ATI Radeon HD 4870 X2 klarar quad Crossfire

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Förstår mig inte på dessa plåsterlösningar, att satsa pengar på att göra så man kan ha fyra grafikkort istället för att göra ett ordentligt...

Så du kör fortfarande med en singelcore CPU och vägrar gå upp till multi-core?

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiCK
Så du kör fortfarande med en singelcore CPU och vägrar gå upp till multi-core?

Jag har EN dualcore processor, inte fyra... Det är lite skillnad faktiskt, lite som att en bil skulle ha 4 motorer med en cylinder var tex.
Det blir lite knepig med dessa lösningar och dom skalar där efter.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Trams!

Vill se det spelet som skalar i med åtta kärnor. Nu kanske HD4870x2 kommer skala som enbart fyra kärnor men ändå! Två stycken skalar ~80-90% vilket ju får anses ok men fyra skalar inte alls, knappt att man når 200% med fyra stycken...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätokraten
Vilka feta graffekort. Ska köpa Intel Bloomfield extreme med X58 mobo, när det släpps fjärde kvartelet. Passar perfect att skaffa 2 st 4870x2. 8GB minne och Vista Business 64 bits edition. Så har jag ett riktigt monster till dator

Lagom tills dess finns det relativt billiga SSD diskar också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Jag har EN dualcore processor, inte fyra... Det är lite skillnad faktiskt, lite som att en bil skulle ha 4 motorer med en cylinder var tex.
Det blir lite knepig med dessa lösningar och dom skalar där efter.

om vi säger så här då:P vissa bilar har dubbla turbo också vilket ger mer prestanda än om man har en;)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Bara så du vet så spöar ETT 4970X2 Nvidias värsting GTX280. Så jag vi kalla det ordentligt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Detta kommer säkert på huvudsidan snart

An early peek at the Radeon HD 4870 X2
http://www.techreport.com/articles.x/15105

Jag tycker det är för dyrt, för högljutt och för varmt. Bättre invänta nyare generationer...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Detta kommer säkert på huvudsidan snart

An early peek at the Radeon HD 4870 X2
http://www.techreport.com/articles.x/15105

Jag tycker det är för dyrt, för högljutt och för varmt. Bättre invänta nyare generationer...

så kan man ju hålla på i evigheter. inget grafikkort är perfect sorry.. tycker de verkar en bra deal för den som har en stor skärm å gillar höga grafikkrav;)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd

Nej, naturligtsvis så är inget kort perfekt. Den presterar bra men watt-slukandet och värmen påminner för mycket om x2900xt (och andra oeffektiva kort som Nvidias FX-serie)

Vid nästa generation så får man nog samma prestanda med ett kort. Det borde de flesta kunna invänta.

Men inte mig emot att Ati/AMD får fler köpare

Fler previews.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3354
http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=588
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTUzMSwxLCxoZW...
http://www.hexus.net/content/item.php?item=14178
http://www.pcper.com/article.php?aid=590&type=expert

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nu sitter säkert en CS-nörd och tänker sig: "Äntligen! Med 8 kärnor GPU kommer jag bli bäst i CS!"

Ptja...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Vaaaaadå? 4 gig i CFX lr?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Wow!

Octa-crossfire. Väldigt häftigt.
Snart kommer väl grafikkort med 4 processorer.

Det var länge sedan det kom.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

haha detta är inte sjukt det är sinnessjukt haha nu får dom ju sätta upp en gräns på att man max får ha 4st grafikkort för annars blir de löjligt

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Jag har EN dualcore processor, inte fyra... Det är lite skillnad faktiskt, lite som att en bil skulle ha 4 motorer med en cylinder var tex.
Det blir lite knepig med dessa lösningar och dom skalar där efter.

Nej, inte precis.. snarare som att en bil har fler cylindrar... Och ja, det har dem ju!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Nej, inte precis.. snarare som att en bil har fler cylindrar... Och ja, det har dem ju!

For the record.. De finns bilar med dubbla motorer för rekort test osv.. de är precis samma med det här fast CF är så pass vanligt idag att de snarare e "dubbla av de vanliga" som är för rekord försök. så ser jag det!

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem

gillar iden med 4 grafik kort, men det är väll onödigt att slösa pengar på 4 stycken för det finns väll inget spel än på några år som kräver det, men om dem fortsätter så kommer man snart gå runt med 3 datorer, 1 för grafik kort, 1 för en massa minnes kort och 1 för processorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igge23
gillar iden med 4 grafik kort, men det är väll onödigt att slösa pengar på 4 stycken för det finns väll inget spel än på några år som kräver det, men om dem fortsätter så kommer man snart gå runt med 3 datorer, 1 för grafik kort, 1 för en massa minnes kort och 1 för processorer

hahahaahaah jo snart blir det så

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Moderator
Testpilot

Om det bara finns en crossfire-kontakt på korten hur ska man kunna koppla samman fyra stycken då?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

snabba grafikkort utväcklas inte endast för att prestera i spel?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

visst, om man är en rejäl forskare och ska räkna ut saker snabbt som fan, då är det väll bra med så många, men en vanlig person skulle väll aldrig få för sig att köpa extremt många kort, kanske om man kör med en jävligt stor tv eller nått, och måste ha kraftiga kort