Nvidias kvalitetsproblem gäller endast bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Nvidias kvalitetsproblem gäller endast bärbara datorer

I den senaste kvartalsrapporten avslöjade Nvidia att de lagt undan över en miljard kronor för att täcka framtida garantiåtaganden. De första uppgifterna gjorde gällande att det handlar om felaktiga grafikkretsar i både bärbara och stationära datorer, något som Nvidia nu dementerar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hrmm 1,2 miljarder för ett fåtal bärbara datorer, tror fortfarande att massor av deras grafikkretsar är av lägre kvalitet eller defekta.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Hrmm 1,2 miljarder för ett fåtal bärbara datorer, tror fortfarande att massor av deras grafikkretsar är av lägre kvalitet eller defekta.

med ett fåtal menas kanske "bara" 25% kan vara skadade. 15% är det ungefär.

Permalänk
Medlem

Borde inte Nvidia kunna stämma skiten ur The Inquirers nu för att de indirekt försökt sabotera deras företags värde?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
med ett fåtal menas kanske "bara" 25% kan vara skadade. 15% är det ungefär.

men fortfarande: 1.2miljarder - det är mycket pengar.

Birks: Nvidia lyckas så bra med att förstöra sitt rykte själva att det inte spelar någon roll vad TheInq skriver

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas att det bara är laptop stackarna som drabbats. Aktievärdet har skadats vilket är rätt fint iallafall. Knappast att nvidia talar sanning om antalet defekta kort, förmodligen fler just med tanke på hur mycket pengar de påstår sig ha satt undan. Eller är det krigskassa mot The Inquirer?

Permalänk
Medlem

När vi ändå talar procent, hur många procent av the inquirers nyheter stämmer?

Permalänk
Hedersmedlem

De hade tur där, kunde blivit en riktigt dyr affär annars!

Permalänk
Avstängd

Nu försöker dom rädda ansiktet..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nu försöker dom rädda ansiktet..

Möjligtvis, vore liiiite småkul ändå om det visar sig vara fel på dem till stationära också, inte för de drabbade :/ men för nVidia

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
men fortfarande: 1.2miljarder - det är mycket pengar.

Birks: Nvidia lyckas så bra med att förstöra sitt rykte själva att det inte spelar någon roll vad TheInq skriver

Byta ut moderkort i ett stortantal bärbara datorer kan inte vara så billigt,
Även ifall de kanske vill byta ut hela datorn, så lär användaren kanske ha tillbaka all data som låg lagrad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Möjligtvis, vore liiiite småkul ändå om det visar sig vara fel på dem till stationära också, inte för de drabbade :/ men för nVidia

Om nästa vecka fortsätter som denna så ska jag poppa popcorn och köpa en platta med cola, bättre än valfri komedi på bio den här cirkusen nVIDIA råkat ut för

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Säkert pga det här som min G1S pajade då. Hade kraftiga grafikfel några minuter innan skärmen blev permanent svart. Såg på reparationspapprena att de bytte moderkortet till slut.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Byta ut moderkort i ett stortantal bärbara datorer kan inte vara så billigt,
Även ifall de kanske vill byta ut hela datorn, så lär användaren kanske ha tillbaka all data som låg lagrad.

Jag tror att företaget som utför reparationen skiter i om det ägarens värdefulla data ligger kvar eller inte. Tvivlar på att de lägger ner tid och pengar på att rädda datan om den hamnar i vägen. =/

Än värre, de kanske knycker datan.. trots allt människor som utför reparationerna. Lika bra att formatera diskarna ett par ggr innan inlämning (om möjligt) så man slipper få känslig information spridd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Möjligtvis, vore liiiite småkul ändå om det visar sig vara fel på dem till stationära också, inte för de drabbade :/ men för nVidia

Jag kan garantera dig att det inte vore "småkul" för nVidia heller. Inte ett dyft faktiskt. De som skulle uppleva det som kul vore ATI och ATI-fanboys. Samt folk med allmän skadeglädje.