Permalänk
Medlem

google läggs ner

Permalänk
Medlem

Kanske för att de är intergrerat i firefox ^^
8 miljoner är en del xD

Permalänk
Medlem

Klart att Google skall betala sina skatter! Frågan är kanske, varför gör det så mycket för att låta bli? Någon här sa att det var 2,2 miljoner. 1000 miljarder = 1 000 000 000 miljoner. 2,2 miljoner är 0,0000000022% av deras omsättning. Har de inte råd med det?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Skulle vara kul om Google blockerade alla svenska ip:n på deras sidor.

Varför skulle det vara så "kul" då? Dessutom, vad ska man använda för att söka med då? Enda sökmotorn som gör vad den ska är Google av vad jag kommit i kontakt med.

På jobbet försökte jag få m$ live sökfunktion att hitta firefox.. helt oväntat hittade den inget. =P Antingen är deras sökmotor urusel eller så filtrerar de bort sökningar som inte gynnar företaget i älskvärda redmond...

Permalänk
Medlem

Det är väll ingen nyhet att storföretagen och folk med pengar inte skattar.
Det är bara vi som har det mindre bra med pengar(med få undantag) som skattar.
Skall man sluta att handla med företag som inte försöker undanhålla skatt, så får man kanske låta bli att handla alls.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

ååå nej ta ut alla aktier ifrån google de jagas av sossarna.

seriöst ofta google skullre bry sig om kronofogden.
det är ju inte dirket som så att de behöver låna pengar eller någon tänker hmm deras kreditbetyg är lågt vi lånar inget itll dem som äger sökningarna på internet.

jag tycker det hela är komiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Låna? De är skyldiga 2,2 mijoner i skatt, du måste ha missat det.

Nej då jag missade inte, betalar dom inte så får dom en anmärkning och då kan dom inte låna pengar... men Google behöver inte låna pengar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
så för att dom har mycket pengar behöver dom inte betala sina räkningar

e du moderat eller

Hehe, 110% anti moderat.

Självklart ska dom betala om dom måste, syfta mer på att anmärkningen omöjliggör låntagande.. vilket Google knappast behöver ändå.

Och kronolle är patetiska, för att göra sagan kort = En tjej som jag känner har en del skulder hon absolut inte kan betala, ensamstående med barn, arbetslös och lever på existens minimum, hon har så det precis räcker till det NÖDVÄNDIGASTE, alltså ingen godis till ungen eller likande, leksaker? mina gamla som min son skulle haft..
Hur som helst så sket det sig totalt när kronolle tyckte att hon kunde betala skulderna och började dra av 1200kr per månad på pengar hon knappt hade.
Skulderna? jo ett par tv-licenser sen ett par år tillbaka.. med flit? nej, hon har inte haft tv på flera år efter att hennes gick sönder och har inte haft råd med någon heller, men försök att häva en tv-licens hos radiotjänsten..
Till råga av allt så mår hon inte helt okej efter kronolles idiotiska saker heller, hon mår riktigt skit och börjar visa lite manodepressiva beteenden, och hur bra är det när man är ensamstående mor... och nu har socialen kopplats in också, dock som hjälp.

Så jo jag tror kronolle kan gräva sig i röven efter vissa skulder, och passa på och dö där.

Fast till skillnad så har Google pengar så det blir över, men varför måste dom betala till sverige?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
nej, hon har inte haft tv på flera år efter att hennes gick sönder och har inte haft råd med någon heller, men försök att häva en tv-licens hos radiotjänsten..

Ett telefonsamtal räcker.

Permalänk
Avstängd

1000 miljarder 1 000 000 000 000 kr

Sveriges BNP var 2005 2 673 miljarder
fördom som inte vet det så är BNP värdet utav alla tjänster produkter som tillverkas i ett land

kan beskrivas som ett lands omsättning ( inte helt korrekt men wtf)

så, google är alltså värt nästan halva sverige

budskap: lägg ner energi på dina skolprojekt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nej då jag missade inte, betalar dom inte så får dom en anmärkning och då kan dom inte låna pengar... men Google behöver inte låna pengar.

Hehe, 110% anti moderat.

Självklart ska dom betala om dom måste, syfta mer på att anmärkningen omöjliggör låntagande.. vilket Google knappast behöver ändå.

