Bärbara datorer med fyra kärnor på väg

Permalänk
Melding Plague

Bärbara datorer med fyra kärnor på väg

Dagens mest kraftfulla bärbara datorer som säljs i butikerna idag är utrustade med två kärnor. Detta vill Intel ändra på och förbereder lanseringen av fyrkärniga processorer för laptops. Men smakar det så kostar det.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns lite onödigt strömtörstigt på en laptop....

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Äntligen, de quads som finns i laptops idag är... Inte bra.

Permalänk
Avstängd

Men snälla, skriv om AMD's mobila grafikkort istället - mycket mer intressantare med 4-serien:)

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
Känns lite onödigt strömtörstigt på en laptop....

Agreed

Permalänk
Medlem

Vad man skall ha släpbara kraftmaskiner till vet jag inte riktigt, men är väl kul att utvecklingen går framåt.

Permalänk
Medlem

Känns inte som en billig eller nödvändig produkt idag. Men någonstans måste det ju börjas för den dagen det verkligen behövs. Får väl hoppas på en snabb utveckling, där det inte börjar med allt för strömtörstiga, varma och väsniga monster. Tur jag inte behöver någon än i alla fall, så kan jag komma och köpa när utveckling tagit ett steg längre och alla konstigheter är utreda.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tralalala, men ojdå, bara något efter!

Det har funnist Quad till bärbara ett bra tag, och de har sålts sen de kom, ett exempel är RockDirect... http://www.rockdirect.com/viewNotebook.php?pName=XTREME%20SL8

edit. ops, de har tydligen processorer för stationära i sina bärbara. Trevligt med en riktig "mobil" quad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Äntligen, de quads som finns i laptops idag är... Inte bra.

Bra är de väl? Men inte direkt anpassade för mobilt bruk

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Bra är de väl? Men inte direkt anpassade för mobilt bruk

Bra= laptopanpassade, dvs steker jag mina nötter under användandet så är det inte bra XD

Permalänk

kommer aldrig att glömma polarn som stekte ägg på sin bärbara dator....:D

Permalänk

Äntligen!
Jag behöver ofta köra en 3DMark-bench när jag är på resande fot och resultaten från de tvåkärniga prollarna duger helt enkelt inte längre.

Suck

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är väl bra att utvecklingen går framåt nu måste dom bara slipa tekniken så att den blir billigare och strömsnålare så att vanliga konsumenter kan köpa en quad till sin bärbara.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Äntligen!
Jag behöver ofta köra en 3DMark-bench när jag är på resande fot och resultaten från de tvåkärniga prollarna duger helt enkelt inte längre.

Suck

Äh, förr eller senare måste det ju komma. Om 10 år kommer du tycka att 4 kärnor är löjligt lite.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Äh, förr eller senare måste det ju komma. Om 10 år kommer du tycka att 4 kärnor är löjligt lite.

Lägg där till att ingen tvingar dig att köpa en sådan laptop, so quit bitc... bugging XD

Permalänk
Medlem

Sitter ju fint i någon 17" stationär-ersättare med SLI.
Men verkligen inget jag skulle köpa.