EU-lag kan kräva avstängning av fildelare och internetcensur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wihlner
Man börjar bli ganska äcklad.

Håller med, va fan är det som händer?

Permalänk
Medlem

Vore ju snyggt; krig i Europa inom EU pga av att individer inte får tanka fr TPB.

2 miljoner döda i massiva bombanfall.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panzar_jocke
Internet censur detta var inte alls bra då ge de ju inget att ha internet när man inte kan avända de fullt ut. Först FRA lagen och nu detta.
De e nog fan bara slänga datorn ut genom fönstert och flytta till en koja mitt ute i skogen och leva på på mossa eller nå då lever man då fritt iaf.
Fast utan dator så de bli inte så jäkla fritt men dom kan då inte övervaka mig iaf.

Det borde ju kunna gå ficksa ett bättre system att sälja filmer på i stället för gamla dvd plast skivor som kosta 160 spänna att köpa och typ 2 spänn att tillverka sen kom de nya format och då måste man slänga slänga skiten.

Tyck att de borde kika mer på vad folket vill ha och inte bara sitta i sina dyra kostymer och komma på skit grejer hela tiden men de kommer ju aldrig att hända.

Få ta och göra ett piratland någerst där man ha egna lagar och får dela fritt mellan varandra

Kostar det att plocka ägg från hönorna...nej varför då ta betalt för det...samma sak med potatis å all annan matprodukt...
samma sak med allt annat i världen....anser egentligen att allt ska vara gratis...även sjukvård...du ska väl inte vara tvungen å betala hela 75000kr bara för å kunna få 4 ditskruvade LÅSSASTÄNDER.... och nu med detta så kommer väl varenda liten information du vill ha om nåt så litet som en myra kosta 500kr/sekund eller nåt som du är inne på sidan

friheten har aldrig funnits å kommer aldrig finnas

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
V for Vendetta någon? Remember remember the fifth of november...

History repeats itself.

Mmmm, 2012 ungefärsisodär

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScrewFearMe
Kostar det att plocka ägg från hönorna...nej varför då ta betalt för det...samma sak med potatis å all annan matprodukt...
samma sak med allt annat i världen....anser egentligen att allt ska vara gratis...även sjukvård...du ska väl inte vara tvungen å betala hela 75000kr bara för å kunna få 4 ditskruvade LÅSSASTÄNDER.... och nu med detta så kommer väl varenda liten information du vill ha om nåt så litet som en myra kosta 500kr/sekund eller nåt som du är inne på sidan

friheten har aldrig funnits å kommer aldrig finnas

Så dom som har hand om hönorna, köper foder, huserar dom, plockar äggen ska jobba gratis då lr?

Den som äger potatisåkern ska inte få några pengar för allt jobb han lägger ner på den? Inte få tillbaks nått på de miljoners han lägger ner? Går inte riktigt ihop dedär? :/

Är förövrigt väldigt emot nått sånthär förslag, känns verkligen inte bra alls och man börjar fan undra hur ens framtid ska se ut..

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
Så dom som har hand om hönorna, köper foder, huserar dom, plockar äggen ska jobba gratis då lr?

Den som äger potatisåkern ska inte få några pengar för allt jobb han lägger ner på den? Inte få tillbaks nått på de miljoners han lägger ner? Går inte riktigt ihop dedär? :/

Poängen var nog att många inte förstår varför musiker, skådespelare och andra i underhållningsbranchen vill ha betalt för sitt arbete. Kanske blir det lättare att förstå om man överför samma idéer på andra former av varor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Poängen var nog att många inte förstår varför musiker, skådespelare och andra i underhållningsbranchen vill ha betalt för sitt arbete. Kanske blir det lättare att förstå om man överför samma idéer på andra former av varor.

