Riktiga bilder på Radeon HD 4870 X2

Permalänk
Avstängd

Stor men fortfarande för liten fläkt, det blir inte tillräckligt kallt och tyst...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton.se
o glöm era 2.67GHz Dual Cores (bye bye AMD)...skillnaden är enorm 3GHz vs 4GHz...denna baby vill ha mat, nu! (4870CF)

www.tweaktown.com

Förklara, Intels FSB behöver klockas upp ja, vilket medför högre processor klock. AMD har inte det problemet.
De körde ju 2st 4850...
Men förklara du.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mufc
Med skatter här i Sverige kan man nästintill räkna om dollarn till i alla fall en 8-9kr :/ Blir alltid dyrare.

helt korrekt!

280 GTX kostar i USA (lanserings pris 649 dollar lite mindre än : 4 000 :-, inte faan kostar den 4000 kr vid lanseringen i sverige? 5 600 :- rätt bra pris skillnad

gissar på att 4870x2 kommer kosta runt 3600 - 4000 :- i sverige, inte så jäkla farligt med tanka på den feta prestandan dom redan utlovat med feta siffor i vantage. och idag 280 GTX 4995 :-

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=355305

men faan vad gött att ati börja komma ifatt hoppas dom går förbi nästa år så kanske man slänge in sådna kort istället

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton.se
o glöm era 2.67GHz Dual Cores (bye bye AMD)...skillnaden är enorm 3GHz vs 4GHz...denna baby vill ha mat, nu! (4870CF)

www.tweaktown.com

Jasså räcker det inte med att byta upp sig till en phenom?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att 280GTX börjar bli ett riktigt bra köp enligt tweaktowns test med en 4ghz cpu så klår den ju 4850CF i de mesta. prismässigt ligger de ju nästan lika. Och man behöver inte heller oroa sig för att spelen fungerar dåligt på grund av cf stödet och man kan välja vilket moderkort man vill, även de som inte har cf stöd.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ändå vänta på en 55nm GTX 280 (om den nu kommer eller det bara är rykten). Om man nu verkligen vill ha en GTX 280.

Annars ska det bli intressant att se vad 4870 X2 presterar, vad den kommer kosta och om de löser värmeproblemet. Vet att det ser ut att vara ett driverproblem, men saken sätts ju på sin spets med 2 kretsar på samma kort.

Permalänk
Medlem

fasen nu blir de nytt chassi bara för de där jäkla kortet :/ är för stort

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk

kan man köra 4870X2+4870 i Crossfire X?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
kan man köra 4870X2+4870 i Crossfire X?

Jepp

Permalänk
Medlem

Knappt X2 är värt pengarna.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Knappt X2 är värt pengarna.

Fixar ATI så drivrutinerna fungerar kommer den prestera som 2st HD4870 eller kanske bättre? Tror absolut på det här kortet.

Sen till er som vill köra HD4870 + HD4870X2 snälla se till att köpa ett HD4870 1GB.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Jag tycker nog att 280GTX börjar bli ett riktigt bra köp enligt tweaktowns test med en 4ghz cpu så klår den ju 4850CF i de mesta. prismässigt ligger de ju nästan lika.

- GTX280 kostar 5,500kr+ och 4850CF runt 3.000kr... prismässigt nästan lika??

- WHAT!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- GTX280 kostar 5,500kr+ och 4850CF runt 3.000kr... prismässigt nästan lika??

- WHAT!?!

4050kr finns gtx på prisjakt för nu och så skulle man sänka 90$ vet ju inte exakt vad det blir i Sverige. Jag räknade på 1600st för 4850. Så det borde ju inte vara så långt i mellan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazoon
Vet inte riktigt om jag kan hålla med dig där. Jag har bypassat fläktstyrningen och kör den manuellt på 45%(4000rpm), vilket ger mig 50C idle och 80C load (20min AoC). Och jag garanterar att den hörs redan vid 45%!!

Håller i denna stund på att testar den på 35% (2550rpm), vilket är preciiiis så att den överröstar andra ljuden i datorn, dvs den blir hörbar.
Edit: Har idle på 58C
Edid2: Efter 4 minuter COD4, så hade jag 94C på gpu, vilket gav en krash....

Kan inte alls hålla med dig heller, den låter fruktansvärt om man ska försöka köra den på 50%

Då måste du ha fruktansvärt dålig luftcirkulation i ditt chassi. En på Guru3d hade ju satt fläkten på 35% och den idlade i ca. 45-46 grader. Jag har nästan inte sett någon recension där tempen överstiger 90 grader i load och det är med 23% på fläkten. Byt chassi eller reklamera kortet, för någonting är på tok.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djinn1982
Ja nya iphone kommer kosta 1200 det är redan klart prissatt.