Och kronolle är patetiska, för att göra sagan kort = En tjej som jag känner har en del skulder hon absolut inte kan betala, ensamstående med barn, arbetslös och lever på existens minimum, hon har så det precis räcker till det NÖDVÄNDIGASTE, alltså ingen godis till ungen eller likande, leksaker? mina gamla som min son skulle haft..
Hur som helst så sket det sig totalt när kronolle tyckte att hon kunde betala skulderna och började dra av 1200kr per månad på pengar hon knappt hade.
Skulderna? jo ett par tv-licenser sen ett par år tillbaka.. med flit? nej, hon har inte haft tv på flera år efter att hennes gick sönder och har inte haft råd med någon heller, men försök att häva en tv-licens hos radiotjänsten..
Till råga av allt så mår hon inte helt okej efter kronolles idiotiska saker heller, hon mår riktigt skit och börjar visa lite manodepressiva beteenden, och hur bra är det när man är ensamstående mor... och nu har socialen kopplats in också, dock som hjälp.

Så jo jag tror kronolle kan gräva sig i röven efter vissa skulder, och passa på och dö där.

Fast till skillnad så har Google pengar så det blir över, men varför måste dom betala till sverige?

Vad snackar du om egentligen? Ska företag som är verksamma inom Sveriges gränser vara skattebefiade?

Det handlar inte om en ensamstående mamma med betalningspåminnelser utan ett av världens mest vinstgivande företag! Ska Google inte behöva betala skatt?! Fattar inte riktig, utveckla gärna.

Permalänk
Medlem

Gillar inte googles sökfilter, svårt att stänga av och du får olika resultat beroende på vilket språk du använder. Dessutom är det inte samma sak att stänga av det i inställningarna som att göra det direkt i sök-urlen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azimuth
som att göra det direkt i sök-urlen. [/B]

Hur gör man då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4rc0
Hur gör man då?

Tex använda denna:

http://www.googletutor.com/tools/simply-advanced-google-searc...

Eller lägga till parametern "filter=0" i sökningen

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ett telefonsamtal räcker.

Tyvärr inte ! Man måste skicka ett skriftligt brev annars går det inte!

Visa signatur

"ju mer man lär sig ju mer förstår man att man inte vet...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbson
Tyvärr inte ! Man måste skicka ett skriftligt brev annars går det inte!

Går helt utmärkt att avanmäla TV-innehav per telefon via dess kundservice, efter 1-2 veckor får du ett brev där din avanmälan är bekräftad. Gjorde detta rätt nyligen då jag avyttrade min TV och bytte till en monitor utan mottagare då jag aldrig såg på TV (men spelade TV-Spel och såg film en hel del).

Så det fungerar utmärkt att avanmäla ditt innehav per telefon, om dom inte ändrat denna policy dom senaste två månaderna.

Citat:

§ 11, Lag om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst
11 § TV-avgift skall betalas till dess att den avgiftsskyldige har anmält att hans eller hennes avgiftspliktiga innehav har upphört och anmälan har kommit in till RIKAB.
Om den avgiftsskyldige avlider upphör avgiftsskyldigheten per dödsdagen, om en anmälan som avses i första stycket kommer in till RIKAB inom tre månader från denna dag.
TV-avgift som avser tiden efter det att avgiftsskyldigheten har upphört enligt första eller andra stycket skall betalas tillbaka till den avgiftsskyldige eller dödsboet. Om beloppet är lägre än 150 kr, betalas det dock inte tillbaka. Lag (2006:798).

Detta är även lagtexten som omfattar avanmälan av innehav av tv-mottagare, finnes inget som specificerar att avanmälan måste vara skriftlig endast att en avanmälan skall genomföras. Därav kan det ej avkrävas dig att avmälan skall vara vara skriftlig.

Permalänk
Medlem

De har även en obetald skuld till Nordea.

Citerat från DI;

"På Google skyller man dock de försenade betalningarna på en underleverantör."

