Lancool Metal Boned K10

Permalänk

"Metallknullad av fyra sladdar i SLi-redo"

Permalänk

Pga lådan konstruktion har ni val fel sort CPU kylare, borde tagit en som blåser bak mot chassifläkten.

Permalänk
Medlem

Såg rätt mediokert ut, som de flesta plåtchassien.

inget nytt i det chassiet.

Edit: En tillbehörsfläkt som inte går att få tag på i sverige dessutom...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Utseendet påminner lite om en skyskrapa i New York från en gammal serietidning. Verkar helt ok.

Jag som alltid gillat dom haha. Känns så ordentliga på ngt sätt, samma sak med detta chassi. En stabil look.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag någonsin gillat Lian Li's produkter. Enligt min mening finns det mer funktionella chassin med mer tilltalande design än Lian Li's. Till ett bättre pris...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Exakt, LianLi gör stilrena cassin, men ruggit höh kalitet och bra design. jag menar, kolla på denna skönhet:
http://www.lian-li.com/v2/tw/product/PC-V1110-b.jpg

haha älskar hjulen på undersidan.

ontopic;
Schysst chassi till acceptabelt pris. Ett relativt enkelt chassi, så tycker jag om det!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
"Quad Cord & SLI Ready" printat på kartongen

De är duktiga på tabbar, Lian li. Hittade ett par fina tabbar på kartongen jag fick med mitt PC-b25b

Visa signatur

HD6870 | Q9450 @ 3700 MHz | Scythe Ninja Copper | Asus Rampage Formula X48 | 4GB Mushkin redline 1000MHz |500GB Seagate Barracuda ES.2 7200rpm + 1TB Samsung Spinpoint F3| Creative Xtreme Gamer F4tality | Corsair 620W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Vad har hänt med swec's Sweclockers Rekommenderar logor?

håller med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StefanSwe
Najs, men jag gillar dock inte chassin med "dörrar" så mycket :/

Håller med, dörren kommer ändå stå öppen hela tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Exakt, LianLi gör stilrena cassin, men ruggit höh kalitet och bra design. jag menar, kolla på denna skönhet:
http://www.lian-li.com/v2/tw/product/PC-V1110-b.jpg

Påminner om fasaden på f.d. World Trade Center...

Visa signatur

Nexus NX-4090 | Abit A8N Ultra | AMD 64 3500+ Venice | 512 Mb Kingston PC2700,
| Sapphire X800 XL Ultimate | Seagate Barracuda 120 Gb ATA | Lian Li PC60

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakim
Håller med, dörren kommer ändå stå öppen hela tiden.

Ja, varför har merparten av alla chassin dörrar? Precis som du säger så har man ju dörren öppen hela tiden ändå och då är den bara i vägen.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Hedersmedlem

Varför har man dörren öppen hela tiden? Enda gångerna jag har öppnat mina dörrar är vid bränning eller annan skivmatning och det gör man väl knappast hela tiden. Jag är bara nyfiken.

Fördelen med dörr är att det blir klart tystare i de allra flesta fall.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ser ruskigt plastigt ut.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Trevlig recension måste jag säga. Hittade dock två felskrivningar. Recensenten hade skrivit "i bak" på ett ställe där det borde stå "bak" och ljusdiod på ett ställe. Inga stora saker, men ändå.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Ser ruskigt plastigt ut.

Ser den plastig ut så ser väl Lian Li's "dyrare" modeller ut som folie?

Permalänk
Medlem

Lian Li är totalt misslyckat sämst - mår illa av att se på deras dyra ihopkok av kontorsdatorer. "Lancool" my ass, snarare "LanLooser" - ta med en sådan på ett Lan eller dylikt och folk kommer fråga varför man tar med en kontorsdator från jobbet.

Permalänk

Men suck till dig Mr.Borka, alla kanske inte gillar "pimpade" datorer med transformer design och neonljus..

Jag betalar görna någon hudring extra för att få en stilren kvalitets låda

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Ser den plastig ut så ser väl Lian Li's "dyrare" modeller ut som folie?

Jag syftade väl mest på fronten. Men antar att det - förhoppningsvis - ser lite mer levande ut i verkligheten.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Jag syftade väl mest på fronten. Men antar att det - förhoppningsvis - ser lite mer levande ut i verkligheten.

Du menar fronten, som är gjord i aluminum, ser plastig ut?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Hehe, ja jag tycker det Om man jämför med alla tusentals chassin som har plastfront så tycker jag detta ser minst lika plastigt ut. OM inte mer.. Hehe, skumt!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Jag har K7:an nu, och kan säga att lådan är allt annat än plastig. Mycket fint behandlad yta. Lådan andas kvalité förutom när det gäller de skramliga sidoväggarna. Har beställt lite nya saker som ska råda bot på det dock

Permalänk
Medlem

2 frågor om det här chassit till er som testat.

Varför får man inte se någon bild på dämpmattan i sidorna? Undrar vad det är för något och hur passa tjockt det är.

Samt vad kan man smälla i för kylare? TRUE?

Permalänk
Medlem

Hej på er alla! (Första inlägget).

Jag har en fråga angående detta moderkort men först måste jag sätta in min fråga i ett sammanhang.

Jag är hårdvarunovis och kommer troligen att förbli det. Jag vet kanske snäppet mer än den som bara köper en färdig dator och börjar använda den direkt eftersom jag brukar köpa komponenterna löst och sätta ihop dem själv, men så rysligt svårt är det ju inte.

Nu är det dags för en helt ny dator, endast ett par SATA-hårddiskar ska flyttas över från den gamla datorn. Efter ett par veckors surfande bland recensioner och butiker snurrar det rätt kraftigt i huvudet på mig.

Vilken typ av användare är jag? Ja som ni förstår så överklockar jag inte (förlåt) jag moddar inte och jag spelar inte spel. Det mest minneskrävande jag sysslar med är väl utvecklingsmiljöer som NetBeans och det det mest processorkrävande kommer att bli videoredigering, inte på en professionell nivå, det handlar mest om att digitalisera gamla VHS-band och 8mm-filmer.

Jag har äntligen bestämt mig för ett moderkort, MSI P45 Platinum (tack för recensionen), och nu har turen kommit till chassit. Vad jag främst värdesätter med ett chassi är att det är lätt att arbeta med. Lätt att öppna och stänga, smidigt att sätta in och ta ut framför allt hårddiskar och optiska enheter.

Även att det finns hyggliga möjligheter att reducera det kabelträsk jag brottats med alltför ofta med mina senaste system. Naturligtvis måste det också passa moderkortet och inte sätta för stora hinder i vägen för det möjligheter moderkortet erbjuder. I mitt fall tänker jag speciellt på antalet SATA-enheter man kan ansluta.

Efter att ha läst recensionen och inläggen om Lancool Metal Boned K10 så verkar det stämma väl överens med mina önskemål. Den enda riktiga frågan jag har är: Betalar jag för mycket för ett chassi med dessa egenskaper om jag köper detta. Kan mina ganska blygsamma krav uppfyllas lika väl av ett betydligt billigare chassi?