Biltillverkaren Bentley släpper exklusiv bärbar dator

Permalänk
Medlem

Ingen dator man skulle vilja ha själv men den är rätt så snygg Att komma på en helt ny design är inte så lätt som man tror, sitt själva och försök skissa fram något "nytt" och ni kommer att komma fram till att er "nya design" är lik alla andra datorer ändå eller är ful.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Ingen dator man skulle vilja ha själv men den är rätt så snygg Att komma på en helt ny design är inte så lätt som man tror, sitt själva och försök skissa fram något "nytt" och ni kommer att komma fram till att er "nya design" är lik alla andra datorer ändå eller är ful.

Det designers borde gå efter är "Less is more".

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Förmodligen den minst prisvärda datorn i historien om minst prisvärda datorer, 120k för en utsmyckad AMD Turion med 2gb minne och värst av allt, 12-tums skärm, tvivlar på att ens de som har råd med denna datorn är så dumma så de köper den, men jag kan ha fel..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Förmodligen den minst prisvärda datorn i historien om minst prisvärda datorer, 120k för en utsmyckad AMD Turion med 2gb minne och värst av allt, 12-tums skärm, tvivlar på att ens de som har råd med denna datorn är så dumma så de köper den, men jag kan ha fel..

Tror nog de flesta som har råd med en sådan tänker "Allting som kostar mer har automatiskt bättre kvalité" och Bentley vet det.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk

För dom pengarna skulle man ju kunna plocka ihop en stationär med 4st av de senaste(dyraste) grafikkorten +dyraste processorn och en jävla massa andra dyra komponenter.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk

eller sätt ett på fiatmärke så får du den för en tiondel av priset!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Äntligen får jag råd med en Bentley, synd bara att produkten var mer gay än jag kan acceptera

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk

VILKET ÖVERPRISERAT SKÄP!

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarkaren32
VILKET ÖVERPRISERAT SKÄP!

Vad betyder "överpriserat skäp"???

Kunde inte hitta något av orden i SAOL.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Avstängd

Varför betala lite extra bara för ett sketet märke? O.o

Speciellt när det gäller en bärbar dator... inte faen köper man väl en bärbar för att den är snygg. xD Den ska väl gå o använda till nåt praktiskt med.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Den är nog tänkt för kvinnor, vem skulle tralla runt med den där?

Med "B" logan så får den nog namnet bögslunga rätt så snabbt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Ni missade Königsegg. http://images.google.com/images?q=koenigsegg+laptop

Rätt ska va rätt när det gäller bilar: Den heter koenigsegg och är ett svenskt superbilmärke.

Visa signatur

Light Weight!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Bently, jag älskar deras bilar, men vad fasen är det där för något? Usch, skulle inte gå med den på stan om jag inte fick betalt för det.

Älskar du VW's övriga bilar också?

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Älskar du VW's övriga bilar också?

Jag gör :D. Förutom Skoda kanske men den familjen är välbehövd den med.

Bentley, Buggati, Lamborghini, Porche, Audi, VW och Seat är underbara bilar :D. Missade jag något?

Finns verkligen allt från budget till extrem lyx, från stadskrypare till supersportbil.

Den där Bentley datorn hade jag därimot inte velat röra ens

Permalänk
Medlem

-Du satte dig på min dator.
-va? aha jag trodde det var en sittdyna.

Har alldrig gillat Bentleys desigt på deras bilar och verkligen inte deras dator heller

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dnar
Rätt ska va rätt när det gäller bilar: Den heter koenigsegg och är ett svenskt superbilmärke.

Nja... Att jämföra Koenigsegg med Bentley är väl till att börja med ganska skevt. Men när Bentley/Ego Lifestyle gjort något som åtminstone fått ett eget formspråk (om än misslyckat) som kan kopplas till Bentley så har Koenigsegg bara slappat sin logga på en tämligen ful bärbar dator. Svårt att se någon som köper den?!
Både Asus/Lamborghini och Acer/Ferrari känns klart bättre.
Så visst, man kan gott få vara lite patriotisk ibland och tycka det är skoj att Sverige har en "egen" supersportbilstillverkare, men sådana här hafsverk blir ingen glad av! 'nuff said!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Älskar du VW's övriga bilar också?

VW är bara ägaren, VW köpte bentley 1998 var det väl? Och det är en extrem skillnad på deras bilar. VW tillverkar billigt skräp och andra skitbilar medan bentley tillverkar lyxbilar i världsklass.

VW

bentley

.

Och denna dator går inte riktigt i deras linje tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarkaren32
VILKET ÖVERPRISERAT SKÄP!

den va ny den.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

It's happening again!

Permalänk
Avstängd

Förstår inte vad folk klagar på. Den datorn är ju massa skryt och lullull med fina märket utan förmåga att kunna leverera. Den representerar ju Bentley precis. Det är ju precis vad brittiska lyx-märken handlar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Förstår inte vad folk klagar på. Den datorn är ju massa skryt och lullull med fina märket utan förmåga att kunna leverera. Den representerar ju Bentley precis. Det är ju precis vad brittiska lyx-märken handlar om.

sant haha. En Bentley ser ut som en blandning av Volvo och Mercedes tycker jag.
Aja denna nyhet hör inte hemma på SweClockers igentligen.

Permalänk

Är tydligen inte ensam om att associera den med första generationens iBook, tom hantaget sitter på sin plats

Permalänk
Medlem

Hmm... kan man grilla våfflor i den tro?...

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037
Hmm... kan man grilla våfflor i den tro?...

Hahaha =P

Ful va den iaf..

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
VW är bara ägaren, VW köpte bentley 1998 var det väl? Och det är en extrem skillnad på deras bilar. VW tillverkar billigt skräp och andra skitbilar medan bentley tillverkar lyxbilar i världsklass.

VW

bentley

Och denna dator går inte riktigt i deras linje tycker jag.

Vet att det är länge sen du skrev det men hade missat att följa upp tråden.

Du missade att säga att Bentley tillverkar sina bilar i VW fabrik... Kanske inte visste det? Så vad är det som är Bentley?

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |