AMD tar marknadsandelar

Permalänk
Melding Plague

AMD tar marknadsandelar

I ett långt perspektiv har AMD ökat sina marknadsandelar. Men i ett kort perspektiv har den mindre processortillverkaren tappat mot konkurrenterna. AMD står nu för 13 procent av processormarknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tja får hoppas dom smyger upp snabbt som fan... Med 4800 så lär det ju gå.

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk

4800 verkar sälja ganska bra. Kanske de till och med går plus?

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Väldigt rörig artikel måste jag säga....
Här blandas det vilt mellan cpu och gpu marknadsandelar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Väldigt rörig artikel måste jag säga....
Här blandas det vilt mellan cpu och gpu marknadsandelar.

Också min första tanke..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Väldigt rörig artikel måste jag säga....
Här blandas det vilt mellan cpu och gpu marknadsandelar.

ja men det sitter ju ihop i 2 olika företag..
för det var väll det som det hela handlade om?

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Avstängd

Woho! Fest!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt för AMD och bra för konkurrensen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
4800 verkar sälja ganska bra. Kanske de till och med går plus?

De snodde åt sig rätt mycket från nvidia Q1 och 4800 kommer dra upp det där rejält.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Go AMD

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tror AMD börjar dra in stora pengar med HD48xx serien! Hoppas det blir tillräckligt för dom investeringar som behövs för att påbörja 45nm så fort som möjligt

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

AMD skiktar ju mer in sig på en marknad med kompletta lösningar... en marknad som är större än persondatormarknaden...

redan nu har dom processor framtagna för att sitta i tv-apparater och liknande produkter... där finns en oändlig mycket större marknad för AMD än att just konkurera med Intel på persondatormarknaden...

så det lär nog inte gå någon nöd på AMD i framtiden...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Tror AMD börjar dra in stora pengar med HD48xx serien! Hoppas det blir tillräckligt för dom investeringar som behövs för att påbörja 45nm så fort som möjligt

Håller med om att de bör börja med 45 nm tillverkningsprocess för att utnyttja sitt försprång, men om lanseringen av 4800 serien går som den ska så kanske det finns mycket tid att börja tänka vidare.

Nvidia ligger mer än ett halvår efter ati när det gäller tillverkningsprocess.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Inaktiv

Nu j-vlar börjar AMD gå plus igen! Den senaste utvecklingen är mycket positiv, om de har förbättrar IPC och och klockningsmöjligheter så kan 45 nm phenom bli en hit! Nu måste de börja betala in sin 5 mdr $ stora skuld också.

Permalänk

hmm ok,
#1 - de har sålt för en mindre andel av inkomsterna under Q108 än kvartalet innan
#2 - de 13% är fortfarande långt mindre än 16% som de hade under 2006 (Q107 som det jämförs med var ett katastrofkvartal då inkomstandelen gick från ~15,7 till 10,9%)
iSuppli-länk

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Jag gillar de senaste nyheterna på swec nu, bra amd, dåligt intel och windows Kunde inte gått bättre!

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellfish_
Jag gillar de senaste nyheterna på swec nu, bra amd, dåligt intel och windows Kunde inte gått bättre!

instämmer helt

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellfish_
Jag gillar de senaste nyheterna på swec nu, bra amd, dåligt intel och windows Kunde inte gått bättre!

Citat:

Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar stämningen hos övriga användare.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

joelh kommer med sina kort sammanfattande ord av visdom.

Kul att AMD kommer igen nu, men fortfarande en lång väg kvar till att komma ifatt Intel. Det dom gjort med Nvidia däremot är helt makalöst trodde aldrig att HD48xx skulle gå så bra

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kom igen AMD. Skynda på med Deneb så köper jag en ny CPU med.