Fler nätaggregat från Antec

Permalänk
Melding Plague

Fler nätaggregat från Antec

Redan på mässan Consumer Electronics Show talade Antec varmt om sin nya nätaggregatserie Signature. Dessa dyra nätaggregat har hög verkningsgrad och bra komponenter. Nu har Antec lanserat två modeller i serien.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är bra med flera nätaggstillverkare, större konkurrens blir ju bättre priser i slutändan

Och med allt mer energislukande grafikkort så är det bra med höga wattsiffror.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Det är bra med flera nätaggstillverkare, större konkurrens blir ju bättre priser i slutändan

Och med allt mer energislukande grafikkort så är det bra med höga wattsiffror.

Nja, 90% av alla datorer drar ~200w endå så säljs knappt bra 200-400w agg utan majoriteten ligger runt 500 eller kanske 550 till 850w idag vilket inte speciellt många verkligen behöver.

Kul med nya agg, hoppas vi får se något med effektivitet på 90% snart

Permalänk
Medlem

Trevligt att se ett nytt agg med direkt luftgenomströmning och inte en stor 120mm som trycker luften rakt ner på kompnenterna. Ger såvitt jag vet bättre kylning.

Undrar om inte det inte är fel trend att sätta den på 850W. Är det inte bättre att eftersträva att gå ner mot 350W som "extrem-modeller" och svensson-aggen på 200W. Det skulle vara najs.

edit: glömde skriva det, men det sätter ju press på komponenttillverkarna att göra energisnålare produkter. 200W idle är enligt mig verrückt. Räknade lite på elen hemma och kom fram till att man drar i snitt 1950W (hela huset)

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

För dyrt Antec...

Fattar inte att det finns folk som betalar så mycket pengar för nätagg. Maxpris för mig är 1k, det får räcka helt enkelt. Alltså Antec bättre nätagg till lägre pris tack

Permalänk

Antec Neo Power (L)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Fattar inte att det finns folk som betalar så mycket pengar för nätagg. Maxpris för mig är 1k, det får räcka helt enkelt. Alltså Antec bättre nätagg till lägre pris tack

De kanske behöver ett kraftfullt nätagg och har pengar. Sedan vill de ha ett tyst.

Permalänk
Medlem

När kommer antec's andra serie då? Någon som vet? Quattro eller va de heter. hmm. 1000w iaf.

annars bra. Dyrt dock men

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

om man har en dator som normalt drar, låt säga 200W, skall ju aggregatet vara som effektivast där. sedan hur mycket det kan leverera i toppeffekt är ju mindre intressant(450 W eller 3 TW), bara det orkar med riggen de korta stunder man maxar den.

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk

Hur mkt värme i procent bidrar nätagget egentligen med? ungefär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OzOoN-Loks
Hur mkt värme i procent bidrar nätagget egentligen med? ungefär

ca 15 % vid 50 % belastning, och 18 % vid full belastning. enligt artikeln

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Medlem

För dyrt. Har Antec nu NeoPower 500W kostade 99 dollar i början av 2006 (bodde i Canada då). Skulle jag köpa idag skulle det nog bli Corsair men helst BFG men säljs inte i Sverige vad jag vet.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
När kommer antec's andra serie då? Någon som vet? Quattro eller va de heter. hmm. 1000w iaf.

annars bra. Dyrt dock men

Quattro finns ju redan ute?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=198647
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=199105

---

Håller med om att de här nya signature aggen verkar för dyra för vad man får.. Jag kan inte se något tillräckligt stort mervärde jämfört med tex corsair aggen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Jag betalar gärna för ett extra tyst och energiefficient nätagg.

PS. Nej, jag betalar inte för min el.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Blev inte så imponerad. Kul iof att det kommer ut fler bra nätaggregat på marknaden. Men priset var ju inte mycket att hurra över, sen att nätaggregaten ligger i 600-800W spannet (ett spann som behöver trängselskatt) gör saken ännu mer ointressant.

Och tre 12v linor? Vad tänker dom med...

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Trevligt att se ett nytt agg med direkt luftgenomströmning och inte en stor 120mm som trycker luften rakt ner på kompnenterna.

Håller med!

Hade dock önskat att det hade varit halv-passivt så fläkten kunde köra på 0% istället för 15% om tillfälle ges.

