begränsning i sin häxbrännarmoralism. Fox News är ett ypperligt exempel, nästan bedrövande komisk att beskåda, man vill nästan hoppas på att Bill O'Reilly och gänget är geniala parodiskapare. Jag antar att attacken mot spelet berodde på att det snabbt blev en enorm succe som bara växte och hyenorna ger sig inte förän de sliter åt sig en bit.

Permalänk
Medlem

Ibland kan jag nästan förstå hur terrorister blir till... Jag slår vad om att det är några gamla välbetalda högt uppsatta gubbar och kärringar som aldrig fått sig något ordentligt skjut och som inte hade någon motivation till att hitta på något jävligare just den dagen som höjt rösten lite angående det här.. Man kan ju få lust att bege sig ut med basebollträet ibland...

En gång blev jag stoppad av polisen när jag skjutsade min flickvän på pakethållaren. Då kom en polisbil förbi och stannade till vid oss.. Dem sa strängt åt oss att hon skulle hoppa av. Tidigare hade man hört att någon ung tjej blivit våldtagen och att polisen ej kunde skicka folk dit förräns någon/några timmar senare.

Vad jag ville säga med detta...? LÖS VIKTIGARE PROBLEM FÖR H*LVETE!...

Vart fan är världen påväg...

Permalänk

Oj vad fånigt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

äh, vad fan... det är bara 2500 40åriga oskulder som klagar och utnyttja pengarna tillbaka tjosan..

allt är möjligt i U-S & Assholes

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jo, men nu kan man ju förstå om någon utvecklare satt och lade in scenen och sedan den på företaget som skall försöka avgöra vad som kan tillåtas vara med i spelet för att åldersgränsen skall hållas, ansåg att det var för vågat och sade till utvecklaren att ta bort det. Utvecklaren orkar inte ta bort scenen utan tar bara bort referensen.
Sedan kommer någon på att om man moddar lite så kan man återställa referensen och lägger upp hur man gör. Sedan sprids det hela över internet, som sådana saker brukar göra och fler lägger in det. Media hakar på och blåser upp det hela nått kopiöst, vilket gör att fler testar och moralhögern rasar.

Känns inte som att det finns grund för att stämma tillverkaren för något som kräver en modifiering av spelets kod för att det skall fungera. Det stär väl förmodligen i licensavtalet för spelet att dylika ändringar inte får göras, vilket gör att moddningen inte är tillåten av speltillverkaren.

Känns som en enorm storm i ett vattenglas.

Förmodligen kan 99,9% av de unga grabbar (vilket jag antar är de enda som har intresse av detta), mycket lättare att surfa in på en hemsida med mycket "värre" material på 5 röda sekunder. (alt. ladda ned porr på valfr p2p tjänst).

Och dommen reflekterar ju det. 35 dollar i skadestånd är ju mindre än vad spelet kostade. Om en produkt inte håller vad den lovar tycker iaf man ska få pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Konstigt att om man är 17 så klarar man inte av sex men när man fyllt 18 så är det helt okej.....

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jo, men nu kan man ju förstå om någon utvecklare satt och lade in scenen och sedan den på företaget som skall försöka avgöra vad som kan tillåtas vara med i spelet för att åldersgränsen skall hållas, ansåg att det var för vågat och sade till utvecklaren att ta bort det. Utvecklaren orkar inte ta bort scenen utan tar bara bort referensen.
Sedan kommer någon på att om man moddar lite så kan man återställa referensen och lägger upp hur man gör. Sedan sprids det hela över internet, som sådana saker brukar göra och fler lägger in det. Media hakar på och blåser upp det hela nått kopiöst, vilket gör att fler testar och moralhögern rasar.

Känns inte som att det finns grund för att stämma tillverkaren för något som kräver en modifiering av spelets kod för att det skall fungera. Det stär väl förmodligen i licensavtalet för spelet att dylika ändringar inte får göras, vilket gör att moddningen inte är tillåten av speltillverkaren.

Känns som en enorm storm i ett vattenglas.

Förmodligen kan 99,9% av de unga grabbar (vilket jag antar är de enda som har intresse av detta), mycket lättare att surfa in på en hemsida med mycket "värre" material på 5 röda sekunder. (alt. ladda ned porr på valfr p2p tjänst).

Precis, kunde inte hålla med mer, det kräver ju ändå en aktiv handlig att skaffa och installera patchen, så om man vet om att man blir skärrad och illa till mods av sexuellt material så är det ju bara att strunta i att installera den! ser inte hur det kan vara spelutvecklarens fel, men men USA är USA...!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Skön sida, overall.

Permalänk
Avstängd

Tänk att det sitter människor som på riktigt blir upprörda av GTA SA, inte nog med att de blir upprörda de lägger ned tid och energi på att stämma företaget bakom spelet. Helt sinnesjukt kul! Vilka fullständigt misslyckade människor.

Synd bara att vissa drabbas ekonomiskt av sådant här, det är ju förstås inte lika kul.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Bara jag som ser det roliga i hela grejjen?
Det är helt OK o springa o skjuta av folk armar, ben och huvuden. t.o.m på poliser. Men när man får se en naken datoranimerad brud.. Då blir det liv!

En del människor är bara för roliga...

Är ju så den amerikanska moralen är uppbyggd, massiv förstörelse och våld e helt ok så länge det inte är naket och har för mycket fula ord.
Som i princip hela Southpark the movie också bygger på och förlöjligar.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iFOz
Konstigt att om man är 17 så klarar man inte av sex men när man fyllt 18 så är det helt okej.....

Och om man är mellan 15 0ch 18 så får man bara ha sex irl ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Bara jag som ser det roliga i hela grejjen?
Det är helt OK o springa o skjuta av folk armar, ben och huvuden. t.o.m på poliser. Men när man får se en naken datoranimerad brud.. Då blir det liv!

En del människor är bara för roliga...

Naken? Uhm, hot coffee gjorde ingen naken.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

exakt de har kläder på sig... skumt
jag har själv "spelat" modden och jag har sett värre grejer i skolans bibliotek

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Hahaha, räknas ju inte ens som softcore ju.

Permalänk
Medlem

Nej herregud och allvarligt talat... vem faan bryr sig??

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Det roligaste skulle vara att få reda på hur många av folket som stämde/krävde pengar som köpt GTA 4.:D