"Vi var sena med att betala skatter relaterade till löneutbetalningar eftersom det företag som hanterade detta åt oss hade gått i konkurs. Vi beklagar denna försening och så snart vi fick reda på vad som hänt agerade vi omedelbart. Vi är ifatt vad gäller alla våra skatter och vi har valt en annan leverantör av löneutbetalningstjänster", skriver Clara Armand-Delille på Googles informationsavdelning till di.se.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

1000 mijarder är ungefär vad USA totalt lägger ned på insatsförsvaret, om jag inte minns helt galet.
Google är bra på att samla kunniga nyckelpersoner och folk, kan de inte få tag i lite bättre ekonomer? Eller skapa sin egen armé snart?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Konstigt att AltaVista helt tappat... den har en vettig funktion och det är operander, just NEAR är väldigt användbar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Konstigt att AltaVista helt tappat... den har en vettig funktion och det är operander, just NEAR är väldigt användbar.

Utkonkurrerad av Google? =/ Ganska lustigt faktiskt.. för några år sedan var de ju faktiskt störst. Hade pinsamt nog glömt bort att de funnits.. =/

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att dom borde ha råd med någon som ser över deras design också, kanske man hade orkat kolla på skiten också

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liquidedust
Går helt utmärkt att avanmäla TV-innehav per telefon via dess kundservice, efter 1-2 veckor får du ett brev där din avanmälan är bekräftad. Gjorde detta rätt nyligen då jag avyttrade min TV och bytte till en monitor utan mottagare då jag aldrig såg på TV (men spelade TV-Spel och såg film en hel del).

Så det fungerar utmärkt att avanmäla ditt innehav per telefon, om dom inte ändrat denna policy dom senaste två månaderna.

Detta är även lagtexten som omfattar avanmälan av innehav av tv-mottagare, finnes inget som specificerar att avanmälan måste vara skriftlig endast att en avanmälan skall genomföras. Därav kan det ej avkrävas dig att avmälan skall vara vara skriftlig.

Avanmälan - vilka regler gäller?

När du inte längre har en tv-mottagare kan du enligt § 11 lag om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst göra en avanmälan till Radiotjänst i Kiruna AB. Radiotjänst frågar alltid om orsak/anledning till avanmälan.

* När två betalande hushåll blir ett, till exempel vid samboförhållande, avanmäler den ena personen sitt tv-innehav till Radiotjänst.
* Flyttar du till en vårdinrättning för att få stadigvarande vård och vårdinrättningen betalar tv-avgift, behöver du inte betala tv-avgift. Personer med eget boende till exempel i servicehus, ska betala egen tv-avgift.
* Har du magasinerat eller på något annat sätt avskiljt tv-mottagaren från bostaden, kan du avanmäla ditt tv-innehav (gäller inte om din tv tillfälligt är inlämnad till reparatör). Tv-avgift betalar du till dess att innehavet av tv-mottagare upphört och detta meddelats vår kundtjänst.

Avgift som avser tid efter att avanmälan kommit in till Radiotjänst, betalas tillbaka om beloppet är 150 kr eller mer. Om du inte har fått någon skriftlig bekräftelse på avanmälan inom 2-3 veckor, kontakta Radiotjänst. Avgiftsskyldigheten upphör från och med det datum din avanmälan inkommit till Radiotjänst. Avanmälan kan inte göras bakåt i tiden. Observera att det alltid är tv-avgiftsbetalaren som ansvarar för att avanmälan kommer Radiotjänst tillhanda. (hämtat från radiotjänst sida)

jag ringde dit och skulle säga upp, dom krävde en skriftlig avanmälan och orsak för att den skulle vara giltig!!

Mvh Robban

Visa signatur

"ju mer man lär sig ju mer förstår man att man inte vet...."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecka.L
Klart att Google skall betala sina skatter! Frågan är kanske, varför gör det så mycket för att låta bli? Någon här sa att det var 2,2 miljoner. 1000 miljarder = 1 000 000 000 miljoner. 2,2 miljoner är 0,0000000022% av deras omsättning. Har de inte råd med det?

Hur blir 1000 miljarder samma sak som en miljard miljoner?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Man kan ju tycka att dom borde ha råd med någon som ser över deras design också, kanske man hade orkat kolla på skiten också

Att det är otroligt rent är ju en av fördelarna. I princip bara en titelbild och en sökrad. Jämfört med altavista och yahoo som hade masa skräp över hela sidan. Altavista har skärpt sig medans Yahoo blivit värre sedans google kom.