Gainward tycker om Radeon HD 4000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarkaren32
Om ändå XFX kunde göra samma sak.

Det hade varit något att hänga i granen!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=318928

Club 3D har för strax under 2200kr på Komponentcenter (PCCitys butik)

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Skulle det inte komma 1 gig versioner av dessa kort?

När kommer de isf och borde det inte vara värt att vänta på dem?

Permalänk
Medlem

"2xxx-serierna var ju inga höjdare och HD38XX var bra kort," citat WrongTarget
HD3870 är knappt bättre än det nästan ett år äldre 2900XT enligt de flesta tester som står att finna på nätet och även enligt mig (testade det HD3870 O.C. edition jag köpte åt min son). Det var först med 3870x2 och 48xx som ATi kom igen.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
"2xxx-serierna var ju inga höjdare och HD38XX var bra kort," citat WrongTarget
HD3870 är knappt bättre än det nästan ett år äldre 2900XT enligt de flesta tester som står att finna på nätet och även enligt mig (testade det HD3870 O.C. edition jag köpte åt min son). Det var först med 3870x2 och 48xx som ATi kom igen.

HD3870 är mycket bättre sedan Catalyst 8.5 och 8.6

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

OK, de Catalyst utgåvorna fanns inte vid mina tester.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Club3d duger bra. Mitt gamla Hercules är det enda ATI-baserade som buggat.

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Vem är Tom ?

Tror att han menar Tom på Tom's Hardware...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Tror att han menar Tom på Tom's Hardware...http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/smilies/biggrin.gi...

Tompa sålde väl o slutade för flera år sedan?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd

Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Tror att han menar Tom på Tom's Hardware...http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/smilies/biggrin.gi...

Tom= Till och med...

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Funderat på att uppdatera bios med de hastigheterna du vill ha?

Ja, ibland...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Tror att han menar Tom på Tom's Hardware...http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/smilies/biggrin.gi...

Förmodligen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av d0nnie
Tom= Till och med...

Det vet jag och marcusnns lika väl som du

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
orka lägga in Rivatuner och fibbla med klockning varje gång man installerar om skulle jag vilja säga.....

Jag förstår definitivt dem som köper fabriksklockat (även om de kan klocka själv).

Installerar om gör man ju så ofta, framför allt en vanlig Svensson...
Sen är ATITool att föredra.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Förmodligen

Det vet jag och marcusnns lika väl som du

jo visst visste jag det... var lite sarkastisk där. han skrev faktiskt "Tom".
"till och med" ska inte förkortas "Tom". t o m - viss skillnad.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
jo visst visste jag det... var lite sarkastisk där. han skrev faktiskt "Tom".
"till och med" ska inte förkortas "Tom". t o m - viss skillnad.

Precis, ibland måste man visa kurage och tillrätavisa dem som våldtar det svenska språket.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D