Crysis och Quake 4 på Asus Eee

Permalänk

Hm, fyra månader gammal ungefär.

En intressant tjänst, men jävligt dumt att de kräver betalt för att köra i högre än 640*480px upplösning.

Väldigt dumt av swec att inte nämna det?...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

We are sorry, this video is no longer available.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Synd att man bara har 0,5mbit hos föräldrarna på Öland. Annars hade man ju kunnat lira trots att man är hemma och hälsar på när ett nytt spel släppts. ;P

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna kalla detta för en sorts vnc i helskärmsläge?

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, ett nyutvecklat program? Detta har ju funnits en väldigt lång tid om jag inte minns helt fel?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Det är cooolt med för att det ska kunna bli riktigt användbart krävs det att det man ska kunna köra flera användare på samma server.

undrar hur långt det är ditt. Spelen och windows är ju bara anpassade för en spelare. Om ett grafikkort skulle kunna klara av och köra flera spel har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Frågan är om det funkar :/ menar kommer inte företag som utvecklar både hårdvara och mjukvara till Pc's tappa en massa pengar? eftersom det kanske bara blir 1000 datorer som köper det i Stockholm istället för 50 000?

Självklart finns det hinder, licenser lär bli ett jävla problem också. Tycker mest det är lite kul när teorier i princip blir verklighet. Jag ser det väl snarare att datorspelen i det här fallet driver på en utveckling som istället används i andra miljöer, inte första gången.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Finns det några fler här som testat detta som kan bekräfta hur det fungerar?

Permalänk
Medlem

okey skärpning sweclockers.... det här är OLD NEWS

Visa signatur

''Building the future and keeping the past alive are one and the same thing.''

Permalänk

Hejsan på er.
Men hörrni, är det så att jag installerar dethär programmet på min stationära och min gamla compaq bärbara, och då kan jag styra den stationäras windows med min gamla compaq bärbara 98?
Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Avstängd

Frågan är hur stor eftersläpningen är. Lär ju bli en viss latens. Ganska viktigt i FPS-spel.

Permalänk

Jag har gigabit!
Och finns det andra program som fungerar som dethär fast det är gratis att köra högre än 640x480?

Hmm, det här är ju ungefär som dockad, fast tvärtom!:
SweC Forum: Dockad bärbar fast tvärtom?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Moderator

Mmm...Steam, låter bekant för någon? De är ju på god väg åt detta hållet i och med nedladdningsbara spel med licenshanteringen på det sättet.

Skulle inte förvåna mig om de kommer med något sådant som speltid på valfria nya titlar.

Det stora hindret där är ju hur copyright idag funkar med en ID per köpare/spel. Spelföretagen ska helt enkelt lägga om tankesätt något och sedan blir det nog andra bullar, WoW har ju visat vägen med månadskostnader.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tänk vad underbart om man kunde köra det mellan en pc och en macbook...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk

Någon som vet något liknande program fast gratis högre upplösning?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk

vad krävs av motagar datorn?, en gamal compac med 500mhz cpu klarar det inte ialafal, inte ens lfs går att köra, bara krachar o har sig, vist man kan använda tangentbordet o musen på motagar datorn men man måste sitta o kolla på sändar datorns kärm

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Borde ju gå för Pontén och grabbarna när de fattar vad detta kan göra mot piratkopiering...

Spelföretagen kan ha sina spel på egna servrar och sälja speltid på något slugt sätt. Borde vara ganska svårt att knäcka en sån grej?

Är ju redan igång, kolla på steam :P...

nu är det ju inte samma teknik men tanken är ju samm genom att erbjuda spelen via deras portal slipper de piratkopior... nästa steg är ju bara helt och hållet upphöra att sälja skivor.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Känns ju onödigt när man har den riktiga datorn bredvid?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Känns ju onödigt när man har den riktiga datorn bredvid?

Kanske inte är så att man måste envisas med att sitta en meter ifrån riktiga datorn. Kan vara ute i trådgården t.ex.
Själv skulle jag ju uppskatta om jag kunde ha min riktiga dator vattenkyld och snabb undangömd någonstans, och sedan ha prestandan i en nätt laptop överallt i huset...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Kanske inte är så att man måste envisas med att sitta en meter ifrån riktiga datorn. Kan vara ute i trådgården t.ex.
Själv skulle jag ju uppskatta om jag kunde ha min riktiga dator vattenkyld och snabb undangömd någonstans, och sedan ha prestandan i en nätt laptop överallt i huset...

du stal min tanke där helt +1