Framtida grafikkort från Nvidia stödjer DirectX 10.1

Permalänk
Hjälpsam

Det trodde jag också, men det verkar vara höga AF (speciellt HQ AF), som ställer till det riktigt illa.
Sen kan säkert vissa kombinatoner vara kostsamma, men så länge man inte drar på allt för högt, tappar inte heller HD3xxx så farligt.
http://www.computerbase.de/artikel/hardware/grafikkarten/2007...

De flesta saiter testar oftast med max AA och AF, men som privatperson gör man klockt i att minska lite grann.
Och det gäller både om man har Nvidia och ATI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Skulle vara trevligt om speltillverkare började programmera för OpenGL istället för DirectX-skiten dock. Hade varit grymt intressant att se en jämförelse mellan nått linuxsystem och vista i opengl t.ex.

Håller med, perfekt med cross platform. Kolla på en gigant som Blizzard, OpenGL för hela slanten, så kan man köra deras spel oavsett PC/MAC, (Linux?)

Dessutom så tycker jag mig se att OpenGL är effektivare. Kolla på ett spel som UT3, sjukt snyggt men inte alls så krävande som man hade förväntat sig, antagligen pga. OpenGL. Lite lekmannamässiga uttalanden här men det är ju så det ser ut iaf.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Håller med, perfekt med cross platform. Kolla på en gigant som Blizzard, OpenGL för hela slanten, så kan man köra deras spel oavsett PC/MAC, (Linux?)

Dessutom så tycker jag mig se att OpenGL är effektivare. Kolla på ett spel som UT3, sjukt snyggt men inte alls så krävande som man hade förväntat sig, antagligen pga. OpenGL. Lite lekmannamässiga uttalanden här men det är ju så det ser ut iaf.

Kör inte UT3 med DX?
Du får gärna linka där dom säger att dom kör med Opengl.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Kör inte UT3 med DX?
Du får gärna linka där dom säger att dom kör med Opengl.

Kör linux och får dubbel prestanda i t.ex world of warcraft, högre upplösning och finare bild än vad jag hade i windows.

UT3 använder dx10 i windows och opengl på mac och linux

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

vafan UT3 flyter bra hur på som helst på windows högsta allt runt 50fps

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
vafan UT3 flyter bra hur på som helst på windows högsta allt runt 50fps

Ska bli kul att se vad min rigg gör mot din rigg, UT3 till Linux och Mac OS X kommer i år.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
vafan UT3 flyter bra hur på som helst på windows högsta allt runt 50fps

Jag maxar UT3 på min maskin i xp utan DX10 men med fullt PHYSX stöd och ligger runt 75-80 fps i 2048x1536 hela tiden....
Känns som att ett HD4850 lätt var värt 1700 spänn:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate