Permalänk
Medlem

HiPhone från CECT.se

Hallåj

Jag undrar om det är nån som köpt mobilen från CECT.se och om det är en seriös sida?
Har lite svårt att lita på alla dessa sidor, så skulle gärna vilja ha de konfirmerat. ^^

Även ni som har köpt den, vad tycker ni om den? Värt 2000kr?

Tack på förhand

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem

hiphonen ska suga ganska ordentligt av vad jag sett hitils.
Men vill man ha en mobil som SER UT som en iphone men inte funkar speciellt bra.. köp

http://www.youtube.com/watch?v=M3mbLGjTfhU

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hiphonen ska suga ganska ordentligt av vad jag sett hitils.
Men vill man ha en mobil som SER UT som en iphone men inte funkar speciellt bra.. köp

http://www.youtube.com/watch?v=M3mbLGjTfhU

Om man kollar på videon så ser ju HiPhone bättre ut, med tanke på att den har fler funktioner, samt att på videon så såg man ju tydligt att slärmen på iPhone verkade lagga ganska ordentligt.

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem

Du ser att iphonen e luren åt vänster hoppas jag?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jaja de e klart jag ser.
Men tycker han får trycka flera gånger ibland när han ska välja i menyerna och så, men jag vill inte vilken som e bäst av dom.. Jag vill veta om nån beställt från www.CECT.SE samt om den är värd 2000kr, sen skiter jag i om iPhone e bättre eller inte, den kostar mer också.

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk

Varför inte en "CECT Touch"??
Själv lite sugen då den har WiFi och bluetooth.
Någon som har testat den?
http://www.cect.se/product_info.php?cPath=21&products_id=56

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
Själv lite sugen då den har WiFi och bluetooth.
[/B]

HiPhone har ju bluetooth, saknar wifi dock..

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem

cect touch e väll kanske lite onödgit o köpa då du får htc toucth orginalet ,, för nån hundring till bara en tanke ...

Permalänk
Medlem

Håll er till topic tack :/

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem

Rekommenderas inte är vad jag kommit fram till efter mina efterforskningar, sen så bör du inte handla av CECT.se heller, de är inte bra att ha att göra med från vad jag läst. När jag försökte kontakta dem tog det 4 dagar innan de svarade, och svaret jag fick var inte heller helt relaterat till frågan och smått undanflyktigt.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

ja de e ju en kina klon så.. vad förväntar man sig supportmässigt igentligen?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hmm, de låter ju mindre bra måste jag säga ..
Men iPhone är rätt mkt dyrare, samt att man måste väl köpa de me skit telia abonnemang?
Ursäkta språket

Edit:
Finns de nån annan återförsäljare av HiPhone?
Som är mer seriös

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem

Den här då? Jag vet inte hur många modeller det finns av "hiphone", du kan ju läsa recensionerna längre ner på sidan.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11030

Billigt med 1100kr inkl frakt iaf. Dealextreme är seriösa och bra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag tror att han måste trycka på ikonerna flera gånger för att han har ett plåster på iphone-tummen. iphones skärm känner inte av tryck från t.ex. hanskar.

Permalänk
Medlem

I32 är ju en gammal modell, http://www.fastcardtech.com/goods.php?id=240 denna verkar vara bäst av iPhoneklonerna som finns.

Har inte beställt från fastcardtech någon gång, men jag tror att de är seriösa.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Den här då? Jag vet inte hur många modeller det finns av "hiphone", du kan ju läsa recensionerna längre ner på sidan.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11030

Billigt med 1100kr inkl frakt iaf. Dealextreme är seriösa och bra.

/hulle.

Måste säga att de såg riktigt lockande ut, dom hade ju även andra varianter å alla va väldigt billiga

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk

Jag sparkar liv i tråden igen.. Vilken hiphone är egentligen den nyaste? Tänkte faktiskt inhandla en. Fast då vill man ha den senaste för att minimera buggarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twebbas
Jag sparkar liv i tråden igen.. Vilken hiphone är egentligen den nyaste? Tänkte faktiskt inhandla en. Fast då vill man ha den senaste för att minimera buggarna.

M88+ eller T32

Fast jag skulle tippa på att T32an är bättre. : )

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devel
Om man kollar på videon så ser ju HiPhone bättre ut, med tanke på att den har fler funktioner, samt att på videon så såg man ju tydligt att slärmen på iPhone verkade lagga ganska ordentligt.

kan ju bero på att killen har plåster på tummen han använder på iphonen. borde sätta ner funktionen, på samma sätt som att en stylus inte funkar på iphone

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

CECT P168 är en hyfsad telefon för priset. trippelband-versionen fungerar inte med telia, men quadband-versionen gör det.

Hur e det med åäö på respektive modeller? Jag kollar mestadels på i9 och i68

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

är inte i9 bäst av dem?
eller X999 som har GPS och wifi ;D som kör windows mobile ;D

Permalänk
Avstängd

Hur är detta en: http://www.bort

Permalänk
Medlem

Jag var intresserad i en av Cect.se's telefoner för ett tag sedan och gjorde då lite efterforskningar på olika forum. Det jag kom fram till var att Cect.se var väldigt oseriösa och svåra att få tag i. Jag skulle inte köpt utav dem.

Vill ni ha en kinatelefon, köp hellre av någon bra säljare på eBay eller dealextreme.com som jag vet fungerar bra. Gratis frakt därifrån också.

Det finns ju alltid chans att Cect.se kan ha blivit bättre, men jag tvivlar det då dessa telefoner är utav så dålig kvalité att det är så de gör för att slippa byta ut telefoner hela tiden.

Permalänk
Medlem

hiphonen på cect är skräp jämnför med dom liknande modellerna på maknaden.

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk

http://www.inspectmygadget.com/2007/07/17/how-to-hack-your-wi... här stod det om att en person hade en iphonekopia med windows mobile på. låter ju inte helt fel

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

jag har beställt en i9+++ får se hur den är Ska leka lite med polarens i68+ imorgon för o få lite känn på dom här typerna av telefon

Permalänk

vet någon om hiphone i9 fungerar med tre abonmang

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag mycket hellre köpa en begagnad iPhone 2G än en kinakopia..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej. En spica är mycket mer prisvärd. Hiphones har ju ett sopigt java-os. Finns ingen anledning att välja det framför android 2.1.
Samsung I5700 Galaxy Spica mobiltelefon hos The Phone House

Om det är någon i tråden som trodde det: försök inte lura någon med den här. Alla kommer fatta att ni inte har en Iphone, och tycka att ni är töntiga för att ni tror att folk inte ser skillnad.

Jag vet inte varför man annars skulle köpa detta. Den är inte bra.