Det jag menade va att det är ju inte riktigt dom som tar han om hönorna som LÄGGER äggen...det är ju hönorna som gör det.
All frukt och grönsaker måste väl ha varit vilda från början eller?
Samma sak med guld och silver....har jorden sagt åt oss vilket pris vi ska sätta på dom varorna? Nej det har den inte för det är ju vi som sätter priserna
Då kan jag ju lika gärna gå runt å sjunga på Imse vimse spindel ute på gatan bara lite hux flux å sen ta betalt flera miljoner för det bara för att folk blev tvugna att lyssna på det...
Jag tycker ju konceptet kanske va fint men det fungerar inte i praktiken....kolla tex på Bush å hans administration som är i krigar med irak och dödar folk bara för å få mer pengar.....sanslöst...
glöm inte bort barn och vuxna som svälter och 50miljoner amerikaner som inte ens kan få vaccinsprutor för dom inte har råd med försäkring....tycker inte pengar ska finnas på grund av bra anledningar men tycker du inte samma sak så aja...

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScrewFearMe
Det jag menade va att det är ju inte riktigt dom som tar han om hönorna som LÄGGER äggen...det är ju hönorna som gör det.
All frukt och grönsaker måste väl ha varit vilda från början eller?
Samma sak med guld och silver....har jorden sagt åt oss vilket pris vi ska sätta på dom varorna? Nej det har den inte för det är ju vi som sätter priserna

Ofta är det väl just arbete, till exempel äggplockning, som folk tar betalt för. Inget (i princip) hindrar dig från att föda upp egna höns eller odla egna grönsaker, men många tycke att det är värt vad det kostar att slippa dessa sysslor.

Permalänk

ta då dom som städar skolorna...ingen vill göra det och dom får näst intill minimilön och dom arbeter hårdare än nåt annat jobb(förutom säkert mcdonals tonåringar) men får dom en bra lön jämfört med en politiker som göran eller någon annan som får 50k+ och som mesta dels bara snackar om saker å knappt gör nåt åt det och självklart skapar mer problem?
jag tycker inte dom bör få så mkt pengar då det finns andra jobb som behöver en bättre pengakonjuktion som tex städare som inte tjänar så bra för det dom gör(och dom får verkligen INGEN repsekt) från nån

dessutom strävade inte folk efter att få det jämnstält?

lyssna på låten Black Eyes Peas - Where is the love så kanske du fattar du vad jag försöker komma...

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

sverige+ eu =??? ja vad sägs vi bryr oss inte egentligen!!!.Mening vi borde bry oss mera!!!.
När de gäller politiker och inte sitta och rulla tummarna som vi gör i sverige!! se hur många demostrerade i stockholm???.
Hundratals de räcker inte de borde vara miljoner men men vi svenskar är slöa på att demostrera mot fra och eu idiotin men så är det.
Visst är det fel att vi har blivit slöa på senare åren vem orkar bry sig nu för tiden om allt skit politiker spyr ut.Politikerna är ett folkslag som kommer från fina hem med fräldrar som har styrt upp dem.Så att de tror att så ser verkligheten ut.Och sagt att demostrera är något ful i svenskars ögon
så ut med er och demostrera ordentligt.

ja fan nu blir jag nog åsiktregistrerad och en uppviglare nånstans måste "friheten" sätta stopp till sådana lagar

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

Jag önskar verkligen *ALLA* internetleverantörer i Europa (och som är med i EU då) bara råkar stänga av varenda jävla router samtidigt, så får dom jävla idioterna smaka på hur samhället fungerar utan internet.

Varför får företag och organisationer ens öppna käften om lagar? Helt jävla absurt att BSA åsikt ens når fram, dom ska sågas vid fotknölarna precis som alla andra lobbyister. Pengar == Makt, återigen.

Att lägga in förslagen precis innan semestern är ju extra trevligt också, man kan ju se alla tjocka och dumma (bevisligen, då man kan dra likheter mellan våra egna politiker och EU's pack) som bara sitter och fiser och vill iväg på sin semester och bara "jaja det blir säkert bra, så länge det inte påverkar mig skiter jag i det egentligen"-tankegångar.

Om BSA et all skulle försöka smyga in något som påverkar dom direkt då jävlar skulle det nog skjutas på semestern.

Värdelösa giriga människor, 99% av dom, som nämns i artikeln och källan så finns det ju några få svenskar som är motsatta sånt där skit.
Varför finns det inga regelverk som reglererar hur och när tillägg till lagar får skickas in/etc? Helt jävla absurt, vem som helst förstår väl att Kalle 54 som aldrig använt en dator till annat än att läsa mail och aftonbladet.se skiter fullständigt i om det kommer 50-sidiga bilagor till en lag han redan röstat ja till?

