Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Vad leder folks okunnighet/ovilja/åsikter till?

1.Citat: " Windows är det mest etablerade OS:et idag" --> Leder till att MS dominans kvarstår

...

Ville bara påminna om att, eftersom citatet är taget ur sitt kontext, så stödjer jag faktiskt Linux mer än vad jag gör Windows. Detta trots att jag i nuläget använder Windows, men ska försöka gå över till Linux så fort jag köpt ny bärbar.

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Jo visst jag vet, men inte bara du som citerat exakt de orden så inget riktat mot just dig som person.
Man får höra den frasen dagligen i diverse forum. Men visst frasen är sann.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jo visst jag vet, men inte bara du som citerat exakt de orden så inget riktat mot just dig som person.
Man får höra den frasen dagligen i diverse forum. Men visst frasen är sann.

Ah, då förstår jag.

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Photoshop CS2 funkar perfekt på wine nu för tiden för er som vill veta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Dom flesta maskinerm ed antien intel eller nvidia eller cia chipset fugnear rakt av. AMD vet e fa n eller föra ati då är nog ltie sådär med och har varit rent ut sagt uselt för itiden specielt åd det fans i laptops. Vet polaren ahde å det gick itne ens å köra grafik drivisarna för det fans inga drivisar till APG bussen mm alltså sydbrygan och nordbryggan saknade i princi pallt stöd i världen.

Men som sagt intel, via och nviida brukar fungera rakt av i ubuntu såida du inte har the latest and grates då sådan distar där allt är färdigt ofta laggar efter gämförtm ed tex gentoo där du kan välja senaste otestade pakceten direckt då det är ricktat åt att var mer confogurerigsbart och för mer avancerade användare.

Men en del udda hårdvaror kanske itne fungerar i linux men håller man sig tll mer kända grejor är detsällan nåt strul. Får passas sig för knepiga chips på nätverkskort och trådlösa kort och sådant bara eller redigt udda ljudkort och liknande.

AMD processorer fungerar utmärkt ... det kan jag själv bekräfta.. men ATI suger i linux -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
1 gb fet mycket? ^o) Levt under en sten senaste åren eller? Sitter på 8 GB på stationära, 4 gb på laptopen, och det var inte särskillt dyrt heller

Du får 2 gb PC6400 minnen för tja.. 300 kr?

8 gb samma hastighet borde väll ligga kring 1300-1500

512 kändes lågt redan på XP+SP2 tiden :/

Minnet i sig är billigt och kan numera billigt och lätt byggas ut ordentligt. Frågan är bara vad minnet fylls med. Att ladda upp flera gigabyte data från en disk till minnet tar tid, i synnerhet om det är många små filer.
Slipper man ladda upp all denna data in minnet så går uppstart snabbare. Förmodligen går även nerstängningen snabbare eftersom det antagligen är färre uppdateringar att synka ut mot disk.

Så vad för något är all denna data som tydligen Vista vill hålla i minnet? Ikoner? Filmer? Ljud? Bilder? Foton? Skräpdata?

/H

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]
Så vad för något är all denna data som tydligen Vista vill hålla i minnet? Ikoner? Filmer? Ljud? Bilder? Foton? Skräpdata?
/H [/B]

Kanske alla småprogram som kollar om man kör originallicens?
Skämtåsido men Vista/XP är ju itne direkt kända för att vara stabila över en längre period eftersom man behöver nästan starta om dagligen för att OS:et skall hålla sig fräscht.
Mitt Kubuntu Linux startar jag aldrig om endast efter viktiga uppdateringar.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1