Apple går bättre än någonsin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefanpson
Dålig kommentar på mitt utlägg. Som jag skrev tidigare Creatives Zen går alldeles utmärkt att bära. Så tillvida att du är för märkvärdig för att ha något som inte är trendigt.

Får en känsla av att du inte vill ha ett förklarande svar utan bara ett medhållande, och då jag bara kan ge det förstnämnda så blir det inget svar…
…är det någon annan som vill ha ett vettigt svar så säg bara till.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

konstigt att dom går med vinst. tycker personligen att deras grejer är överprisade som fan och att deras mycket omtalade design är skitful
kvaliten vet jag inget om då jag aldrig har ägt någonting från dom( och, om gud i himelen e bamhärtig, alldrig kommer att göra det).

men som någon skrev tidigare, den sista idioten är inte född. Och om han/hon e det, kan apple nog hälsa hem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
konstigt att dom går med vinst. tycker personligen att deras grejer är överprisade som fan och att deras mycket omtalade design är skitful
kvaliten vet jag inget om då jag aldrig har ägt någonting från dom( och, om gud i himelen e bamhärtig, alldrig kommer att göra det).

men som någon skrev tidigare, den sista idioten är inte född. Och om han/hon e det, kan apple nog hälsa hem

Nja, jag må vara ganska emot Apple men jag går inte så långt så att jag säger att deras produkter är fula, för det är de helt enkelt inte, ur rent designmässigt perspektiv tycker jag de representerar stilren och minimalistisk teknisk design, dock så är jag av den uppfattningen att utseendet på en dator inte spelar någon roll, bara den är så snabb och funktionell som möjligt, så jag skulle aldrig få för mig att köpa någon utav deras datorer eller så ens använda OS X som jag hatar för det är olikt XP på ett dåligt sätt enligt mig.

Dock så är jag faktiskt ägare av en Ipod Nano 3g som jag fick i present, och jag har svårt att inte gilla den då den är lättanvänd, smidig, extremt stilren och låter faktiskt bra mycket bättre än vad jag hade väntat mig med ett par Porta Pro, iTunes är emellertid ett värdelöst program (speciellt på PC) och jag drar mig varje gång för att öppna det. Lurarna som följer med är ett hån mot musikälskare världen över, ändå går det runt tonvis med idioter på stan med dessa lurar, fattar inte hur de står ut med det skitljudet, är som att köpa harman/kardons värstingförstärkare och sedan koppla in högtalare från en 99 kronors klockradio till..

Till ämnet så hade jag självklart tyckt det varit roligare om något PC-relaterat märke gått med såpass stor vinst, men Apple är Apple och är det någon som kan tillverka hypade produkter så det dom, dessvärre.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Vet inte riktigt vad det är du ska göra med din laptop "ute i fält" som du så fint uttrycker det. Spikar du med din laptop?

En MacBook har ett plasthölje som majoriteten av andra laptops, MacBook Pro har aluminiumhölje vilket borde ge det en tåligare yta. Sen så ang. komponenterna inne i datorn så är det nog inte stor skillnad på de jämfört med andra tillverkare av laptops.

Förstår ärligt talat inte vad den stora skillnaden i hållbarhet mellan en MacBook och en Lenovo Thinkpad skall ligga?

Jag har bara ägt en laptop från Apple i mitt liv och det är en MacBook, hållbarheten på den är helt enligt vad jag förväntar mig, har haft en Acer tidigare som var ren skit rent ut sagt men det visste jag redan innan. Lenovo f.d. IBM gör laptops av kvalité med god hållbarhet men även så Apple. Bara för att laptopen ser snygg ut innebär det inte att den är skräp och exklusivt tillägnad designbyrås vilket du verkar ha en negativ inställning till. Det kanske inte är ett riktigt jobb enligt din upphöjda åsikt?

Såklart jobb på designbyrå är ett riktigt jobb, men det kanske inte ett arbete som har en miljö som belastar datorer rent fysiskt på samma sätt som resande säljare, konsulter som är ute hos kunder etc som faktiskt är ute med sina maskiner på ett helt annat sätt. Man ser aldrig folk med en mac som har dom jobben utan dom finns i princip uteslutande på vissa typer av jobb och där har dom generellt en snällare miljö mot datorerna, då är det inte svårt att få dom att hålla heller. Det är ju oxå sådana variabler man måste ta hänsyn till när man bedömmer hållbarheten.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Såklart jobb på designbyrå är ett riktigt jobb, men det kanske inte ett arbete som har en miljö som belastar datorer rent fysiskt på samma sätt som resande säljare, konsulter som är ute hos kunder etc som faktiskt är ute med sina maskiner på ett helt annat sätt. Man ser aldrig folk med en mac som har dom jobben utan dom finns i princip uteslutande på vissa typer av jobb och där har dom generellt en snällare miljö mot datorerna, då är det inte svårt att få dom att hålla heller. Det är ju oxå sådana variabler man måste ta hänsyn till när man bedömmer hållbarheten.

Vad jobbar du på för konstigt ställe egentligen?
Man se väldigt många Macar bland ekonomer, tekniska säljare och datakonsulter med flera - skulle lätt tro det ligger på 1 av 8 eller något sådant.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Vad jobbar du på för konstigt ställe egentligen?
Man se väldigt många Macar bland ekonomer, tekniska säljare och datakonsulter med flera - skulle lätt tro det ligger på 1 av 8 eller något sådant.

Det är väl snarare var du jobbar som är det intressanta om det är 1 av 8 som har mac när Sverige inte är marknad där Mac lyckats speciellt bra och dom ligger på 1 av 20 worldwide.

2007 var andelen i Sverige 4% dvs 1 av 25 sålda är är macar.

http://www.va.se/magasinet/2007/37/rekordrusning-for-apple/

Skulle gärna vilja veta vad för tekniska system dom tekniska säljarna demar på en mac.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Det är väl snarare var du jobbar som är det intressanta om det är 1 av 8 som har mac när Sverige inte är marknad där Mac lyckats speciellt bra och dom ligger på 1 av 20 worldwide.

2007 var andelen i Sverige 4% dvs 1 av 25 sålda är är macar.

http://www.va.se/magasinet/2007/37/rekordrusning-for-apple/

Skulle gärna vilja veta vad för tekniska system dom tekniska säljarna demar på en mac.

Fortfarande är det ju en bärbar, grafiker sitter inte direkt med sina bärbara på jobbet, utan då något stationärt dito, då de behöver skärmyta.

Resande fotografer däremot borde väl kunna kvalificeras som ett yrke där det också slits en del på de bärbara. En hel del där som kör Mac.