Fucking värdelöst, och FRA (eller någon annan) har fortfarande inte lyckats producera något vettigt scenario där deras jävla övervakning ska motverka det dom säger. (Dvs yttre hot)

Det trista är ju att all teknik för att ersätta scenen finns ju redan, RSS och BitTorrent, överlägsen prenumerationsmöjligheter och hastigheter som sprider bördan av distribution helt ok.

Men nej, stäng av användare av internet och tvinga ner DRM i halsen på varenda människa, och se till så dom inte gör något "förbjudet"... gäsp.

Hur höga är kostnaderna för att leva i norge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Jag önskar verkligen *ALLA* internetleverantörer i Europa (och som är med i EU då) bara råkar stänga av varenda jävla router samtidigt, så får dom jävla idioterna smaka på hur samhället fungerar utan internet.

Varför får företag och organisationer ens öppna käften om lagar? Helt jävla absurt att BSA åsikt ens når fram, dom ska sågas vid fotknölarna precis som alla andra lobbyister. Pengar == Makt, återigen.

Att lägga in förslagen precis innan semestern är ju extra trevligt också, man kan ju se alla tjocka och dumma (bevisligen, då man kan dra likheter mellan våra egna politiker och EU's pack) som bara sitter och fiser och vill iväg på sin semester och bara "jaja det blir säkert bra, så länge det inte påverkar mig skiter jag i det egentligen"-tankegångar.

Om BSA et all skulle försöka smyga in något som påverkar dom direkt då jävlar skulle det nog skjutas på semestern.

Värdelösa giriga människor, 99% av dom, som nämns i artikeln och källan så finns det ju några få svenskar som är motsatta sånt där skit.
Varför finns det inga regelverk som reglererar hur och när tillägg till lagar får skickas in/etc? Helt jävla absurt, vem som helst förstår väl att Kalle 54 som aldrig använt en dator till annat än att läsa mail och aftonbladet.se skiter fullständigt i om det kommer 50-sidiga bilagor till en lag han redan röstat ja till?

Fucking värdelöst, och FRA (eller någon annan) har fortfarande inte lyckats producera något vettigt scenario där deras jävla övervakning ska motverka det dom säger. (Dvs yttre hot)

Det trista är ju att all teknik för att ersätta scenen finns ju redan, RSS och BitTorrent, överlägsen prenumerationsmöjligheter och hastigheter som sprider bördan av distribution helt ok.

Men nej, stäng av användare av internet och tvinga ner DRM i halsen på varenda människa, och se till så dom inte gör något "förbjudet"... gäsp.

Hur höga är kostnaderna för att leva i norge?

högre änn sverige men lönen är bättre och första 4åren låg skatt också. så kom över till det förlovade landet

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Jag blir inte klok på alla nya lagar och lagförslag för kontroll av medborgare som dykt upp på senare, mycket i försvar för att skydda en omodern lagstiftning. Det som är ännu värre att besluten fattas av en generation utan kunskap om tekniken, och knappt använder den själv. Lobbiesternas viskande i dessa oförståendes öron gör inte saken bättre.
Pengarna styr, och i det här fallet leder det oss in i ett mörkt samhälle, ett samhälle som har mycket likheter med det i 1984.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Thomas!

Är det någon som vet vad allt detta innebär i praktiken?

Jag försöker läsa mig till lite bland alla texter, men det verkar, i mina ögon ganska luddigt.. Men så är man inte politiker och läser in i allt.

I vilket fall som helst, om FRA innebär att man sparar att IP XXX har kommunicerat med ip XXX är ju ok. Dock är det själva LÄSANDET av Email som i stort sätt är kränkande och oetiskt att börja med.

Sedan kan man läsa sig till att bredbandsbolag KAN hantera abbonenter som bryter mot lagen. Det verkar dock inte tvingande.

Nåja, att det är dåligt, det vet vi, men jag tror inte det går att säga HUR dåligt det kommer bli.

Sedan skall det bli kul att se HUR många fall kommer lösas nu genom FRA...
Och hur många terrordåd vi kan komma undan.

