Problem med Acer Aspire 3102WLMi, tangentbord/mus/usb fungerar ej

Permalänk
Hedersmedlem

Problem med Acer Aspire 3102WLMi, tangentbord/mus/usb fungerar ej

Hej,

Jag har fått ett datorproblem jag inte lyckats knäcka. Det är en bärbar dator där tangentbordet och musen inte svarar. Varken i windows eller bios. Jag kollade om USB-uttagen fungerade, men de gjorde de inte.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Kan det vara glappt någonstans i datorn?

Permalänk

Har du prövar att ta ut batteriet och enbart köra med nätsladden i?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Har du prövar att ta ut batteriet och enbart köra med nätsladden i?

Jepp, och tvärt om också.

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Acer Aspire 3102WLMi, tangentbord/mus/usb fungerar ej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Hej,

Jag har fått ett datorproblem jag inte lyckats knäcka. Det är en bärbar dator där tangentbordet och musen inte svarar. Varken i windows eller bios. Jag kollade om USB-uttagen fungerade, men de gjorde de inte.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Kan det vara glappt någonstans i datorn?

Hej!

Har just samma problem som du beskriver med min Acer 3102 Wlmi. Undrar bara om du har fått någon lösning på problemet? Hade varit bra och veta hur du gick tillväga.

Tack på förhand!
Andreas

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Problem med Acer Aspire 3102WLMi, tangentbord/mus/usb fungerar ej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DankoJ
Hej!

Har just samma problem som du beskriver med min Acer 3102 Wlmi. Undrar bara om du har fått någon lösning på problemet? Hade varit bra och veta hur du gick tillväga.

Tack på förhand!
Andreas

Hej, jag har dessvärre inte löst problemet än.

Permalänk
Medlem

Hur gammal är datorn? Tänker på ifall du anser det ok att öppna dator o kolla så lla sladdar sitter som de ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Hur gammal är datorn? Tänker på ifall du anser det ok att öppna dator o kolla så lla sladdar sitter som de ska.

Den är nästan 2 år så garantin har ju gått ut, så då spelar det väl ingen roll egentligen?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DankoJ
Den är nästan 2 år så garantin har ju gått ut, så då spelar det väl ingen roll egentligen?!

Kom på att ni kan prova reklamera för tillverkningsfel ifall ni hitta fler datorer med samma fel på tex google.

Eller så provar ni att öppna datorn och kolla efter att allt sitter där det sak.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Kom på att ni kan prova reklamera för tillverkningsfel ifall ni hitta fler datorer med samma fel på tex google.

Eller så provar ni att öppna datorn och kolla efter att allt sitter där det sak.

Jo jag har varit å skruvat lite i den. Hittade inget som satt löst. Men jag har även googlat runt och sett att det är flera med samma problem. Datorn har bara slutat fungera, och då har de fått skicka in till Acer och fått moderkortet bytt.

Permalänk
Medlem

Då tycker jag du ska hänvisa till andra fall och därigenom få genom att det rör sig om produktionsfel, skulle de inte godkänna det kan du försöka leta upp en liknande, defekt, laptop och själv byta moderkortet.

Permalänk
Medlem

Jo det skulle man kanske kunna göra, men så tänker jag så här.. om det är moderkortet det är fel på, kan datorn fungera ändå?! Är inte så jättehaj på sånt men hur fungerar det egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DankoJ
Jo det skulle man kanske kunna göra, men så tänker jag så här.. om det är moderkortet det är fel på, kan datorn fungera ändå?! Är inte så jättehaj på sånt men hur fungerar det egentligen?

Klart det skulle kunna funka, beror ju på vad som är fel på moderkortet.

Permalänk
Medlem

Tjingeling!

Min flickvän har snarlika problem med sin 2,5 år gamla Acer Aspire 3003LMi. Med sladd och batteri i fryser den när XP (kör vanligen med Pro SP3 men har även provat med Home) har startat upp, plockar man däremot ur batteriet startar den snällt och fungerar smärtfritt.
Vi lämnade in datorn hos El-Giganten för drygt tre veckor sedan och fick i förra veckan meddelande från deras verkstad om att batteriet var kaputt och att vi skulle få betala 2100 kr, varav 600 kr för felsökning och 1500 kr för ett nytt batteri. GAH! Mitt försäkringsbolag If täcker reparationskostnaden, men då har vi självrisken på 1500 kr att tänka på, så det känns inte riktigt som ett alternativ. Återstår att antingen köpa ett piratbatteri på Ebay (med frakt blir det dock runt 800-900 kr ändå...) alternativt köra datorn med endast sladd och batteriet urmonterat.

Visa signatur

/Mattias

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masten
Tjingeling!

Min flickvän har snarlika problem med sin 2,5 år gamla Acer Aspire 3003LMi. Med sladd och batteri i fryser den när XP (kör vanligen med Pro SP3 men har även provat med Home) har startat upp, plockar man däremot ur batteriet startar den snällt och fungerar smärtfritt.
Vi lämnade in datorn hos El-Giganten för drygt tre veckor sedan och fick i förra veckan meddelande från deras verkstad om att batteriet var kaputt och att vi skulle få betala 2100 kr, varav 600 kr för felsökning och 1500 kr för ett nytt batteri. GAH! Mitt försäkringsbolag If täcker reparationskostnaden, men då har vi självrisken på 1500 kr att tänka på, så det känns inte riktigt som ett alternativ. Återstår att antingen köpa ett piratbatteri på Ebay (med frakt blir det dock runt 800-900 kr ändå...) alternativt köra datorn med endast sladd och batteriet urmonterat.

Här kvarstår problemet. Hur jag än bootar den.

Permalänk
Medlem

Oj gammal tråd men ramlade in på den av annan anledning.
Hade samma problem med en polares Acer dator. Då funkade den utan batteri med nätsladd. Efter nyinköpt batteri funkade allt prima