4870 räknas som att dollarn är 7kr

Nej...nej....nej....och åter igen nej. För det första kommer det inte gå att köpa Iphone utan abbonemang. För det andra går det inte att låsa upp på samma sätt som första generationen. För det tredje, tog det mig en halv minut att kolla upp att lägsta totalkostnaden för Iphone 3G är 4600 kr. Det är då 8gb varianten och utan någon fri datamängd. Dvs. nästan ingeting inkluderat på abbonemanget så du betalar nästan enbart för telefonen. Du kan ju inte räkna så att du för Iphone för 1200 (sedan i finstilt att abbonemanget kostar 1000 spänn i månaden). Det är ju det som är Apples strategi: ett till synes lågt pris men sedan betals det av genom abbonemanget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djinn1982
Men vad tycker du ska man satsa på en X2 kort eller ska man ta 4870 eller GTX280 den ska ju sänkas ner till ca 3000:- inom dagarna?

Satsa på antingen HD4870 eller HD4870X2. Betydligt prisvärdare och har mer innovation. X2 kommer ju smiska GTX och HD4870 presterar inte långt ifrån.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Jag tycker nog att 280GTX börjar bli ett riktigt bra köp enligt tweaktowns test med en 4ghz cpu så klår den ju 4850CF i de mesta. prismässigt ligger de ju nästan lika. Och man behöver inte heller oroa sig för att spelen fungerar dåligt på grund av cf stödet och man kan välja vilket moderkort man vill, även de som inte har cf stöd.

Hexus räknade ut prestanda/pris. HD4850 har 1.01, HD4870 har 0.93, HD4850 CF har 0.83, och GTX280 halkar aningen efter med 0.52. Fattar inte att någon köper det kortet. Det är ju billigare med 9800GX2 som presterar bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Fixar ATI så drivrutinerna fungerar kommer den prestera som 2st HD4870 eller kanske bättre? Tror absolut på det här kortet.

Sen till er som vill köra HD4870 + HD4870X2 snälla se till att köpa ett HD4870 1GB.

Rykten säger ju 15% bättre än HD4870 i CF.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland

Hexus räknade ut prestanda/pris. HD4850 har 1.01, HD4870 har 0.93, HD4850 CF har 0.83, och GTX280 halkar aningen efter med 0.52. Fattar inte att någon köper det kortet. Det är ju billigare med 9800GX2 som presterar bättre.

Först och främst var detta vid lansering och nvidia har ju och kommer droppa priserna. 90$ Borde väl göra att GTX280 ligger strax över 3500kr. Sen har aldrig top och the line gett mest prestanda per kr och kommer aldrig att göra. Men faktum kvarstår ett gtx280 kör ifrån 2st 4850i cf i typ allt utom i 3dmark. Sen återkommer man till sånna här test : Länk där 280gtx presterar bättre i 2560*1600 än vad 4850 cf gör i 1280*1024. Vissa spel stödjer inte cf ganska många faktiskt. Bättre ha ett kort som man vet funkar. 2st kort i cf drar också mer ström och kan kräva kraftigare nätagg. För att inte nämna värmeutvecklingen och hur optimalt det är med 2st grafikkort i burken. Därimot har du rätt i det angående gx2 att den kan vara mer prisvärd än 280gtx, tyvärr dras det med sli och fungerar inte alltid 100%.
Jag hoppas själv på att 4870X2 kommer bli bra. Ett kort med 2 kärnor på har iaf den fördelen att det inte drar lika mycket ström och är lite smidigare att ha i ett chassi. Man kan ju även köpa ett P45 moderkort då.

EDIT: Är det någon som vet hur ett X2 eller GX2 påverkar ramminnet i pcn? Man säger ju att lika mycket gb ramminne utnyttjas till grafikkortet som grafikkortet har. Alltså om dessa dubbelkort har 2gb blir det ju väldigt lite ramminne kvar om man kör 32bits operativsystem.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
4050kr finns gtx på prisjakt för nu och så skulle man sänka 90$ vet ju inte exakt vad det blir i Sverige. Jag räknade på 1600st för 4850. Så det borde ju inte vara så långt i mellan.

Va? Kommer forfarande vara bättre prestanda/krona på HD4850 ändå då HD4850 CF klår GTX280

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
4050kr finns gtx på prisjakt för nu och så skulle man sänka 90$ vet ju inte exakt vad det blir i Sverige. Jag räknade på 1600st för 4850. Så det borde ju inte vara så långt i mellan.

hehe, här räknar man med det billigaste priset på nvidia och det dyrare på ati ser jag
HD4850cf=2800kr
GTX 280=4050kr
skillnad just nu=1250kr

Ganska avgörande pengar för dom flesta, Fördelen med att köpa ett gtx280 skulle vara att man kan köpa ett till och köra sli senare om det behövs.