Finns det något ställe som förklarar lite mer i detalj vad som kommer att hända i denna mörka framtid?

Permalänk

Som jag alltid har sagt: Ut ur EU!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScrewFearMe
ta då dom som städar skolorna...ingen vill göra det och dom får näst intill minimilön och dom arbeter hårdare än nåt annat jobb(förutom säkert mcdonals tonåringar) men får dom en bra lön jämfört med en politiker som göran eller någon annan som får 50k+ och som mesta dels bara snackar om saker å knappt gör nåt åt det och självklart skapar mer problem?
jag tycker inte dom bör få så mkt pengar då det finns andra jobb som behöver en bättre pengakonjuktion som tex städare som inte tjänar så bra för det dom gör(och dom får verkligen INGEN repsekt) från nån

dessutom strävade inte folk efter att få det jämnstält?

lyssna på låten Black Eyes Peas - Where is the love så kanske du fattar du vad jag försöker komma...

Men då tänker du inte på hur lång väg en politiker har att gå innan de är politiker, hur mkt tid och pengar de spenderar på studier. En städare behöver i stort sett ingen utbildning alls. En politiker måste ju få tillbaka lite för all tid och pengar han lagt ner.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Snart hoppar man över till det bästa landet i världen, NORGE!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Helt otroligt att ni ens orkar!
Ge helvete i att ladda ner så skulle ni slippa det här. "Den som gräver en grop åt andra..."

Håller med dig, men hade kanske änvänt ordspråket "som man bäddar..." istället.

Permalänk

inte speciellt oväntat kanske.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dewoo
1984?

Kameraövervakning träde i kraft om jag förstått rätt?

Visa signatur

Asus Commando P965 | Corsair 6400C4 2048MB CL4 | C2D E6300 1.86GHz @ 2.8GHz | XFX GeForce 8800GTS 640Mb.

Permalänk
Medlem

1984 är en bok skriven av George Orwell, om jag inte minns fel, som man sedan gjorde en filmatisering utav. Ska man se 10 filmer i sitt liv så tycker jag detta är en av dom.

Permalänk
Medlem

Revolutionen kommer. Det krävs bara någon som startar den, det som krävs är pengar, vapen och någon som kan prata. Inte prata för att övertyga politiker, prata för att värva nya medlemmar runt om i hela EU.

Permalänk
Medlem

Någon som har hört hur det har gått?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoriZ
Någon som har hört hur det har gått?

jag TROR att de håller på att diskutera det hela from 7e juli

du kan alltid kolla

http://www.europarl.europa.eu/

och till och med få en svensk översättning av allt som sägs i parlamäntet, i riktig Realtid

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoriZ
Någon som har hört hur det har gått?

Nu verkar tilläggen ha godkänts, men omröstningen om hela paketet verkar ske i september: http://www.ispreview.co.uk/news/EkEVVpuFlApoyDjYJv.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Men då tänker du inte på hur lång väg en politiker har att gå innan de är politiker, hur mkt tid och pengar de spenderar på studier. En städare behöver i stort sett ingen utbildning alls. En politiker måste ju få tillbaka lite för all tid och pengar han lagt ner.

Haha, många politiker som har haft hög utbildning i detta land då, inte många vad jag vet, dom har ju bara jobbat sej upp för det mesta, om ens det, dom har ju bara fått det serverat redan från barnsben. Det är väl mest på senare år som dom börjat att ha en riktig utbildning.(Detta är vad jag tycker iaf.)

Men tillbaks till topc, ni som tycker att det är skrämmnade med all övevakning, läs uppenbareleboken och läs sedan vad Grodon Brown vill ha för nåt, jo en ny världsordning http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken106.asp

Vi är nog inte lång ifrån ett storebrorsamhälle med total kontroll på oss medborgare. Vi har ju kommit en bra bit på vägen redan

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.

Permalänk
Medlem

Fan alltsa man blir sa javla forbannad, nagon javla grans maste det ju fan finnas hur langt dom kan ga Hoppas internetleverantorerna sager ifran pa riktigt snart, fan utan dom sa har ju inte dom som kontrollerar oss inte heller internet. Fast da startar dom val ett eget natverk.. ..

(sitter utomlands)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W