Gigantiska skärmväggar slår storleksrekord

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, de borde ha tagit ut panelerna för att minska glappet mellan dem.

En del förespråkar ju projektorer. Men de har väl en klar brist.
Jag antar forskarna ska titta på det som visas och kunna gå nära och peka på olika delar. Med projektorer skulle de ju stoppa ljuset.
Detta är ju INTE en stor biosalong där meningen är att man ska sitta långt ifrån.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

tror nog att den fyller sin funktion hos bägge och angående kanterna så lär det inte spela nån större roll.

Det skulle vara om nån på NASA får idén. Hey grabbar vi kör filmkväll på Hyperwallen xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Som sagt, de borde ha tagit ut panelerna för att minska glappet mellan dem.

En del förespråkar ju projektorer. Men de har väl en klar brist.
Jag antar forskarna ska titta på det som visas och kunna gå nära och peka på olika delar. Med projektorer skulle de ju stoppa ljuset.
Detta är ju INTE en stor biosalong där meningen är att man ska sitta långt ifrån.

Finns ju projektorer som sitter bakom duken också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jo, gör om gör rätt, ta bort skärmarnas "chassie" och bygg ett enda stort "chassie" och montera panelerna sidavidsida för att få glappen så små att de knappt syns.

Permalänk
Medlem

kan det vara så att med dessa många skärmar kan man också välja att blanda kanalerna per skärm? det kan man väl inte med en helhets skärm eller projektor ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
tänk er detta, utan svarta kanterna.

Samma tanke som slog mig, även då jag körde med dubbla skärmar hemma, mellanrummet förstör !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

werrrry nice men ska ut o supa nu

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Finns ju projektorer som sitter bakom duken också.

Javisst finns det med. Men det skulle väl ta en del utrymme också. En "skärmvägg" med bakomliggande rum är väl lite dumt så att säga om man nu bara var ute efter att hänga upp den på en vägg.
Sen lär det väl gå åt rätt många projektorer om man ska närma sig samma dpi som skärmarna har.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Cosmonova is the shit..

Permalänk
Medlem

"De borde ha tagit ur panelerna".

Voida garantin osv på skärmar som kostar ~$70000 USD och en massa jobb jämfört med att bara ställa upp dem som de är. Nej tack.

Visa signatur

g++

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
"De borde ha tagit ur panelerna".

Voida garantin osv på skärmar som kostar ~$70000 USD och en massa jobb jämfört med att bara ställa upp dem som de är. Nej tack.

De borde kontaktat en tillverkare. Skulle inte tro någon av dem skulle skippa chansen att få lite extra uppmärksamhet genom att leverera en skärmvägg till NASA som de ger helhetsgaranti för.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Projektorer behöver man byta lamor i rätt ofta.

Hohoho
Btw, som flera tidigare skrivit så läste jag också helt fel titel!

OnT: Det var väl inte speciellt banbrytande nyhet av dem, men ändå rätt ballt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
"De borde ha tagit ur panelerna".

Voida garantin osv på skärmar som kostar ~$70000 USD och en massa jobb jämfört med att bara ställa upp dem som de är. Nej tack.

70000 USD!?
Vad snackar vi för skärmar här? Har sett många dyra skärmar i mitt liv men ingen för runt 415000, och att ha råd med 128 stycken sådana... Nej, jag tvivlar på att ens NASA lägger ut 50+ Miljoner på en skärmvägg, även om den då var världens största. Och jag tvivlar helt klart på att ett universitet lägger ut runt 30 Miljoner för samma sak...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Är nog inte själva skärmväggen som är den stora kostnaden i detta sammanhanget utan det som driver den.

Permalänk
Medlem
Citat:

UC San Diego kommer att använda skärmen för forskning inom en rad olika ämnen, som kemi, astrofysik och datorgrafik.

....samt spela duke nukem 3d

Visa signatur

"Jag har funnit det"