Men om nvidia verkligen får ner priset på GTX 500-600kr till, ja varför inte.

Edit: Men jag hoppas ATI spöar skiten ut nvidia ett tag nu, skulle vara riktigt fint för ATI/AMD's ekonomi kan jag tänka mig, kan kanske vara bra för nvidia att ligga efter ett tag också.
Folk har blivit så nvidia fixerade, vet en kille som köper nvidia bara för att dom har snyggare logga :S Visst tycker jag också att ATI borde klistra ihop en ny logga, kanske nått gemensamt med AMD, men jag väljer inte kort efter loggan på tillverkaren precis, haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Först och främst var detta vid lansering och nvidia har ju och kommer droppa priserna. 90$ Borde väl göra att GTX280 ligger strax över 3500kr. Sen har aldrig top och the line gett mest prestanda per kr och kommer aldrig att göra. Men faktum kvarstår ett gtx280 kör ifrån 2st 4850i cf i typ allt utom i 3dmark. Sen återkommer man till sånna här test : Länk där 280gtx presterar bättre i 2560*1600 än vad 4850 cf gör i 1280*1024. Vissa spel stödjer inte cf ganska många faktiskt. Bättre ha ett kort som man vet funkar. 2st kort i cf drar också mer ström och kan kräva kraftigare nätagg. För att inte nämna värmeutvecklingen och hur optimalt det är med 2st grafikkort i burken. Därimot har du rätt i det angående gx2 att den kan vara mer prisvärd än 280gtx, tyvärr dras det med sli och fungerar inte alltid 100%.
Jag hoppas själv på att 4870X2 kommer bli bra. Ett kort med 2 kärnor på har iaf den fördelen att det inte drar lika mycket ström och är lite smidigare att ha i ett chassi. Man kan ju även köpa ett P45 moderkort då.

EDIT: Är det någon som vet hur ett X2 eller GX2 påverkar ramminnet i pcn? Man säger ju att lika mycket gb ramminne utnyttjas till grafikkortet som grafikkortet har. Alltså om dessa dubbelkort har 2gb blir det ju väldigt lite ramminne kvar om man kör 32bits operativsystem.

Jag har sett ett test där GTX280 genomgående slår HD4850 CF. I princip alla spel som släpps idag stödjer CF och SLI så det behöver du inte oroa dig så jättemycket för. Det är ju upp till dig självklart, men jag ser ingen vits med att köpa ett GTX280 som är utvecklat på gammal teknik, har nästan ingenting nytt, är stort och strömslukande, och kostar skjortan när jag kan skita i de sista 10 fps:en och köpa ett mycket mer innoverande kort på marknaden för ungefär halva priset. I dagsläget får man nästan 2 stycken Asus HD4870 för priset av ett Asus GTX280. Vilket tror du är mer värt?

Angående minnet så räknas allt minne in i den magiska 4gb gränsen. Det vill säga systemminne, grafikminne, ljudminne, nätverksminne osv. Skall man ha ett sådant här kort med 2gb så måste man som sagt skaffa 64-bit om man vill att det skall flyta på bra. Jag tycker personligen att det är bra att sådant här driver mot 64-bit då det har många fördelar över 32-bit och börjar folk stödja 64-bit mer och mer så blir det ju något av en standard.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd

Angående priset i sverige gissar jag på 3600:-. Det kostar nämligen mitt i mellan HD4850CF och HD4870CF.

Och mina HD4850 CF för 3050:- är ruskigt svåra att slå i pris prestanda. Inte en chans att jag byter dem mot ett 280GTX.

Permalänk

jag kommer nog antagligen köpa 2st 4870 eller ett 280gtx på pccitys komponentcenter med tanke på att min kompis får rabbat där med
men undrar verkligen vilket man verkligen ska välja....jag siktar nog mer på 2st 4870 men det är beställningsvara på dom

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk

Synd att man gjorde tabben o köpte det kort man gjorde, planerar nytt moderkort+ ett likadant grafikkort till iofs. Alternativt om man kan köra HD3870x2 + HD4870x2 i CF eller vad tror ni?
Allt beror ju även helt på hur mycket jag kommer få betala för vattenkylningen till HD4870x2 för inte i helvete säljer de i svenska butiker ett vatten block för HD3870x2.. nej nej jag måste beställa från dannmark för att kunna få tag på ett block.
Är det någon som vet om det går att lösa, eller om ngn har en tanke på att ta hem block till HD4870x2 eller HD3870x2?
Eller ska jag behöva betala ~100;- i frakt ifall jag skaffar mig ett HD4870x2?
Måste ha vatten eller annan kylning till mitt nuvarande kort eftersom jag har Quad DVI så ingen luft lämnar chassit nu.