Behöver inte ett kraftfullt nätaggregat, då 350W hade varit tillräckligt, men jag vill att det ska vara knäpptyst när datorn idlar och ha en hög verkningsgrad.

Drömnätaggregatet;
*Minst 350W
*Halfpassiv kylning så fläkten inte behöver köras när datorn idlar
*80mm fläkt som blåser ut där bak istället för in i datorn
*Modulära kablar
*Hög verkningsgrad (runt 85%)

Finns det något nätaggregat som passar in där överhuvudtaget? Gärna under tusenlappen också

Permalänk
Avstängd

Saftiga priser minsann
Blir nog ett beg. Antec om inte annat, aldrig ett nytt.

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Nja, 90% av alla datorer drar ~200w endå så säljs knappt bra 200-400w agg utan majoriteten ligger runt 500 eller kanske 550 till 850w idag vilket inte speciellt många verkligen behöver.

Jo, men det är ju vad folk gör idag. Köper på tok för starka agg. Men visst, har du 2st HD4870x2 (4890) i CF och 3tb hdds + phenom/q6600 så kanske det behövs . Men det var verkligen inget "svensson"-system

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Förklara gärna för en noob som mig vad likström-till-likström-omvandlaren gör. Eller är det AC->DC som det ska stå?

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Inaktiv

skulle vilja se en 500W-variant istället.

Fast den skulle väl bli för dyr den med.

Permalänk
Avstängd

Ser ju fina ut, men lite omotiverat dyra ur konsumentperspektiv.

Ser faktiskt inte alls varför man skulle välja det där över t.ex. Corsairs 750W.

Permalänk
Hedersmedlem

Om det inte är minst 2kW är det inget att ha!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Håller med!

Hade dock önskat att det hade varit halv-passivt så fläkten kunde köra på 0% istället för 15% om tillfälle ges.

Behöver inte ett kraftfullt nätaggregat, då 350W hade varit tillräckligt, men jag vill att det ska vara knäpptyst när datorn idlar och ha en hög verkningsgrad.

Drömnätaggregatet;
*Minst 350W
*Halfpassiv kylning så fläkten inte behöver köras när datorn idlar
*80mm fläkt som blåser ut där bak istället för in i datorn
*Modulära kablar
*Hög verkningsgrad (runt 85%)

Finns det något nätaggregat som passar in där överhuvudtaget? Gärna under tusenlappen också

Nexus 400/500/600W kanske är något för dig. Bra kvalité och billigt beroende på vilken du väljer. Annars tror jag att Silverstone Nightjar uppfyller dina krav dock kostar det

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo

*80mm fläkt som blåser ut där bak istället för in i datorn

Hur ofta har du stött på ett aggregat som blåser in i datorn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Hur ofta har du stött på ett aggregat som blåser in i datorn?

Precis, nätaggregat med 120mm-fläkt blåser även de ut på baksidan nätaggregatet. Enda skillnaden är att luften trycks in i nätaggregatet av fläkten och sedan ventileras ut på baksidan. Dock blir det lite onödig turbulens genom att det inte är direktgenomströmning. (luftbanan gör ju en 90° sväng)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur väl Corsairs nätagg presterar med låga ljudnivåer så ser jag inte riktigt vitsen med att betala en stadig krona mer för detta.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiral_Architect
Förklara gärna för en noob som mig vad likström-till-likström-omvandlaren gör. Eller är det AC->DC som det ska stå?

likströ till likström, dvs man omvandlar tex 12v likström till 5v likström.. Istället för att omvandla 220v till 12v, 220v till 5v 220v till 3,3v osv..

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Med tanke på hur väl Corsairs nätagg presterar med låga ljudnivåer så ser jag inte riktigt vitsen med att betala en stadig krona mer för detta.

Kan inte annat än att hålla med. Det känns inte riktigt som att nätaggregaten har mycket mer att bjuda på framöver, annat än högre %-certifieringar. Jag kan ha fel..

Permalänk
Hedersmedlem

En högre verkningsgrad är aldrig fel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Nexus 400/500/600W kanske är något för dig. Bra kvalité och billigt beroende på vilken du väljer. Annars tror jag att Silverstone Nightjar uppfyller dina krav dock kostar det

Har för mig 500 och 600w modellen från Nexus är baserad på FSP Epsilon = hög ripple :/ 400w modellen lär dock inte vara baserad på FSP iaf.