Första ryktena om nya grafikkort från AMD och Nvidia

Permalänk
Medlem

allt måste bara vara påhitt, tror inte att båda företagen skulle låta sånt läka ut så långt innan en lansering.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

nu är det krig mellan ATI och Nvidia igen. Dax för kapplöpning
Nvidia jobbar nog som fan på att släppa sitt nya grafikkort i förtid för att ta tillbaka tronen. Och ATi vet det så det jobbar också på

Älskar att det har blivit lite konkurrens igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Finns ingen anledning till att köpa nytt bara för att få hög poäng i 3DMark eller vad det nu kan vara.

Du tycker nog inte det, men det kan väll inte gått dig förbi att det finns en hel drös med folk som jagar bench poäng? Konstig synpunkt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BillyBoySeXToy
2 Gb funkar bra för dem som arbeta i tung 3D Grafik så som Maja.

tänka på att för att få ut mycket prestanda u AMD´s & Nvidia´s grafik kort så räcker inte 2 gb ram utan 4 rekomenderat.

Ska bli intressant vilka av dem spöar varandra?

2gb räcker inte alls, vad har du fått det ifrån? Samt att programmet heter Maya, inte Maja.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Hur kan 2GB grafikminne inte räcka när det inte existerar grafikkort med mer minne?
Bara en tanke..

Permalänk
Medlem

Nu börjar det hända grejer i Grafikmarknaden det blir nog att spara lite så jag kan köpa värstingkortet som blir uppföljaren till Geforce GTX 350, eftersom jag har 8800GTX idag och har kör det sedan januari 07 och det fortfarande hänger med så känns det fortfarande för tidigt att köpa Geforce GTX 350 när det kommer.

Hoppas bara att ATi´s kort kan prestera bra så det blir FIGHT mellan korten, alla vet ju att ATi har fetare SPECS än Nvidia men presterar inte efter dem.

Det ända jag börjar bli rädd för är strömmen, jag har ett 600W nätagg idag som är super bra och stabilt och vill helst inte byta=(

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Ang alla spekulationer..varför sprutar det ut grafikort i så pass hög takt? :S

Eller är det bara en urban myt? Har någon en länk med gpu-releaser (med avseende på när det är släppt osv)?

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Blir nog byte av 8800gtset när det här kortet når markanden eller nått i samma serie som detta. spelar fortfarande alla spel utom crysis på max med lite klockning så förstår inte varför sånna här monster är riktigt nödvändiga just nu.
måste bara vara ati och nvidia som börjat tävla på riktigt igen och spårat ur lite

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GanX
måste bara vara ati och nvidia som börjat tävla på riktigt igen och spårat ur lite

Haha precis, det kan vara en anledning till att dem har börjat spruta ut grafikkort som aldrig förr.

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som funderar på ljudnivåerna? Och om de har limmat fast spolarna ordentligt så de nya korten inte tjuter som vissa av dagens kort gör?

Åker hellre snabbt o bekvämt än fortare än synden.

Visa signatur

Mac'ens förfall heter inte PC. Det heter 'iPhone'. Bleh!
Surface computing FTW men ge mig en rejäl platta att leka på - ingen futtig 'tablet'!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LincoN
Du menar sånt som användes i exempelvis myst och massor av andra click click spel på typ 90 talet Så nytt är det inte

Vad pratar du om? Skulle Myst ha ray tracing grafik? Det är ju liksom 256 färgers förrenderade bilder helt utan effekter. I princip så långt ifrån Ray Tracing man kan komma bortsett från 2d pixelgrafik som pacman eller textbaserade MUD:ar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slagt
Hoppas bara att ATi´s kort kan prestera bra så det blir FIGHT mellan korten, alla vet ju att ATi har fetare SPECS än Nvidia men presterar inte efter dem.

Det ända jag börjar bli rädd för är strömmen, jag har ett 600W nätagg idag som är super bra och stabilt och vill helst inte byta=(

ATi har väl inte alls fetare specifikationer. 160st shaders mot 240 i den senaste generationen. 64 mot 128 i den förra. Och shadersen är alltid i mycket lägre frekvenser, oftast runt hälften. Färre och mer slimmade TMU:er dessutom, färre ROPs. Det enda ATi är bättre på i prestandaväg specifikationsmässigt är just att deras shaders i gynnsamma förhållanden klarar 5 operationer. Vilket ibland översätts till att de skulle ha 5-dubbla antalet shaders, vilket är en mycket grov förenkling, dessutom förvirrande och rätt ut missvisande.

Förresten, varför har du vissa ord i versaler?

Permalänk
Medlem

Vilken tråkig och innehållslös artikel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Vilken tråkig och innehållslös artikel.

Förvisso... men Sweclockers tar åt sig av kritik i smyg, även fast de inte låtsas om det. Tycker allt är mycket bättre numera. Nu är de hästlängder före NH på nyhetskvalitén. Och de har även blivit bättre när det gäller personliga åsikter i nyheterna, de har blivit mer neutrala med.

Märks sällan när jag är nöjd för då håller jag tyst och bara är nöjd. Vilket gör att jag oftast uppfattas som kritisk.

Lite off topic blev det. Men tycker att det är kul med såna här rykten, spekulationer är ju halva nöjet med hårdvaran. Och man kan strunta i kallsnacket från redaktionen och bara kolla siffrorna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Märks sällan när jag är nöjd för då håller jag tyst och bara är nöjd. Vilket gör att jag oftast uppfattas som kritisk.

Vilket är synd för dina inlägg brukar alltid vara läsvärda på ett eller annat sätt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Förvisso... men Sweclockers tar åt sig av kritik i smyg, även fast de inte låtsas om det. Tycker allt är mycket bättre numera. Nu är de hästlängder före NH på nyhetskvalitén. Och de har även blivit bättre när det gäller personliga åsikter i nyheterna, de har blivit mer neutrala med.

Märks sällan när jag är nöjd för då håller jag tyst och bara är nöjd. Vilket gör att jag oftast uppfattas som kritisk.

Lite off topic blev det. Men tycker att det är kul med såna här rykten, spekulationer är ju halva nöjet med hårdvaran. Och man kan strunta i kallsnacket från redaktionen och bara kolla siffrorna.

Håller med dig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

ehh...

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av -Boris-
[B]Förvisso... men Sweclockers tar åt sig av kritik i smyg, även fast de inte låtsas om det. Tycker allt är mycket bättre numera. Nu är de hästlängder före NH på nyhetskvalitén. Och de har även blivit bättre när det gäller personliga åsikter i nyheterna, de har blivit mer neutrala med.

Ja, NH verkar ha legat i dvala det senaste året.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Re: ehh...

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av marcusnns
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Förvisso... men Sweclockers tar åt sig av kritik i smyg, även fast de inte låtsas om det. Tycker allt är mycket bättre numera. Nu är de hästlängder före NH på nyhetskvalitén. Och de har även blivit bättre när det gäller personliga åsikter i nyheterna, de har blivit mer neutrala med.

Ja, NH verkar ha legat i dvala det senaste året.

Dvala? NH var duktiga på att pumpa ut information om R770 vs GT200 kriget och till deras försvar var de också en av de första icke asiatiska sidorna som tog upp det här med 800SP för RV770 vad jag vet, i vilket de även fick rätt om. Inte alldeles ovanligt att man ser kommentarer om nyheter från NH (de som är på engelska såklart då) på forum som beyond3d. Vet inte om det säger nåt om kvalitén men i nån dvala har de allafall inte legat.