Det är ett helt klart lockande kort med tanke på att jag vet att ATI kan om de bara vill o visst de finns buggar i deras drivrutiner, Men de e mestadels för att färre människor ger dem feedback på felen än vad nVidias köpare gör som är i dagsläget ~50% fler

Såg även att någon där över mig nämde Ageia PhysX? Eller gällde de bara nVidia PhysX? För Ageia PhysX fungerar fint på alla mina tidigare grafikort.. (Alltid kört ATi i alla lägen då de är billigare)

EDIT: Mina komponenter står i Sign. o fan vad långa inläggen blir efter ett tag :s

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem

Funderar på en sak när jag tittar på bilderna, vafan är det för utpetande plåtbit efter PCI-e kontakten? Är kanske lite dumt placerad om moderkortets sydbrygga eller annan krets råkar vara i vägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
Såg även att någon där över mig nämde Ageia PhysX? Eller gällde de bara nVidia PhysX? För Ageia PhysX fungerar fint på alla mina tidigare grafikort.. (Alltid kört ATi i alla lägen då de är billigare)

Tror de menade att det finns en hackad driver för att få hårdvarustöd för PhysX på ATI kort, mjukvarustöd tror jag alla kort har.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3E
hehe, här räknar man med det billigaste priset på nvidia och det dyrare på ati ser jag
HD4850cf=2800kr
GTX 280=4050kr
skillnad just nu=1250kr

Ganska avgörande pengar för dom flesta, Fördelen med att köpa ett gtx280 skulle vara att man kan köpa ett till och köra sli senare om det behövs.

Men om nvidia verkligen får ner priset på GTX 500-600kr till, ja varför inte.

Edit: Men jag hoppas ATI spöar skiten ut nvidia ett tag nu, skulle vara riktigt fint för ATI/AMD's ekonomi kan jag tänka mig, kan kanske vara bra för nvidia att ligga efter ett tag också.
Folk har blivit så nvidia fixerade, vet en kille som köper nvidia bara för att dom har snyggare logga :S Visst tycker jag också att ATI borde klistra ihop en ny logga, kanske nått gemensamt med AMD, men jag väljer inte kort efter loggan på tillverkaren precis, haha

Sant. Det fanns ytterligare lite billigare 4850. Men du får fortfarande i vissa spel bara 4850 x1 hastighet och det är väldigt mycket sämre. Eftersom alla verkar prata prestanda per kr så varför inte köpa 9600GT. Finns för 990 kr det är ju också väldigt mycket prestanda per kr. Jag skulle inte gjort det...

Permalänk
Medlem

Ati har verkligen gjort bra ifrån sig, har beställt 2 st 4850 CF...har inte använt atis kort sedan rage pro 4 mb ska bli intressant

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Sant. Det fanns ytterligare lite billigare 4850. Men du får fortfarande i vissa spel bara 4850 x1 hastighet och det är väldigt mycket sämre. Eftersom alla verkar prata prestanda per kr så varför inte köpa 9600GT. Finns för 990 kr det är ju också väldigt mycket prestanda per kr. Jag skulle inte gjort det...

9600gt har bra prestanda/krona men HD4850 har ju ännu bättre. Varför kan du inte bara nöja dig med att ATI precis har släppt det absolut prisvärdaste kortet på marknaden för tillfället? Måste det vara Nvidia?

CF och SLI stödjs av 95% av alla nya spel i dagsläget så de spel du inte kommer kunna utnyttja 2 kort i, har förmodligen så pass utdaterad grafikmotor att man ligger runt 120 fps ändå.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Jag vill ha min blå. Att man alltid skall göra allting själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
9600gt har bra prestanda/krona men HD4850 har ju ännu bättre. Varför kan du inte bara nöja dig med att ATI precis har släppt det absolut prisvärdaste kortet på marknaden för tillfället? Måste det vara Nvidia?

CF och SLI stödjs av 95% av alla nya spel i dagsläget så de spel du inte kommer kunna utnyttja 2 kort i, har förmodligen så pass utdaterad grafikmotor att man ligger runt 120 fps ändå.

Ja verkligen imponerande ökning med cf i det väldigt omoderan spelet crysis... CF Review
Nästan 5% faktiskt i 1280x1024. Sidan efter får man nästan 30% ökning med cf. Konstigt att alla som snackar sig varma om 4850´s prisvärdhet sedan snackar om att man skulle ha cf. Alltså allt från inget till 80% ökning för ca 1400-1500kr eller vad de kostar nu.

Citat:

[i]Varför kan du inte bara nöja dig med att ATI precis har släppt det absolut prisvärdaste kortet på marknaden för tillfället? Måste det vara Nvidia?[/B]

Det verkar vara väldigt svårt för mig att få dig att förstå att jag tycker ati korten är riktigt bra, troligen bästa köpet. Men jag är inte blind för annat (nvidia) ändå.